Τετάρτη 26 Ιουνίου 2024

Ημερίδα επαγγελματικού προσανατολισμού με τίτλο «Σπουδές και επαγγέλματα του μέλλοντος»

 https://www.anatolh.com/wp-content/uploads/2024/06/x-nota.jpg

Ημερίδα επαγγελματικού προσανατολισμού με τίτλο «Σπουδές και επαγγέλματα του μέλλοντος» διοργάνωσαν  στην αίθουσα συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου Σητείας ο Δήμος Σητείας και η εταιρεία Συμβουλευτικής Consultum.

Η ημερίδα απευθυνόταν στα παιδιά από τη Γ΄ Γυμνασίου έως και τη Γ΄ Λυκείου. Οι συμμετέχοντες -ο αριθμός των οποίων δεν ήταν μεγάλος, αλλά όσοι παρέστησαν υπέβαλαν πολλά ερωτήματα λαμβάνοντας απαντήσεις- είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν για τις διάφορες δυνατότητες που τους παρέχονται καθώς και για τις πιο πρόσφατες εξελίξεις στον τομέα της εκπαίδευσης.

Εισηγητής ήταν ο κ. Αντώνης Νοτάκης MSc Σύμβουλος Επαγγελματικού Προσανατολισμού Εκπαίδευσης και Σταδιοδρομίας. Όπως τόνισε, «σκοπός της ημερίδας ήταν η ενημέρωση των παιδιών που ενδιαφέρονται να φοιτήσουν στο Γενικό Λύκειο ή το ΕΠΑΛ. Πώς να επιλέξουμε σωστά το σχολείο με κατευθύνσεις, ομάδες προσανατολισμού, τομείς, όπως επίσης τι θα πρέπει να προσέξουμε». Επίσης σκοπός της δράσης ήταν η ενημέρωση των αποφοίτων λυκείου που σε λίγες ημέρες θα κληθούν να συμπληρώσουν τα μηχανογραφικά τους δελτία. «Όπως έχει ανακοινωθεί από το Υπουργείο, στις 28 Ιουνίου θα έχουμε τα αποτελέσματα των πανελλαδικών εξετάσεων. Άρα ξεκινάει η συμπλήρωση των μηχανογραφικών. Μέρος λοιπόν της παρουσίασης σχετίζεται με σχολές με κρυφά επαγγελματικά δικαιώματα, με tips για την σωστή συμπλήρωση των μηχανογραφικών δελτίων και με το πώς ακριβώς μπορούμε να εκμεταλλευτούμε τις δεξιότητες μας και τις κλίσεις μας ώστε να κάνουμε μία σωστή επιλογή».

Για τα παιδιά που ετοιμάζονται να μεταβούν στο Λύκειο επιλέγοντας Γενικό ή ΕΠΑΛ, ένα βασικό δεδομένο που θα πρέπει να λάβουν υπόψη όπως είπε ο κ. Νοτάκης είναι να ακούσουν τους ίδιους τους εαυτούς τους. «Να δουν τις κλίσεις, τις δεξιότητές τους και να δουν ακριβώς με τα δικά τους θέλω πως μπορούν να προσαρμοστούν στην αυριανή αγορά εργασίας, κάτι το οποίο δεν αφορά το σήμερα, αλλά το μέλλον μετά από μερικά χρόνια. Να δώσουμε έμφαση στα μαθήματα,να δούμε που μπορούμε εμείς να αποδώσουμε και τις επιλογές έχουμε στο πεδίο της ομάδας προσανατολισμού που θα βρεθούμε, άρα στις σχολές που θα κληθούμε να δηλώσουμε μετά από μερικά χρόνια»

 

Για το μηχανογραφικό

Όσον αφορά τα παιδιά της Γ΄ Λυκείου, σημαντικό είναι να μην εστιάσουν στο πού θα κινηθούν οι βάσεις, αφού οι προβλέψεις κάθε χρόνο πέφτουν έξω, αλλά στην σωστή συμπλήρωση του μηχανογραφικού τους «Αυτό που μας ενδιαφέρει είναι να συμπληρώσουμε το μηχανογραφικό μας με βάση την επιθυμία μας. Σαν να έχουμε 20.000 μόρια. Αυτός είναι ο σωστότερος τρόπος συμπλήρωσης του μηχανογραφικού. Και να προσέξουμε σχολές, οι οποίες μπορεί να έχουν χαμηλότερα μόρια, αλλά θα μας βοηθήσουν να φτάσουμε στο δρόμο που εμείς έχουμε επιλέξει. Μπορεί να μην τα καταφέρουμε από μια σχολή των 17.000, των 18.000 μορίων,αν δεν έχουμε πιάσει τη βαθμολογία, αλλά μπορεί μια σχολή των 12.000 ή των 13.000 μορίων να μας δίνει ακριβώς αυτή την επιλογή. Άρα να δούμε επαγγελματικά δικαιώματα των σχολών και να δούμε και προγράμματα σπουδών των σχολών που θα δηλώσουμε στο μηχανογραφικό».

Αξίζει να αναφερθεί ότι τελευταία έρευνα του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, δείχνει ότι ο ένας στους δύο νέους πιθανότατα να κάνουν κάτι άλλο επαγγελματικά από αυτό το οποίο σπουδάζουν. Όμως όπως ανέφερε ο κ. Νοτάκης «το ότι μπορεί να κάνουν κάτι άλλο, στην πραγματικότητα μπορεί μέσα από τη σχολή, που τελικά ολοκληρώσουν, να δίνεται ο δρόμος να κάνουν κάτι άλλο, ακριβώς γιατί έχουμε ανάπτυξη της τεχνολογίας, έχουμε ανάπτυξη μίας νέας σύγχρονης πραγματικότητας που αλλάζει τα δεδομένα.

Άρα σκοπός είναι αυτό που ονομάζουμε πρώτο πτυχίο να είναι λίγο κοντά στα δεδομένα τα δικά μας χωρίς να μας περιορίζει σε κάτι πολύ συγκεκριμένο. Νομίζω ότι βλέπουμε πλέον ότι οι κλασικοί κλειστοί κλάδοι, όπως των καθηγητών, των παιδαγωγών δεν ελκύουν πλέον ιδιαίτερα τον κόσμο και για αυτό βλέπουμε και χαμηλότερες βάσεις. Αντίθετα βλέπουμε σχολές, οι οποίες είναι κοντά στο φάσμα είτε της υγείας είτε της πληροφορικής είτε της τεχνολογίας που συγκεντρώνουν υποψηφιότητες, ακριβώς γιατί οι σχολές αυτές μπορούν να προσφέρουν ένα μεγαλύτερο φάσμα στη σταδιοδρομία των σπουδών μέσα στα επόμενα χρόνια.

Το σημαντικότερο είναι επομένως η εστίαση από τον υποψήφιο φοιτητή στις δεξιότητες του, στον έλεγχο σπουδών. Να μην συμπληρώνουμε τυχαία κάποιες σχολές για να πούμε ότι είμαστε φοιτητές. Για ‘μένα αυτό είναι το σημαντικότερο».

 

Να επιστρέψουν τα παιδιά στον τόπο τους

Ο Αντιδήμαρχος Διοικητικών Υπηρεσιών, Παιδείας και Αθλητισμού Κωστής Λυμπερίου, ευχαρίστησε τον κ. Νοτάκη για την παρουσία του στην Σητεία και βέβαια την συμβολή του στην ενημέρωση παιδιών, γονέων και εκπαιδευτικών. «Ήταν μια πολύ σημαντική ημερίδα δεδομένου ότι τα παιδιά ολοκλήρωσαν τις εξετάσεις τους και τώρα είναι εν αναμονή για την συμπλήρωση του μηχανογραφικού. Τα επαγγέλματα έχουν εξελιχθεί πολύ σε σχέση με αυτά που γνωρίζαμε μέχρι τώρα. Έγινε ενημέρωση όσον αφορά τις σχολές, τις βαθμολογίες, τα πιθανά μόρια, τα επαγγελματικά δικαιώματα, για πολλά θέματα. Ο Δήμος Σητείας είναι κοντά στην εκπαιδευτική κοινότητα και μέσα από δράσεις όπως η συγκεκριμένη, που έχουν να κάνουν με την ενημέρωση των παιδιών, ώστε να διασφαλιστεί το καλύτερο για το μέλλον τους.

Ευχόμαστε σε όλα τα παιδιά καλά αποτελέσματα και να ακολουθήσουν αυτό που αγαπούν άσχετα από την βαθμολογία που θα έχουν πετύχει. Τα όνειρά τους πρέπει να τα ακολουθούν, να τα κάνουν πραγματικότητα. Κι ελπίζουμε όταν ολοκληρώσουν τις σπουδές τους, το μεγαλύτερο μέρος των παιδιών να επιστρέψει στην Σητεία να ασχοληθεί με το αντικείμενό του. Αλλά ακόμα κι αν δεν ασχοληθεί με αυτό, να επιστρέψει στην Σητεία, γιατί είναι πολύ σημαντικό ο τόπος μας να έχει νέα παιδιά, νέες ιδέες και όραμα για την εξέλιξη του».

ΜΑΡΙΖΑ ΨΑΡΑΚΗ

Πηγή : Ανατολή

Συνολικες προβολες σελιδας