Παρασκευή 11 Φεβρουαρίου 2022

Θεόδωρος Πατεράκης :Το φαινόμενο επαναλαμβάνεται,η ίδια απαράδεκτη κατάσταση συνεχίζεται…

Το φαινόμενο επαναλαμβάνεται,η ίδια απαράδεκτη κατάσταση συνεχίζεται…

Όλοι γνωρίζουμε ότι όταν έχουμε βόρειους βορειοανατολικούς ανέμους οι οποίοι ξεπερνούν τα 6 μποφόρ η διέλευση από τον παραλιακό (προς Παλαίκαστρο) δρόμο της Σητείας πεζός ή με όχημα είναι επικίνδυνη για τον πεζό και βέβαια καταστρέφεται το όχημά σου.

Πολλές φορές μάλιστα η διέλευση είναι απαγορευτική. Επειδή πιστεύω ότι ο ενημερωμένος πολίτης θα πρέπει να μην ξεχνά θα θυμίσω διαχρονικά ορισμένα γεγονότα και συμπεριφορέφς στην αντιμετώπιση του προβλήματος.

  1. Να θυμίσω ότι όταν αναλάβαμε εμείς εντοπίσαμε το πρόβλημα και αναθέσαμε μελέτη για να αντιμετωπιστεί  στο ΙΤΕ. Χρονοβόρα μελέτη η οποία χρειάστηκε δύο χρόνια περίπου για να ολοκληρωθεί.
  2. Δύο φορές κατά τη διάρκεια της θητείας μας έπαθε καθίζηση ο δρόμος και χρειάστηκαν περίπου 350.000 ευρώ για να αποκατασταθεί η ζημιά.
  3. Η μελέτη του ΙΤΕ πρότεινε να γίνουν τρεις ύφαλοι κυματοθραύστες και να γίνει αναπλήρωση της άμμου στην παραλία.
  4. Μέχρι να υλοποιηθεί το έργο αυτό που πρότεινε το ΙΤΕ η περιφέρεια πρότεινε να προστεθούν βράχια σε ένα ορισμένο μήκος για να προστατευτεί ο δρόμος.
  5. Λόγω αντιδράσεων από ορισμένους συμπολίτες μας το έργο της προστασίας του δρόμου ,όπως προτάθηκε από την περιφέρεια, δεν υλοποιήθηκε.
  6. Για να αντιμετωπιστεί το αδιέξοδο και προκειμένου να προστατευτεί ο δρόμος έγινε σύσκεψη ( με απαίτηση δική μου προς την περιφέρεια) για το θέμα παρουσία όλων των φορέων  του Δήμου και των περιφερειακών συμβούλων στην αντιπεριφέρεια στον Άγιο Νικόλαο. Εκεί συμφωνήθηκε να τοποθετηθούν μικρότερου μεγέθους βράχοι στην παραλία και να σκεπαστούν με άμμο.
  7. Ο ΜΟΝΟΣ ο οποίος διαφώνησε ήταν ο τότε περιφερειακός σύμβουλος και σημερινός δήμαρχος κ ΖΕΡΒΆΚΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ.
  8. Όταν ξεκίνησε η υλοποίηση, του συμφωνηθέντος έργου ,με καταγγελία που έγινε ( ο καταγγέλλων είναι άγνωστος αλλά προφανώς θα διαφωνούσε με το έργο), παρενέβη το Λιμεναρχείο και σταμάτησε το έργο.

Αν είχε υλοποιηθεί το έργο σήμερα δε θα υπήρχε πρόβλημα.

  1. Αποχωρώντας εμείς από το δήμο αφήσαμε ένα ώριμο φάκελο του έργου με βάση την πρόταση της Μελέτης του ΙΤΕ. Έλειπε μόνο η ΜΠΕ η οποία έχει κόστος περίπου 9.000 ευρώ.
  2. Η νέα δημοτική αρχή αντί να την αναθέσει άμεσα περίμενε ενάμιση χρόνο για να κάνει την ανάθεση.
  3. Ο σημερινός δήμαρχος δεν συμφωνούσε στην αρχή με τη μελέτη του ΙΤΕ και πίστευε ότι βάζοντας στην παραλία πέτρες από τον Παντέλη ποταμό θα έλυνε το πρόβλημα. Είχε μάλιστα προβλέψει και πίστωση 80.000 ευρώ στον προϋπολογισμό του 2020.
  4. Έχουν περάσει όμως δυόμιση χρόνια. Το πρόβλημα, εάν ο δήμαρχος συμφωνούσε εξαρχής με την πρότασή μας ( δηλαδή την πρόταση ΙΤΕ) το πρόβλημα θα είχε λυθεί. Τώρα να ευχηθούμε να χρηματοδοτηθεί από το ταμείο ανάκαμψης…. .

Όμως  μέχρι τότε ο κίνδυνος κατάρρευσης του δρόμου είναι υπαρκτός και ο κίνδυνος για τους διερχόμενους πεζούς και για τα οχήματα παραμένει… Και βέβαια καταστρέφονται περιουσίες.

Το σύντομο ιστορικό νομίζω αποδεικνύει ποιοί λειτούργησαν έγκαιρα ,στη σωστή κατεύθυνση ,έχοντας αγωνία για τη λύση του προβλήματος και ποιοι  με τις εμμονές τους κωλυσιεργώντας ,  στην ουσία μπήκαν εμπόδιο για την αντιμετώπιση του.

 

Πηγή : Style 100Fm

Συνολικες προβολες σελιδας