Δευτέρα 26 Φεβρουαρίου 2024

Σχεδόν είκοσι χρόνια Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας στο ν. Λασιθίου

 https://www.anatolh.com/wp-content/uploads/2019/09/%CE%9B%CE%9A-%CE%A3%CE%94%CE%95.jpg

Σχεδόν μία εικοσαετία ζωής συμπληρώνεται φέτος από την έναρξη λειτουργίας του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας με  έδρα την Ιεράπετρα και Παραρτήματα στην Σητεία και τον Άγιο Νικόλαο.



Το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ) είναι δημόσιο σχολείο ενηλίκων, το οποίο δίνει τη ευκαιρία στους εκπαιδευόμενους να ολοκληρώσουν την υποχρεωτική εννιάχρονη εκπαίδευση.

«Πρόκειται» ανέφερε ο Υπεύθυνος Καθηγητής του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας Σητείας κ. Ιωάννης Παλαμάς για μία εκπαιδευτική δομή ιδιαίτερα σημαντική. «Το Σχολείο μας συνεχίζει και φέτος την πορεία του. Ξεκινήσαμε με μία σχετική αργοπορία, όπως σχεδόν κάθε χρόνο δυστυχώς έχει γίνει συνήθεια να έρχονται οι καθηγητές γύρω στο Νοέμβριο. Προβλήματα υπάρχουν γενικότερα στην παιδεία πάρα πολλά. Αυτήν την ώρα το σχολείο έχει επανδρωθεί πλήρως από εκπαιδευτικό προσωπικό με εξαίρεση την κάλυψη της θέσης ψυχολόγου. Έχουμε πολύ καλό μαθητικό δυναμικό, μικρό στην ποσότητα, αλλά πολύ καλό στην ποιότητα. Τα μαθήματα εξελίσσονται πολύ καλά με τους εκπαιδευόμενους να ακολουθούν το πρόγραμμα με πολύ ενδιαφέρον και ευχαρίστηση θα έλεγα».

Ο κ. Παλαμάς αναφέρθηκε στο πρόγραμμα σπουδών, επισημαίνοντας ότι τα ΣΔΕ απευθύνονται μεν σε ενήλικες, εργαζόμενους κατά το πλείστον και για αυτό και το ωράριο του σχολείο είναι απογευματινό, ωστόσο το πρόγραμμα των σπουδών είναι ανοικτό κι ευέλικτο. Δεν ακολουθείται το «αυστηρά προκαθορισμένο» πρόγραμμα του πρωινού Γυμνασίου. Ωστόσο με την ολοκλήρωση των σπουδών στο ΣΔΕ παρέχεται στους αποφοίτους του τίτλος ισότιμος με το απολυτήριο Γυμνασίου. «Πρώτα από όλα να αναφέρουμε ότι η χρονική διάρκεια των σπουδών στα ΣΔΕ είναι διετής κι όχι τρία χρόνια όπως στο κανονικό Γυμνάσιο. Επίσης δεν ακολουθούμε το σχολαστικό, δοσμένο από το Υπουργείο Παιδείας πρόγραμμα σπουδών με τις εξετάσεις, τα διαγωνίσματα κλπ. Το πρόγραμμά μας είναι πιο ελεύθερο, κάτι που δίνει την δυνατότητα στους εκπαιδευόμενους να έχουν μία πιο ευρεία οπτική γωνία και απέναντι στα μαθήματα και απέναντι στα κοινωνικά ζητήματα».

 

Οι εκπαιδευόμενοι

Δίδεται έμφαση επομένως και στην απόκτηση βασικών προσόντων και στην ανάπτυξη προσωπικών δεξιοτήτων, γεγονός που κρίνεται σημαντικό από τους εκπαιδευόμενους, οι οποίοι έκαναν λόγο για μία θετική και χρήσιμη εμπειρία αφ’ ενός σε επαγγελματική κατεύθυνση αλλά και προσωπική, κοινωνική. Κάποιοι μάλιστα δεν έκρυψαν το γεγονός ότι ξεκίνησαν με σχετικό δισταγμό και προβληματισμό αν θα τα καταφέρουν να ανταπεξέλθουν στις σχολικές, οικογενειακές, επαγγελματικές και λοιπές υποχρεώσεις ταυτόχρονα αλλά όπως διαπίστωσαν στην πορεία όχι μόνο αυτό είναι εφικτό αλλά και ποικιλοτρόπως ωφέλιμο. Κάποιοι επίσης τόνισαν ότι πρόκειται για την επίτευξη ενός ονείρου, αυτό της ολοκλήρωσης της εκπαίδευσης του Γυμνασίου που για διάφορους λόγους δεν μπόρεσαν να πράξουν στο παρελθόν. Πλέον τους δίνεται η ευκαιρία να αποκτήσουν γνώσεις, να λάβουν το απολυτήριο Γυμνασίου, αλλά και να συνεχίσουν εφ’ όσον επιθυμούν την εκπαιδευτική διαδικασία. Έτσι κι αλλιώς η απόκτηση γνώσεων είναι μία διαδικασία που δεν σταματάει ποτέ στη ζωή του ανθρώπου. Συν τοις άλλοις αναφέρθηκαν και στις συλλογικές δράσεις που πραγματοποιούνται στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος που συμβάλουν στην κοινωνικοποίηση και τη δημιουργία φιλικών δεσμών που επίσης είναι σημαντικό δεδομένο στη ζωή των ανθρώπων. «Είμαστε μία μεγάλη οικογένεια», όπως τονίστηκε.

ΜΑΡΙΖΑ ΨΑΡΑΚΗ

Πηγή : Ανατολή

Συνολικες προβολες σελιδας