Τετάρτη, 9 Ιουνίου 2021

ΒΟΑΚ μέχρι τη Σητεία-ο Υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης αναλύει τα στάδια του έργου

Την πολιτική βούληση της κυβέρνησης για την ολοκλήρωση του ΒΟΑΚ μέχρι τη Σητεία τόνισε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης, παραθέτοντας συγκεκριμένα στοιχεία που βασίζονται σε πρόσφατες αποφάσεις και ενέργειες, που αποτυπώνουν και την εξέλιξη στο ζήτημα της δρομολόγησης των εξελίξεων σχετικά με την υλοποίηση του Βόρειου Οδικού άξονα.

Όπως αναφέρεται σε ρεπορτάζ του Νίκου Τραντά στην ΑΝΑΤΟΛΗ μίλησε για συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα, προσδιορίζοντας τη δυνατότητα να έχουν ολοκληρωθεί οι εκκρεμούσες μελέτες του ΒΟΑΚ από το Καλό Χωριό ως τη Σητεία μέχρι τέλος του 2022. Μάλιστα διευκρίνισε ότι με την ολοκλήρωση των μελετών η κυβέρνηση θα μπορέσει να χρηματοδοτήσει και την κατασκευή των οδικών αυτών τμημάτων, για να κατασκευαστούν. «Η βούληση της κυβέρνησης Κ. Μητσοτάκη, η οποία εκφράστηκε από τον ίδιο προσωπικά στην Κρήτη, είναι να ολοκληρωθεί ο ΒΟΑΚ, από το Καστέλι Κισάμου ως τη Σητεία», υπογράμμισε ο υπουργός.

Επικαλούμενος συγκεκριμένα στοιχεία που άντλησε από την επικοινωνία του με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και τον ΟΑΚ, ο κ. Πλακιωτάκης ανέφερε:

* Για το τμήμα ΒΟΑΚ Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος είπε ότι ως έργο είναι ενταγμένο στο Ταμείο Ανάκαμψης, θα χρηματοδοτηθεί ως δημόσιο έργο με 145 εκατομμύρια ευρώ. To τμήμα αυτό προβλέπει 35 μεγάλα τεχνικά έργα και σχεδιάζεται να κατασκευαστεί σε δύο φάσεις από 7 χλμ το καθένα, και η κυκλοφορία θα εκτραπεί για να διεξάγεται από την παλαιά εθνική οδό, για την οποία προβλέπεται βελτίωση αφού θα κληθεί να σηκώσει ένα κυκλοφοριακό βάρος μέχρι να ολοκληρωθεί η κατασκευή του τμήματος Άγιος Νικόλαος – Νεάπολη. Η Διεύθυνση Οδικών Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών έχει προωθήσει τη διαδικασία για την άμεση πρόσληψη έξι τεχνικών συμβούλων ώστε οι συμπληρωματικές μελέτες του έργου να ολοκληρωθούν μέχρι τέλος του 2021 και, όπως έχει ανακοινώσει η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών, θα δημοπρατηθεί αρχές του 2022.

* Για τα τμήματα ΒΟΑΚ, Καλό Χωριό – Γέφυρα Φρουζή και Γέφυρα Φρουζή – Παχειά Άμμο, βρίσκονται στο ίδιο επίπεδο ωρίμανσης. Μετά από πρόταση της Διεύθυνσης Οδικών Υποδομών, είχε ζητηθεί και εγκρίθηκε η πρόσληψη πέντε τεχνικών συμβούλων για την εκπόνηση των τεχνικών, στατικών, γεωτεχνικών και οδικών έργων ώστε να επιτευχθεί ωριμότητα μελετών και στα συγκεκριμένα οδικά τμήματα. Η πρόσληψη των τεχνικών συμβούλων εγκρίθηκε πριν μερικές μέρες από το Τεχνικό Συμβούλιο, γεγονός που σημαίνει ότι μέχρι το τέλος του 2021 θα υπάρξουν οριστικές μελέτες και για τα δύο αυτά τμήματα του ΒΟΑΚ, για να ακολουθήσει η ένταξη στο ΕΣΠΑ ή άλλο πρόγραμμα στις αρχές του 2022 και να δημοπρατηθεί στη συνέχεια. Τα δύο αυτά τμήματα του ΒΟΑΚ έχουν προϋπολογισμό 70 εκατομμύρια και 50 εκατομμύρια ευρώ, αντίστοιχα.

* Για το τμήμα Καβούσι – Αυχήν Αγκαθιά, το Δεκέμβριο του 2020 εγκρίθηκε η περιβαλλοντική μελέτη του συγκεκριμένου οδικού τμήματος. Ειδικά για το τμήμα από Σφάκα ως Μέσα Μουλιανά, ο ΟΑΚ έχει προτείνει και αναμένεται να εγκριθεί στο επόμενο Τεχνικό Συμβούλιο, εντός Ιουνίου ή μέσα στον Ιούλιο, η πρόσληψη ενός τεχνικού συμβούλου ο οποίος θα ολοκληρώσει τη μελέτη οδοποιίας και άλλων δύο τεχνικών συμβούλων οι οποίοι θα ασχοληθούν με τις οριστικές μελέτες για τα απαιτούμενα τεχνικά έργα. Τα παραπάνω έργα θα δημοπρατηθούν με το σύστημα «μελέτη – κατασκευή».

Στο επόμενο Τεχνικό Συμβούλιο του Υπουργείου Υποδομών, το οποίο πιθανόν και να πραγματοποιηθεί μέχρι τέλος Ιουνίου,  θα επιλεγούν τρεις τεχνικοί σύμβουλοι για το σχεδιασμό οδοποιίας και τεχνικών έργων που θα απαιτηθούν σε ό,τι αφορά το τμήμα από Καβούσι ως Σητεία ώστε το έργο να ανατεθεί «μελέτη – κατασκευή».

«Χάθηκε πολύτιμος χρόνος, να παρουσιάζεται ΒΟΑΚ χωρίς διόδια… Κανονικά, από το 2000 θα έπρεπε να είχε ενταχθεί ο συγκεκριμένος οδικός άξονας στα Ολοκληρωμένα Δίκτυα Μεταφορών», είπε ο υπουργός.

Ο κ. Πλακιωτάκης τόνισε ότι θα πρέπει να ολοκληρωθούν οι οριστικές μελέτες για τα παραπάνω τμήματα ώστε να μπορεί να γίνει το επόμενο βήμα, δηλαδή οι δημοπρατήσεις της κατασκευής τους στα μέσα ή στα τέλη του 2022, ανάλογα με την πρόοδο των μελετών και την ωριμότητα που θα αποκτήσουν τα ζητούμενα έργα.

 

Πηγή : Ανατολή

 

Συνολικες προβολες σελιδας