Τρίτη 26 Απριλίου 2016

Εργα παντού εκτός από την Κρήτη

Όσοι πλέον μετακινούνται από τη Σπάρτη στην Αθήνα με τον νέο δρόμο θα κάνουν δύο ώρες. Για να πας σε μια μικρότερη απόσταση, όπως Ηράκλειο- Σητεία θέλεις...μισή μέρα και πάλι κινδυνεύεις!
Το ένα μετά το άλλο τα έργα δίδονται στην ηπειρωτική χώρα σύμφωνα με ανακοινώσεις του Χρ. Σπίρτζη, στις οποίες ωστόσο δεν υπάρχει... Κρήτη.

Μέχρι το τέλος Ιουνίου αναμένεται να δοθεί στην κυκλοφορία το οδικό έργο σύνδεσης του βασικού αυτοκινητοδρόμου με τη Μεγαλόπολη, μήκους 12 χιλιομέτρων, ενώ μέχρι το ερχόμενο φθινόπωρο θα παραδοθεί ο περιφερειακός άξονας Καλαμάτας, μήκους 15 χιλιομέτρων, με όλους τους προβλεπόμενους κόμβους συνδέσεων που θα συμπληρώσουν τον κεντρικό αυτοκινητόδρομο της Πελοποννήσου «Μορέας».

Σύμφωνα με την Ημερησία, ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης στη διάρκεια εκδήλωσης για την παράδοση σε κυκλοφορία του αυτοκινητοδρόμου Λέυκτρο-Σπάρτη, μήκους 47 χιλιομέτρων, με τον οποίο μειώνεται στις δύο ώρες η χρονοαπόσταση Αθήνας-Σπάρτης είπε ότι «έχει επιτευχθεί η επανεκκίνηση όλων των μεγάλων έργων» προσθέτοντας ότι «βρίσκονται σε πλήρη ανάπτυξη τα κατασκευαστικά μέτωπα σε όλους τους οδικούς άξονες που κατασκευάζονται με συμβάσεις παραχώρησης και είναι διασφαλισμένη η ολοκλήρωση και παράδοση των νέων αυτοκινητοδρόμων στην κυκλοφορία έως τον Μάρτιο του 2017».



Προϋποθέσεις

Η περίοδος μετά το Πάσχα είναι καθοριστική για την παράδοση των έργων, σύμφωνα με τον προγραμματισμό του υπουργείου, που κάνει λόγο για παράδοση τον Μάρτιο του 2017.

Μέχρι τέλος του χρόνου, τα σημερινά ποσοστά του 70%-75% των έργων από τις κατασκευαστικές θα πρέπει να έχει ξεπεράσει το 90%, για να μπορέσει με τεχνοκρατικούς όρους να θεωρηθεί ότι οι αυτοκινητόδρομοι είναι τελικά ώριμοι και να μπορέσουν να παραδοθούν.

Το κρίσιμο αυτό οκτάμηνο θα δώσει σημαντικά στοιχεία για την ολοκλήρωση των έργων. Θα πρέπει σε οκτώ μήνες να υπάρξει πρόοδος τουλάχιστον 16%-17% σωρευτικά για να ξεπεραστεί το 90% της συνολικής προόδου. Επίσης κρίσιμος παράγοντας είναι οι υπόλοιπες εκταμιεύσεις που πρέπει να γίνουν από το υπουργείο Υποδομών και που αφορούν χρήματα από το Πρόγραμμα Δημόσιων Επενδύσεων.

Αναφορικά με τα πέντε έργα, το ένα, ο Μορέας, θα ολοκληρωθεί τμηματικά μέχρι τον Σεπτέμβριο, ενώ ο αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, έχοντας φτάσει το 95%, θα καταφέρει θεωρητικά και αυτός μέχρι τον επόμενο Μάρτιο να ολοκληρωθεί. Ο Ε65 δεν έχει προβλήματα με τις απαλλοτριώσεις, αλλά μέχρι σήμερα είναι ο αυτοκινητόδρομος-αίνιγμα όσον αφορά την παράδοσή του σε λειτουργία.

Η Ιόνια οδός είναι στο 75% και όπως φαίνεται έχει ακόμα προβλήματα με κάποιες απαλλοτριώσεις που δυνητικά μπορεί να προκαλέσουν μικροκαθυστερήσεις. Μέχρι τον επόμενο Μάρτιο αναμένεται να λειτουργήσει όλος ο δρόμος, εκτός από τα πρώτα χιλιόμετρα που περιλαμβάνουν και τη σήραγγα Κλόκοβας. Η Ολυμπία Οδός στο τμήμα Κόρινθος-Πάτρα, θα παραδοθεί σε όλο της το μήκος, ενώ και εδώ υπάρχουν κάποια ζητήματα με απαλλοτριώσεις που μπορεί να δημιουργήσουν καθυστερήσεις.



Ιόνια οδός: το καλοκαίρι παραδίδεται το τμήμα Κουβαράς-Αμφιλοχία

Τα έργα στην Ιόνια οδό βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη, χωρίς ωστόσο σήμερα να έχει παραδοθεί κάποιο νέο τμήμα. Το καλοκαίρι αναμένεται η λειτουργία του τμήματος Κουβαράς-Αμφιλοχία και θα συνεχιστεί με τη λειτουργία και άλλων τμημάτων μέχρι τον επόμενο Μάρτιο.

Ταχύτατα προχωρούν οι εργασίες διάνοιξης της σήραγγας Κλόκοβας στην Ιόνια οδό, καθώς στο τέλος Μαρτίου η εκσκαφή στο μέτωπο εισόδου προσέγγιζε τα 880 μέτρα, ενώ αντίστοιχα αυτή του μετώπου εξόδου ξεπερνούσε τα 1.300 μέτρα, δηλαδή συνολικά 2.180 μέτρα και πρόοδος 76%. Υπολογίζεται ότι, αν δεν υπάρξουν απρόβλεπτα και συνεχιστούν οι ίδιοι ρυθμοί, η πλήρης διάνοιξη θα επιτευχθεί μέσα στο καλοκαίρι, πολύ νωρίτερα από όσο είχε προβλεφθεί. Σήμερα η διάνοιξη της σήραγγας Κλόκοβας με συνολικό μήκος 2.854 μέτρα, είναι το μεγαλύτερο τεχνικό έργο της Ιόνιας οδού. Το συνολικό μήκος του άξονα της Ιόνιας οδού είναι περίπου 196 χιλιόμετρα, ενώ περιλαμβάνει και τις παρακάμψεις Αγρινίου και Άρτας. Πέραν των 196 χλμ. νέου αυτοκινητοδρόμου, θα κατασκευαστούν ανάμεσα σε άλλα: 24 γέφυρες, 4 σήραγγες, 74 κάτω διαβάσεις και 36 άνω διαβάσεις. Από τις 4 συνολικά σήραγγες, η διάνοιξη των 3 έχει ήδη ολοκληρωθεί (Μακύνειας, Καλυδώνας, Αμπελιάς), ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται η εκσκαφή της μεγαλύτερης σήραγγας (Κλόκοβας) με συνολικό μήκος 2.854 μέτρα, η διάνοιξη της οποίας πραγματοποιείται ταυτόχρονα και από τα δύο μέτωπα. Στο τέλος Ιανουαρίου η εκσκαφή στο μέτωπο εισόδου προσέγγιζε τα 650 μέτρα, ενώ αντίστοιχα αυτή του μετώπου εξόδου ξεπερνούσε τα 990 μέτρα.



Ολυμπία οδός σε τέσσερις μήνες η ωρίμαση του έργου

Στις αρχές Απριλίου, με απόφαση του υπουργείου Υποδομών δεσμεύτηκαν 9.600.772,23 ευρώ για την πληρωμή της 12ης τμηματικής καταβολής της 3ης δόσης της Χρηματοδοτικής Συμβολής Δημοσίου στην Ολυμπία οδό. Η τρίτη δόση στο σύνολο της ανέρχεται σε 334εκ.ευρώ ενώ στο σύνολο της η συμβολή του Δημοσίου ανέρχεται σε 663,98 εκατ. ευρώ.

Το έργο που προχωρεί με μικρά προβλήματα στις απαλλοτριώσεις, δείχνει να έχει βρει ρυθμό στις κατασκευές. Με δεδομένο το στοιχείο ότι στο τέλος Δεκεμβρίου το ποσοστό προόδου έφτασε το 69,53%, σχεδόν τέσσερις μήνες αναμένεται η ωρίμαση του έργου, διανύοντας τον όγδοο χρόνο από τότε που υπογράφηκε η αρχική σύμβαση παραχώρησης (Αύγουστος 2008).

Σε επίπεδο εργασιών υπάρχουν συνεργεία που δουλεύουν σε πολλά σημεία του τμήματος Κόρινθος-Κιάτο, σχεδόν σε όλο το μήκος. Όπως ήδη είναι γνωστό το τμήμα Κόρινθος-Κιάτο είναι το πιο προχωρημένο και αναμένονται αποφάσεις για την απόδοσή του στην κυκλοφορία το επόμενο διάστημα. Στο πεδίο των προβλημάτων εκτός από κάποιες απαλλοτριώσεις έχουμε σε εκκρεμότητα το μεγάλο τεχνικό έργο που απαιτείται στις Καμάρες, ενώ και στο Ρίο έχουμε εκκρεμείς εργασίες.

Πηγή : Πατρίς

Συνολικες προβολες σελιδας