τις
εργασίες του οποίου θα ανοίξει ο αρμόδιος υπουργός Περιβάλλοντος,
Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής κ. Γιάννης Μανιάτης.
Στο συνέδριο αυτό θα παρουσιαστούν για πρώτη φορά τα οικόπεδα που
θα δημοπρατηθούν στο γύρο παραχωρήσεων, που θα ξεκινήσει, σύμφωνα με
πληροφορίες, μέσα στο καλοκαίρι, τον Ιούλιο ή τον Αύγουστο, και επιπλέον
θα δοθούν στη δημοσιότητα νέα στοιχεία για τις έρευνες που έγιναν στο
Ιόνιο αλλά και στην Κρήτη από την PGS.
Πρόκειται δηλαδή για την κορύφωση της εκστρατείας marketing που
έχει ξεκινήσει εδώ και περίπου ένα χρόνο, μετά την ολοκλήρωση των
σεισμικών ερευνών της νορβηγικής εταιρείας, με στόχο την προσέλκυση
σοβαρών επενδυτών για την έρευνα και εκμετάλλευση πιθανών κοιτασμάτων
υδρογονανθράκων στην Ελλάδα.
Τα ονόματα των εταιρειών που θα δώσουν το "παρών" στο συνέδριο του Λονδίνου, πάντως, θα προκαλέσουν αίσθηση.
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες, στο συνέδριο συμμετοχή έχουν
δηλώσει από τους αποκαλούμενους και ως oil majors, δηλαδή από τις
μεγάλες πετρελαϊκές εταιρείες η βρετανική ΒΡ, η αγγλοολλανδική Shell, οι
αμερικανικές Exxonmobil και Chevron και η ιταλική Eni.
Δυνατή εκπροσώπηση υπάρχει και από μεσαίου μεγέθους εταιρείες,
κυρίως βρετανικές και καναδικές, ενώ υπάρχουν και ενδιαφέροντα joint
ventures, όπως αυτό της βρετανικής Nexen, στο μετοχικό κεφάλαιο της
οποίας έχει μπει η κρατική εταιρεία πετρελαίων της Κίνας CNOOC. Από την
Ασία, το "παρών" δίνει επίσης και η γιαπωνέζικη Nippon, ενώ από
μεσογειακές εταιρείες θα συμμετάσχουν, εκτός της Eni, οι Edison και Enel
από Ιταλία, η Repsol από την Ισπανία και η Ratio Oil από το Ισραήλ.
Φυσικά το "παρών" θα δώσουν και οι δύο παίκτες της εγχώριας αγοράς,
η Energean Oil & Gas και τα Ελληνικά Πετρέλαια, με τους συνεταίρους
τους.
Ισχυρή εκπροσώπηση θα υπάρχει και σε επίπεδο πρεσβειών από
τουλάχιστον 5 πρεσβείες που θα παραστούν σε επίπεδο πρέσβη ή οικονομικού
ακολούθου.
Οι εταιρείες που θα δώσουν το "παρών" θα έχουν εκπροσώπους που
εξειδικεύονται ακριβώς στον εντοπισμό πιθανών ευκαιριών για τις
εταιρείες τους (new business development managers), καθώς επίσης και
ειδικούς γεωλόγους, οι οποίοι θα αξιολογήσουν τα στοιχεία από τις
έρευνες της PGS και θα κάνουν τις εισηγήσεις τους προς τις εταιρείες
τους.
Επίσης, στο συνέδριο θα παραστούν εκπρόσωποι από το χώρο των
υπηρεσιών που σχετίζονται γύρω από την αγορά πετρελαίου, εταιρείες
συμβούλων, δικηγορικά γραφεία, καθώς επίσης και αναλυτές της αγοράς
πετρελαίου.
Όλη αυτή η... "στρατιά" από περισσότερα από 150 στελέχη της
διεθνούς αγοράς πετρελαίου θα έχει συναντήσεις με τις ομάδες που έχουν
οργανωθεί από το ΥΠΕΚΑ, την PGS και το γαλλικό ινστιτούτο BEICIP, που
είναι σύμβουλοι της κυβέρνησης για τη διοργάνωση του γύρου παραχωρήσεων.
Το ενδιαφέρον είναι ότι στο πλαίσιο του συνεδρίου, όπως
ανακοινώθηκε και επισήμως από το ΥΠΕΚΑ, θα παρουσιαστούν τα πετρελαϊκά
οικόπεδα που θα παραχωρηθούν, και τα οποία θα είναι περισσότερα από
10-12, που είχε αρχικά σχεδιαστεί, καθώς έχουν εντοπιστεί πολύ
ενδιαφέροντα και ενθαρρυντικά στοιχεία.
Σε δεύτερη μοίρα η Κρήτη
Το συνέδριο με τίτλο "Δυτική Ελλάδα και νότια Κρήτη: Μία νέα
περιοχή για έρευνα και εκμετάλλευση υδρογονανθράκων στην καρδιά της
Μεσογείου" διοργανώνεται από το ΥΠΕΚΑ και την ελληνική πρεσβεία στο
Λονδίνο, με την υποστήριξη του Research Centre for Energy Management
(RCEM) του ESCP Europe Business School και του Greek Energy Forum.
Όπως πάντως, έχει αποκαλύψει εδώ και δέκα ημέρες η "Νέα Κρήτη", η
Κρήτη δεν είναι στις άμεσες προτεραιότητες του ΥΠΕΚΑ, και στο συνέδριο
του Λονδίνου κυρίως θα παρουσιαστούν οι εκτιμήσεις από τα σεισμικά της
PGS για την Κρήτη. Βασικό επιχείρημα, ότι στην Κρήτη μιλάμε για μεγάλα
βάθη και λιγότερες σε πυκνότητα γραμμές ερευνών, εκτός από δύο περιοχές
νότια της Ιεράπετρας και της Παλαιόχωρας.
Πλην όμως, οι τρεις κορυφαίοι επιστήμονες του είδους, οι κ.κ.
Φώσκολος, Κονοφάγος και Ζεληλίδης, μαζί με τη χημικό Φωκιανού, έχουν εδώ
και τρία χρόνια καταδείξει το οξύμωρο στην Κρήτη, να μην έχουν γίνει
εδώ και τόσο καιρό χωριστές έρευνες, αλλά μόνο μία εταιρεία να έχει
αναλάβει τις έρευνες για όλο τον ελλαδικό χώρο.
Του Γιώργου Σαχίνη
Πηγή : Νέα Κρήτη