Παρασκευή 3 Σεπτεμβρίου 2010

Η μεταφορά των μαθητών στα σχολεία

ΤΗΝ πρώτη συνάντηση με τους εκπροσώπους του ΚΤΕΛ είχε ο Νομάρχης Λασιθίου κ. Σήφης Αναστασάκης, προκειμένου να συζητήσουν το θέμα της μεταφοράς των μαθητών του νομού για τη νέα σχολική χρονιά.
Πρόκειται για μια συνάντηση, που έχει αποκτήσει πλέον «θεσμικό» χαρακτήρα, αφού εξελίσσεται ουσιαστικά κάθε χρόνο με τον ίδιο τρόπο. Καμία χρονιά δεν έχουν εμφανιστεί ιδιώτες, οι οποίοι να καταθέτουν προσφορές για τη μεταφορά των μαθητών του νομού από και προς τα σχολεία του Λασιθίου και ο μοναδικός φορέας που εκδηλώνει ενδιαφέρον είναι το ΚΤΕΛ αναλαμβάνοντας επί σειρά ετών το συγκεκριμένο έργο.
Χθες πολυμελές κλιμάκιο του ΚΤΕΛ επισκέφθηκε το Νομάρχη με επικεφαλής τον Πρόεδρο της εταιρείας κ. Γιώργο Καλιτσουνάκη και είχαν μια πρώτη συνάντηση ενημερωτικού χαρακτήρα για το θέμα της μεταφοράς των μαθητών και παρουσία της Προϊσταμένης Οικονομικών κ. Μαρίας Φραντζεσκάκη έγινε μια πρώτη συζήτηση σχετικά με το κόστος του έργου, η οποία όμως δεν κατέληξε σε τελική συμφωνία.
Συνήθως το θέμα της διαπραγμάτευσης εστιάζεται στο τελικό ποσό που πρέπει να λάβει το ΚΤΕΛ, προκειμένου να αναλάβει το έργο της μεταφοράς των μαθητών. Από την πλευρά του ΚΤΕΛ ζητείται να υπάρχει αύξηση, προκειμένου να καλυφθούν τα πρόσθετα έξοδα που προκύπτουν από τις αλλαγές στις τιμές, που επέρχονται κάθε χρόνο ειδικά στα καύσιμα.
Φέτος η διαφοροποίηση, που προκαλεί μεγάλο προβληματισμό σε σχέση με τις άλλες χρονιές, είναι η δραματική αύξηση του κόστους για τους λεωφορειούχους λόγω της κατακόρυφης ανόδου της τιμής των καυσίμων. Οι εκπρόσωποι του ΚΤΕΛ τονίζουν ότι το κόστος τους έχει ανέβει παρά πολύ. Μάλιστα τονίζουν ότι προβληματίζονται ιδιαίτερα, διότι έχουν μπει σε μια εποχή που δουλεύουν στα όρια της κάλυψης των δαπανών και αυτό είναι ένα γενικότερο σοβαρό θέμα που τους απασχολεί.
Το επίμαχο σημείο, πάντως, για την τελική τιμή, που προτείνει αναπροσαρμοσμένη κάθε χρόνο το ΚΤΕΛ, αποτελούν τα δρομολόγια που αφορούν ελάχιστα παιδιά με συνέπεια να συνεπάγονται μεγαλύτερο κόστος. Να σημειωθεί ότι κάθε χρόνο οι προτάσεις για αναπροσαρμογή της δαπάνης είναι της τάξεως του 10% και συνήθως επιτυγχάνεται συμφωνία σε χαμηλότερα επίπεδα και στα όρια των δυνατοτήτων που μπορεί να καλύψει η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση με βάση τις διατιθέμενες πιστώσεις.
Φέτος, όμως, η κατάσταση είναι αρκετά διαφοροποιημένη, δεδομένου ότι το Υπουργείο, που διαθέτει και τα σχετικά κονδύλια, με σχετική εγκύκλιο έχει ξεκαθαρίσει ρητά ότι η τιμή που θα επιτευχθεί στη συμφωνία μεταξύ Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων και των εταιρειών, που θα αναλάβουν τη μεταφορά των μαθητών, θα πρέπει να είναι 11% χαμηλότερη από την τιμή που υπογράφηκε το 2008 λόγω των ειδικών συνθηκών που επικρατούν στη χώρα.
Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι όχι μόνο αύξηση δε μπορεί να δοθεί για τις φετινές μεταφορές, αλλά και το 1,6 εκ. Ευρώ, που διατέθηκε το 2008, δε μπορεί να διατεθεί τη φετινή χρονιά, αφού σύμφωνα με τη μείωση που προβλέπει το Υπουργείο το τελικό ποσό θα πρέπει να είναι ελάχιστα υψηλότερο από το 1,4 εκ. ευρώ.
Το γεγονός προκαλεί έντονο προβληματισμό στην πλευρά του ΚΤΕΛ, που δε συμφωνεί με μια τέτοια εξέλιξη, αλλά και από την πλευρά της Νομαρχίας δεν υπάρχουν περιθώρια για παρεκκλίσεις από τις επιταγές του κράτους.
Όπως επεσήμανε ο κ. Αναστασάκης, μέχρι σήμερα έχει διαμορφωθεί ένα καλό κλίμα συνεργασίας και κάθε χρόνο επιτυγχάνεται η απαιτούμενη συμφωνία, για να προχωρεί το συγκεκριμένο έργο, που είναι ιδιαίτερα κρίσιμο, αφού μεταφέρονται καθημερινά εκατοντάδες μαθητές του νομού από τις απομακρυσμένες περιοχές, που κατοικούν, κυρίως στις πόλεις και στα αστικά κέντρα, όπου λειτουργούν οι σχολικές μονάδες. Ο Νομάρχης εξέφρασε την αισιοδοξία του ότι θα υπάρξει συμφωνία, αφού και τα προηγούμενα χρόνια επετεύχθησαν συμφωνίες, ακόμα και αν χρειάστηκε να είναι χρονοβόρα η διαπραγμάτευση.
ΜΙΧ. ΑΤΣΑΛΑΚΗΣ

Πηγή : Ανατολή

Συνολικες προβολες σελιδας