Παρασκευή 6 Οκτωβρίου 2017

Αναπτύχθηκε πλήρως το εργοτάξιο για την εκτέλεση του έργου στον παραλιακό δρόμο Σητείας

Ξεκίνησαν οι εργασίες για την αποκατάσταση του παραλιακού δρόμου της Σητείας. Την υλοποίηση του έργου, που αναμένεται να ολοκληρωθεί σε περίπου δύο μήνες, χρηματοδοτεί η Περιφέρεια με προϋπολογισμό 140.000 €. Τις προηγούμενες ημέρες ο εργολάβος προέβη στη σχετική προετοιμασία και πλέον το εργοτάξιο αναπτύσσεται πλήρως.

«Η υπογραφή της σύμβασης», δήλωσε η Αντιπεριφερειάρχης Λασιθίου κ. Πελαγία Πετράκη, «έγινε εντός του Σεπτεμβρίου, έχουν τηρηθεί τα χρονοδιαγράμματα σε ό,τι αφορά την έναρξη των εργασιών βάσει και των γραφειοκρατικών διαδικασιών που απαιτήθηκαν. Ο εργολάβος κινείται εντός των χρονικών ορίων που κινείται η νομοθεσία.
Την προηγούμενη εβδομάδα προχώρησε σε εργασίες βελτίωσης της παράκαμψης, που κατασκευάστηκε στο πλαίσιο της προηγούμενης “μικρής” εργολαβίας. Έγινε πλήρης σήμανση, άνοιξε την παράκαμψη και πλέον ξεκινά την πλήρη ανάπτυξη του έργου προκειμένου κατ’ αρχήν να αποκαταστήσει το τοιχίο, που κατέρρευσε τον προηγούμενο χειμώνα.
Σε επόμενη φάση θα επεκταθεί στις υπόλοιπες εργασίες, οι οποίες μεταξύ άλλων περιλαμβάνουν την αποκατάσταση του οδοστρώματος. Πάνω σε αυτό χωρίς να γίνουν παρεμβάσεις στην παραλία θα γίνει αποκατάσταση του δρόμου όπως αυτό τεχνικά είναι εφικτό. Δεν μπορούμε να πούμε αυτή την στιγμή τί θα απαιτηθεί εφ’ όσον δεν έχουν γίνει κάποιες τομές κι εκσκαφές για να δούμε ποια ακριβώς είναι η κατάσταση κάτω από το οδόστρωμα. Επίσης προβλέπονται ασφαλτικά, διαγράμμιση, σήμανση όπου απαιτείται κλπ.
Όλες οι μελέτες έχουν κατατεθεί από τον ανάδοχο κι έχουν εγκριθεί. Θα δούμε αν χρειαστούν κάποιες τροποποιήσεις. Είναι ένα έργο που δεν γνωρίζουμε ποιά είναι η κατάσταση κάτω από το οδόστρωμα, εξελίσσεται συνεχώς, υπάρχει μεγάλη φθορά του δρόμου από την θάλασσα και δεν μπορούμε να έχουμε ακριβή εικόνα εξέλιξης αυτή την στιγμή όσον αφορά τις εργασίες.
Η παρακολούθηση του έργου είναι συνεχής και τις επόμενες ημέρες αναμένεται να επισκεφθούν και να δουν από κοντά τις εργασίες, επιβλέποντες μηχανικοί της Περιφέρειας, που έχουν κάνει τις μελέτες, προκειμένου να δουν από κοντά την εξέλιξή του».

Η στατική επάρκεια

«Το ζητούμενο πάντως», συνέχισε, «είναι να υπάρξει δυνατότητα προστασίας του τοίχου του δρόμου από τον κυματισμό, μπροστά από την ίδια την θάλασσα που “χτυπάει” τον δρόμο, μόλις υπάρξουν λίγα παραπάνω μποφόρ. Δεδομένου ότι η θάλασσα έχει φτάσει κάτω από τον δρόμο, το φαινόμενο θα συνεχίζεται. Η προστασία του τοίχου θα εξασφαλίσει την στατική επάρκεια του δρόμου -δεν θα υπάρχει δηλαδή υποσκαφή και κατάρρευση του- κι από την άλλη θα επιτρέψει την ασφαλή οδήγηση διότι δεν θα “χτυπούν” τα κύματα τα διερχόμενα οχήματα.
Απαιτείται δηλαδή προστασία και μπροστά από το τοιχίο, όμως αυτή την στιγμή δεν προβλέπεται ούτε από τη νομοθεσία ούτε από την μελέτη φυσικά».

Η νομοθετική ρύθμιση

Ερωτηθείσα η κ. Πετράκη για το αίτημα της νομοθετικής ρύθμισης απάντησε ότι «αυτή θα επιτρέψει ουσιαστικά την προστασία μπροστά από το τοίχος, σε σχέση με τη θάλασσα. Στην διάρκεια των δύο τελευταίων χειμερινών περιόδων υπήρξε αντίστοιχα κατάρρευση του οδοστρώματος και δεν μπορεί να αποκλειστεί μία επόμενη κατάρρευση σε κάποιο σημείο του δρόμου.
Η νομοθετική ρύθμιση θα αφορά λοιπόν περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης -όπως υπήρξαν στο παρελθόν- προκειμένου να μπορούν να γίνονται άμεσες παρεμβάσεις σε περίπτωση κατάρρευσης του δρόμου για λόγους πολιτικής προστασίας.
Σύμφωνα με την τελευταία ενημέρωση σχετικά με την πορεία του ζητήματος της νομοθετικής ρύθμισης, έχει φτάσει προς υπογραφή στο Υπουργείο Ναυτιλίας για να “περάσει” σε κάποιο νομοσχέδιο, κάτι που δεν είναι γνωστό πότε θα γίνει».
ΜΑΡΙΖΑ ΨΑΡΑΚΗ

Πηγή : Ανατολή

Συνολικες προβολες σελιδας