Τρίτη 30 Ιανουαρίου 2024

Οι εργασίες της ανάπλασης στο κέντρο της Σητείας

 https://www.anatolh.com/wp-content/uploads/2024/01/x-%CF%83%CE%B7%CF%84-%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CF%80%CE%BB%CE%B1%CF%83.jpg

Σύμφωνα με πρόσφατες αναφορές ιθυνόντων από την πλευρά του Δήμου Σητείας, έπειτα από επαφές με τους υπεύθυνους της εργολαβίας,  αναμένεται να ξεκινήσουν εκ νέου οι εργασίες της ανάπλασης στο κεντρικό τμήμα της Σητείας. Συγκεκριμένα πρόκειται για το έργο «Ανάπλαση και περιβαλλοντική αναβάθμιση οδών και πλατωμάτων κεντρικού τμήματος πόλης Σητείας».

Το έργο, να θυμίσουμε, περιλαμβάνει σύμφωνα και με τις σχετικές ανακοινώσεις, την ανάπλαση και την αναβάθμιση αστικού περιβάλλοντος 17.000 περίπου τ.μ με πλακοστρώσεις, δενδροφυτεύσεις, νέες ασφαλτοστρώσεις και τοποθετήσεις φωτιστικών. «Ένα έργο απαραίτητο και αναγκαίο, η ολοκλήρωση του οποίου θα συμβάλει στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών και θα δημιουργήσει συνθήκες βιώσιμης αστικής κινητικότητας» όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά σε σχετικό Δελτίο Τύπου στα τέλη Μαρτίου του 2023, με την έναρξη της κατασκευής του.

Η υπογραφή της σύμβασης για την εκτέλεση του έργου, ποσού 1.592.060,82 ευρώ, υπεγράφη, νωρίτερα στις 31/1/23. Η περιοχή ανάπλασης στο πλαίσιο αυτής, περιλαμβάνει τμήματα οδών του ιστορικού κέντρου της πόλης, τα οποία συνδέουν την παραλιακή οδό Κωνσταντίνου Καραμανλή και την κεντρική πλατεία της Σητείας με το ενετικό φρούριο της Καζάρμας, με την υλοποίηση έργων ανάδειξης της περιοχής.

«Βασικός στόχος είναι η δημιουργία ενός αισθητά βελτιωμένου αστικού περιβάλλοντος με μεγαλύτερη ποικιλία χρήσεων και δράσεων για την ενδυνάμωση της επιχειρηματικότητας της περιοχής, την ενεργοποίηση του δημοσίου χώρου και της δημόσιας ζωής, την ενθάρρυνση της συνάθροισης και της κοινωνικής επαφής των πολιτών, τη δημιουργία ελκυστικού περιβάλλοντος για την τόνωση των εμπορικών δραστηριοτήτων και της αναψυχής, την εξασφάλιση πρόσβασης για κάθε ηλικία αλλά και για ανθρώπους με ειδικές ανάγκες, την βελτίωση της σύνδεσης του παραλιακού μετώπου με τον παραδοσιακό ιστό της πόλης και το φρούριο Καζάρμα, τόσο οπτικά όσο και χρηστικά και κύρια την αναβάθμιση του αστικού τοπίου προς όφελος των κατοίκων και των επισκεπτών της περιοχής. Το έργο χρηματοδοτείται από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Κρήτη 2014-2020 με συγχρηματοδότηση από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και από Εθνική Δαπάνη», αναφέρεται στο σχετικό Δελτίο Τύπου με αφορμή της υπογραφή της σύμβασης.

Ταλαιπωρία και κίνδυνος

Το έργο ξεκίνησε λοιπόν την περασμένη άνοιξη, αλλά σταμάτησε το Νοέμβριο. Ωστόσο αναμένεται να ξεκινήσει και πάλι όπως ειπώθηκε και στην τελευταία συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Σητείας. Εφ’ όσον αυτό γίνει πράξη σαφώς, θα είναι μία θετική εξέλιξη. Ωστόσο το ζητούμενο από την πλευρά των πολιτών και των επαγγελματιών που δραστηριοποιούνται στην περιοχή όπου πραγματοποιείται η ανάπλαση, είναι η επανέναρξη των εργασιών να επιφέρει και αποκατάσταση σημαντικών προβλημάτων που έχουν προκύψει ως τώρα από την κατασκευή του έργου, κάτι για το οποίο έχει αναφερθεί επίσης, ότι θα γίνει.

Η ποιότητα δηλαδή του έργου είναι μείζονος σημασίας θέμα για τους πολίτες αλλά και για το ίδιο το έργο στο πλαίσιο της στοχοθεσίας που έχει η υλοποίησή του.

Δυστυχώς το αποτέλεσμα εκτελούμενων εργασιών σε διάφορα σημεία δεν συνάδει με το αποτέλεσμα που προσδοκούσε ο κόσμος κι ανέμενε. Δεν έχουν δημιουργηθεί παραδείγματος χάριν συνθήκες εξασφάλισης πρόσβασης για κάθε ηλικία και δη για ανθρώπους με ειδικές ανάγκες, ή γονείς με παιδιά σε καρότσι αφού για παράδειγμα έχουν κατασκευαστεί πεζοδρόμια με σκαλοπάτια, χωρίς την πρόβλεψη εξυπηρέτησης των ΑΜΕΑ.

Πρώτιστο λοιπόν όπως αναφέρουν επαγγελματίες των κεντρικών δρόμων της πόλης, της Β. Κορνάρου, Καπετάν Σήφη και Ελευθερίου Βενιζέλου (ενδεικτικά οι επαγγελματίες Ματθαίος Μαρκάκης, Γιώργος Μπαγορδάκης και Μάρω Νικητάκη) είναι αφ’ ενός η συνέχιση των εργασιών και η ολοκλήρωση του έργου προκειμένου να εκλείψει ο παράγοντας της ταλαιπωρίας και της επικινδυνότητας για τον κόσμο. Αφ’ ετέρου η αντιμετώπιση των υπαρχόντων ζητημάτων που δεν συντελούν στην εύρυθμη λειτουργία της πόλης και της κίνησης κι εν τέλει στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των πολιτών.

 

Πεζοδρόμιο σε αποσύνθεση

Οι επαγγελματίες εστίασαν στις δύσκολες συνθήκες πρόσβασης των πολιτών εντός των καταστημάτων, στην επικινδυνότητα κίνησης του κόσμου (με αναφορές ήδη για την πρόκληση ατυχημάτων) στους δρόμους που λόγω των ημιτελών εργασιών θυμίζουν βομβαρδισμένο τοπίο δημιουργώντας μία πολύ κακή εικόνα για ντόπιους κι επισκέπτες. Επίσης στις δύσκολες συνθήκες πρόσβασης των πολιτών εντός των καταστημάτων, αλλά και στην ταλαιπωρία των επαγγελματιών που όλη την ημέρα βρίσκονται σε μια διαδικασία να σκουπίζουν χαλίκια, να απομακρύνουν την σκόνη, όπως ανέφερε ο κ. Μπαγορδάκης.

Επίσης αναφέρθηκαν σε ζητήματα που αφορούν την κατασκευή των πεζοδρομίων. Αξίζει να αναφερθεί ότι σε κάποιο σημείο, το πεζοδρόμιο που έχει κατασκευαστεί έχει κλείσει και γκαράζ κτιρίου…

Όπως τόνισε ο κ. Μαρκάκης, «αρχικά είχαμε δει πολύ θετικά το θέμα της ανάπλασης. Προσωπικά εγώ, αλλά και άλλοι συνάδελφοι που έχουμε συζητήσει. Προσδοκούσαμε ότι θα ομορφύνει η πόλη. Ωστόσο σε ότι αφορά το έργο που έχει προχωρήσει, για παράδειγμα στην γωνία Φουνταλίδου και Καπετάν Σήφη βλέπουμε ότι το πεζοδρόμιο δεν έχει το κατάλληλο υλικό. Υποτίθεται ότι θα ήταν ένα υλικό που θα έπεφτε ενιαίο και μετά από ένα γυάλισμα και λουστράρισμα θα έμοιαζε σαν ψηφιδωτό. Αυτό που βλέπουμε όμως αυτή τη στιγμή είναι ότι το πεζοδρόμιο αποσυντίθεται σιγά -σιγά διότι δεν φαίνεται να έχει τσιμέντο παρά χώμα και χαλίκι, το οποίο σιγά -σιγά φεύγει! Δεν είναι εικόνα ανάπλασης αυτό.

Εμείς περιμέναμε ότι θα γίνουν πλακόστρωτα, θα τοποθετηθούν παγκάκια, ωραία πεζοδρόμια. Όμως βλέπουμε ότι στενεύουν οι δρόμοι, μεγαλώνουν τα πεζοδρόμια χωρίς λογική λειτουργικότητας και ομορφιάς».

 

Οι εξέχουσες υδρορροές

Επιπλέον όπως ανέφεραν τόσο ο κ. Μαρκάκης, όσο και η κ. Νικητάκη υπάρχει το θέμα των υδρορροών, οι οποίες είναι έξω και πάνω από τα πεζοδρόμια με αποτέλεσμα να τρέχουν τα νερά έξω από τα καταστήματα και ήδη σε κάποια σημεία έχει σχηματισθεί βούρκος και έχει αλλοιωθεί το χρώμα του δαπέδου. Επιπρόσθετα υπάρχουν πολλά ημιτελή επικίνδυνα σημεία, ανοικτά, σε πεζοδρόμια όπου πρόκειται να τοποθετηθούν φωτιστικά, με τρύπες και σίδερα που προεξέχουν.

Θα πρέπει επομένως να επιλυθούν σημαντικά ζητήματα στο πλαίσιο του έργου της ανάπλασης όπου επίσης τίθενται ερωτήματα σχετικά με το περιεχόμενο της μελέτης, της υλοποίησης των εργασιών βάσει αυτής, της επίβλεψης των εργασιών κλπ.

Ζητούμενο όμως πρωτίστως είναι η άμεση επανεκκίνηση των εργασιών, η αντιμετώπιση των μέχρι τώρα προβλημάτων και η ολοκλήρωση του έργου στην κατεύθυνση της βελτίωσης της ζωής των πολιτών και της εικόνας της περιοχής.

ΜΑΡΙΖΑ ΨΑΡΑΚΗ

Πηγή : Ανατολή

Συνολικες προβολες σελιδας