Τρίτη 10 Ιανουαρίου 2023

Έτσι θα είναι ο νέος ΒΟΑΚ - Που θα υπάρχουν διόδια - Τι δείχνει η τελική χωροθέτηση (βίντεο)

 https://s1.neakriti.gr/images/1542x770/files/2022-12-15/shutterstock_502474951.jpg

Πρόκειται για το μεγαλύτερο οδικό έργο που θα χρηματοδοτήσει η Ευρωπαϊκή Ένωση τα επόμενα χρόνια, με εκτιμώμενο προϋπολογισμό άνω των 2 δισ. ευρώ

Στην εκπομπή "Ώρα Αιχμής" παρουσιάστηκε  ο δρόμος που θα είναι πολύ κοντά στα πρότυπα της Ιονίας Οδού. Το βασικό κομμάτι αφορά από τα Χανιά στον Άγιο Νικόλαο με παράλληλες ξεχωριστές μελέτες για τα κομμάτια Κίσαμος-Χανιά και Άγιος Νικόλαος-Σητεία. Στόχος είναι ο νέος Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης να ενώνει το νησί από τον Κίσσαμο ως τη Σητεία, με τον αυτοκινητόδρομο να έχει συνολικό μήκος 294 χιλιομέτρων.

Πρόκειται για το μεγαλύτερο οδικό έργο που θα χρηματοδοτήσει η Ευρωπαϊκή Ένωση τα επόμενα χρόνια, με εκτιμώμενο προϋπολογισμό άνω των 2 δισ. ευρώ. Τα πρώτα εργοτάξια εκτιμάται ότι θα αρχίσουν να στήνονται σε λίγες μέρες  και στις αρχές του 2026 εκτιμάται ότι θα έχουν ολοκληρωθεί τα έργα ανατολικά του Ηρακλείου. Ο ΒΟΑΚ θα έχει διόδια, με το ύψος τους να έχει υπολογιστεί έως 0,063 ευρώ ανά χιλιόμετρο, όπως και στους υπόλοιπους αυτοκινητόδρομους της χώρας.

Ακόμα η χωροθέτηση τον διοδίων δεν έχει γίνει ωστόσο αυτά μάλλον θα αφορούν την είσοδο και την έξοδο των δύο μεγαλύτερων αστικών κέντρων της Κρήτης δηλαδή το Ηράκλειο και τα Χανιά, ενώ με βάση τις πληροφορίες που παρουσιάστηκαν αποκλειστικά  σε χάρτη και επιβεβαίωσε και ο βουλευτής και πρώην υπουργός Υποδομών Γιάννης Κεφαλογιάννης οι Καλύβες στα Χανιά, η Σκαλέτα στο Ρέθυμνο, το Γάζι στο Ηράκλειο και η περιοχή από τα Μάλια μέχρι τα σύνορά με το Λασίθι είναι τα σημεία που μάλλον υπερισχύουν στην χωροθέτηση.

Ωστόσο τίθεται ζήτημα για όλους εκείνους τους οδηγούς που θα χρησιμοποιούν περιφερειακά των πόλεων και για μικρές αποστάσεις εντός αυτών αν θα πληρώνουν διόδια αλλά και τον τρόπο.

Στο σχεδιασμό το έργο αποτελείται από τούνελ, κοιλαδογέφυρες αλλά και παράπλευρα έργα που θα συνδέουν το κεντρικό κόμβο της Κρήτης με αεροδρόμια και λιμάνια. Μάλιστα βασική προτεραιότητα αποτελεί η διασύνδεση του δρόμου με το αεροδρόμιο των Χανίων και το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι. Μάλιστα όπως παρουσιάστηκε στην εκπομπή «Ώρα Αιχμής» της ΚΡΗΤΗ TV, το βράδυ της Δευτέρας 9 Ιανουαρίου, ο νέος κρητικός αυτοκινητόδρομος είναι πολύ κοντά στα πρότυπα της Ιονίας Οδού στην Ηπειρωτική Ελλάδα.

 

 

Πηγή : Nέα Κρήτη

Συνολικες προβολες σελιδας