Πέμπτη 10 Μαρτίου 2022

Καύσιμα: Έκρηξη τιμών με ανεξέλεγκτη πορεία στην Κρήτη – «Χρυσάφι» το πετρέλαιο

 https://s1.neakriti.gr/images/1542x770/files/2020-10-17/light-car-wheel-driving-environment-vehicle-station-auto-industry-steering-wheel-gas-station-tire-automotive-energy-pump-gas-pump-motor-diesel-gas-gasoline-oil-petrol-pollution-service-fuel-petroleum-refueling-pr.jpg

Οι μεταφορικές εταιρείες «σηκώνουν τα χέρια ψηλά» - Πληθαίνουν οι φωνές για μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης

Η εξωφρενική αύξηση τις τιμής στο πετρέλαιο και τη βενζίνη έχει οδηγήσει σε πρωτοφανείς αναταράξεις στην αγορά. Οι μεταφορικές εταιρείες «σηκώνουν τα χέρια ψηλά» μπροστά στον «ενεργειακό πόλεμο» που - όπως λένε - μόλις ξεκίνησε και δεν αποκλείεται κάποιες να προχωρήσουν σε αλλαγές για να μπορέσουν να επιβιώσουν.

Είναι χαρακτηριστικό ότι η μέγιστη τιμή της αμόλυβδης στην Κρήτη διαμορφώθηκε χθες στο Ηράκλειο στα 2,25 ευρώ, στα Χανιά και στο Ρέθυμνο στα 2,23 και στο Λασίθι στα 2,19 ευρώ το λίτρο.

Το θέμα, προβληματίζει ιδιαίτερα ενόψει και του επερχόμενου στην Κρήτη μίνι χιονιά, με πολλά νοικοκυριά να ανησυχούν για το πώς θα περάσουν αυτές τις μέρες, καθώς αδυνατούν να προμηθευτούν πετρέλαιο για να ζεσταθούν, όταν την ίδια στιγμή η «έκρηξη» των τιμών όσον αφορά όχι μόνο στο πετρέλαιο θέρμανσης, αλλά και στο ρεύμα.

Είκοσι χρόνια στο τιμόνι, ο Νεκτάριος Κοκοσάλης δεν έχει ξαναζήσει ανάλογη κατάσταση. Ούτε στους μεγαλύτερους εφιάλτες οι αυτοκινητιστές δεν μπορούσαν να φανταστούν ότι το πετρέλαιο θα “εκτοξευτεί” στα ύψη και κάθε χιλιόμετρο θα κόστιζε «χρυσάφι».

Οι καταναλωτές βρίσκονται σε απόγνωση από τις εκρηκτικές αυξήσεις στα καύσιμα, με τις εκτιμήσεις να αναφέρουν πως ενδεχομένως μέσα στις επόμενες ημέρες η τιμή της αμόλυβδης 100 οκτανίων θα ξεπεράσει τα 2,50 ευρώ το λίτρο. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός πως σε πρατήριο του Ηρακλείου και συγκεκριμένα στον ΒΟΑΚ καταναλωτές έχουν δει την αμόλυβδη 100 οκτανίων να πωλείται στα 2,70 ευρώ το λίτρο.

https://www.neakriti.gr/files/2022-03-10/venzini.jpg


Από την πλευρά τους, πρατηριούχοι κάνουν λόγο για πρωτόγνωρα μεγάλες αυξήσεις καθημερινά στις τιμές διυλιστηρίων. Και αυτό παρά το γεγονός, όπως επισημαίνουν, τα πρατήρια έχουν σημαντική χρονοκαθυστέρηση στην αύξηση, καθώς χρησιμοποιούν τα αποθέματά τους.

Οι μεταφορικές εταιρείες «σηκώνουν τα χέρια ψηλά»

«Είμαι 20 χρόνια στη δουλειά - διατηρώ επιχείρηση με τον αδερφό μου - αλλά αυτή την αύξηση στο πετρέλαιο δεν την έχει ξαναπεράσει κανείς μας. Είναι πάρα πολύ μεγάλη αύξηση. Και όχι μόνο στο πετρέλαιο. Η αύξηση είναι και στα εισιτήρια. Αναλογικά και σε όλους. Οπότε αυτή την αύξηση θα την επωμιστεί πάλι ο καταναλωτής, γιατί θα μετακυλήσει στην αγορά του Ηρακλείου - και όχι μόνο του Ηρακλείου, αλλά ολόκληρου του κόσμου», δήλωσε στην κάμερα της ΚΡΗΤΗ TV.

 

 

Δε «βγαίνουν» οι αριθμοί

 «Ο πελάτης αυτή τη στιγμή θα εξυπηρετείται με εβδομαδιαία τιμή. Δηλαδή θα βγαίνει μια τιμή που θα ισχύει για μια βδομάδα», αναφέρει ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας “Atlantic” Μανόλης Πιτσάκης.

Την ίδια στιγμή, και εκεί που περίμεναν να πάρουν “ανάσα” από τη φετινή τουριστική σεζόν, οι οδηγοί τουριστικών λεωφορείων κατέληξαν να κάνουν συνεχείς υπολογισμούς, αλλά οι αριθμοί να μη “βγαίνουν”. Το κόστος μεταφοράς είναι πλέον κάτι παραπάνω από ασύμφορο.

«Ένα τουριστικό λεωφορείο για να κάνει μια εκδρομή, να πάει Χανιά και να γυρίσει, ήθελε πέρυσι περίπου 250 με 270 ευρώ καύσιμα. Φέτος, με την αύξηση που μιλάμε, θέλει γύρω στα 400 με 450 ευρώ καύσιμα», επισημαίνει ο πρόεδρος των ιδιοκτητών τουριστικών λεωφορείων Κρήτης, Στράτος Μαγκουσάκης.

Κόβει δρομολόγια το ΚΤΕΛ

«Δεν μπορείς να διαχειριστείς το πετρέλαιο με 2 ευρώ... Εμείς από την πλευρά μας έχουμε κάνει περικοπή δρομολογίων, έτσι ώστε να έχουμε το μικρότερο κόστος!», τονίζει από την πλευρά του ο πρόεδρος του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Ηρακλείου-Λασιθίου Μανόλης Χαχλιούτης.

Έσοδα μηδέν στα ταξί

Και οι ιδιοκτήτες και οδηγοί ταξί βλέπουν τους πελάτες να μπαίνουν στα οχήματά τους, το ταξίμετρο να γράφει, αλλά στο τέλος της ημέρας τούς μένουν μηδαμινά έσοδα. «Αυτή τη στιγμή, μια διαδρομή από την πλατεία Ελευθερίας ως τον Μασταμπά, που είναι 3 χιλιόμετρα, κοστίζει όσο η ελάχιστη χρέωση που είναι στα 3,40 ευρώ. Όμως καταλαβαίνετε ότι πάμε στο ένα ευρώ μόνο για να πάμε στον Μασταμπά και για να επιστρέψει το ταξί με κενά χιλιόμετρα στην “Αστόρια”, στην πλατεία Ελευθερίας, θέλει άλλο ένα ευρώ. Τι έχει μείνει από τα 3,40; Έχει μείνει μόνο το 1,40 ευρώ!», υπογραμμίζει ο Λευτέρης Πετράκης, ο οποίος είναι πρόεδρος ιδιοκτητών ταξί Ηρακλείου και γραμματέας της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας.

Σταθερό αίτημα των αυτοκινητιστών είναι η μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο πετρέλαιο, ενώ οι ιδιοκτήτες τουριστικών λεωφορείων συναντήθηκαν με τον υπουργό Ανάπτυξης, Άδωνι Γεωργιάδη, στον οποίο πρότειναν η πλατφόρμα χορήγησης επιδόματος θέρμανσης να λειτουργήσει και για τους αυτοκινητιστές. Ζητούν δε παρεμβάσεις πριν είναι αργά!

Επιστολή στον πρωθυπουργό - Τη μείωση του ΕΦΚ ζητά και η ΟΕΒΕΝΗ

Την ίδια στιγμή, επιστολή έστειλε και η Ομοσπονδία Επαγγελματιών Βιοτεχνών και Εμπόρων του Νομού Ηρακλείου προς τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, τον υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνι Γεωργιάδη, τον υπουργό Οικονομικών Χρ. Σταϊκούρα και τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κ. Σκρέκα, με κύριο αίτημα τη μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης αλλά και του ΦΠΑ σε ενέργεια και βασικά καταναλωτικά αγαθά λόγω του κύματος των ανατιμήσεων και της πολεμικής σύγκρουσης στην Ουκρανία, έτσι ώστε να αντεπεξέλθουν οι επιχειρήσεις. Όπως αναφέρουν οι εκπρόσωποι των επιχειρηματιών, η Ομοσπονδία τους γίνεται καθημερινά αποδέκτης διαμαρτυριών από επαγγελματίες, βιοτέχνες και εμπόρους που εκπροσωπεί, οι οποίοι δεν έχουν πλέον άλλα περιθώρια απορρόφησης των αυξήσεων. Παράλληλα, αναφέρουν ότι θεωρούν άδικη την επιβολή πλαφόν κέρδους σε καύσιμα, φάρμακα και διατροφή, ενώ υποστηρίζουν ότι η ακρίβεια δεν “πλήττει” μόνο τα νοικοκυριά αλλά και τους επαγγελματικούς κλάδους. Προσθέτουν δε ότι «οι αυξήσεις σε καύσιμα, λογαριασμούς ρεύματος και φυσικού αέριου δημιουργούν τρομακτικές πιέσεις στις τιμές των βασικών καταναλωτικών αγαθών, στα λειτουργικά έξοδα των επιχειρήσεων αλλά και στο κόστος μετακίνησης ανθρώπων και προϊόντων, που εντείνουν ακόμα περισσότερο της επιπτώσεις της ακρίβειας».

 

Πηγή : Νέα Κρήτη

Συνολικες προβολες σελιδας