Κυριακή 25 Απριλίου 2021

Εντός του 2021 οι προσωρινοί ανάδοχοι στο Χερσόνησος-Νεάπολη του ΒΟΑΚ

Το μεγαλύτερο πακέτο έργων δημοσίων υποδομών των τελευταίων δεκαετιών ύψους 13,5 δισ ευρώ έχει σχεδιαστεί και θα υλοποιηθεί από το υπουργείο Υποδομών τονίζει ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ- ΜΠΕ και στο δημοσιογράφο Γιώργο Ψύλλια. 

Ο κ Καραγιάννης παρουσιάζει όλο το πρόγραμμα των έργων αυτών σε ολόκληρη τη χώρα με τα χρονοδιαγράμματα τους υπογραμμίζοντας ότι θα δημιουργήσουν τις συνθήκες για την επαναφορά της χώρας σε θετικό ρυθμό ανάπτυξης επισημαίνοντας ότι το οδικό έργο Χερσόνησος – Νεάπολη (ΒΟΑΚ) που βρίσκεται ήδη σε διαγωνιστική διαδικασία και αναμένεται να έχουμε προσωρινούς αναδόχους εντός του 2021.

Ερ: Μιλήσατε για «ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για τα μεγάλα έργα που ήδη υλοποιείται» . Ποιά είναι τα μεγαλύτερα από αυτά και ποιό το χρονοδιάγραμμά τους;

Στο Υπουργείο έχει σχεδιαστεί και θα υλοποιηθεί το μεγαλύτερο πακέτο έργων δημόσιων υποδομών των τελευταίων δεκαετιών, ύψους 13,5 δισ. ευρώ, με μεγάλα έργα υποδομής σε όλη τη χώρα, προκειμένου να δημιουργήσουμε τις συνθήκες για την επαναφορά της χώρας σε θετικό ρυθμό ανάπτυξης.

Χαρακτηριστικά παραδείγματα τέτοιων μεγάλων έργων αποτελούν :

* η κατασκευή του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης, ενός εμβληματικού έργου συνολικού μήκους 193 χιλιομέτρων, εκτιμώμενου κόστους 1,75 δισ. ευρώ, που μετά από χρόνια καθυστερήσεων έχει μπει σε τροχιά υλοποίησης, με την ολοκλήρωση των απαιτούμενων μελετών μετά από δεκαετίες απραξίας

* η κατασκευή του βόρειου τμήματος του αυτοκινητοδρόμου Ε65, συνολικού μήκους 70,47km, που θα συμβάλλει στη ταχύτερη και ασφαλέστερη οδική διασύνδεση της περιοχής της Δυτικής Μακεδονίας με τη Κεντρική Ελλάδα, συμβατικής δαπάνης 443 εκατ. ευρώ και τους επόμενους κιόλας μήνες θα ξεκινήσει να κατασκευάζεται

* η υποθαλάσσια οδική ζεύξη της Σαλαμίνας, με την κατασκευή υποθαλάσσιας σήραγγας μήκους 1,2 χλμ που θα συνδέει το Πέραμα με τη νησίδα του Αγ. Γεωργίου και την κατασκευή οδικού τμήματος 5 χλμ από τη Λεωφόρο Σχιστού στο Πέραμα (είσοδος σήραγγας) και ανισόπεδο κόμβο σύνδεσης με το οδικό δίκτυο Δήμου Περάματος, εκτιμώμενου κόστους 500εκατ. ευρώ, όπου οι μελέτες ήδη ολοκληρώθηκαν και πριν λίγες ημέρες κατατέθηκε η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου.

Ερ: Έργα ΣΔΙΤ. Ποιά είναι τα σημαντικότερα που υλοποιείτε και πόσο σημαντικός είναι ο θεσμός των ΣΔΙΤ για το πρόγραμμα έργων που σχεδιάζετε;

Ο πυρήνας του στρατηγικού σχεδιασμού των ΣΔΙΤ, ταιριάζει απόλυτα με την ευρύτερη λογική και νοοτροπία της κυβέρνησής μας και στο Υπουργείο προετοιμάζουμε ένα μεγάλο πακέτο έργων ΣΔΙΤ, συνολικού προϋπολογισμού 3.5 δισ ευρώ που θα αναβαθμίσουν, εκσυγχρονίσουν και θωρακίσουν τις υποδομές της χώρας.

Η σημαντική αύξησή τους το τελευταίο διάστημα αποτελεί προτεραιότητα του Υπουργείου και προσωπικά του Κ. Καραμανλή καθώς και του ίδιου του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, που στοχεύει στην προσέλκυση ιδιωτικών κεφαλαίων, που θα λειτουργούν πολλαπλασιαστικά στην ανάπτυξη της οικονομίας της χώρας σε μια ιδιαίτερα κρίσιμη περίοδο.

Τα παραπάνω επιβεβαιώνει και η πρόσφατη ανακοίνωση από τον ίδιο τον πρωθυπουργό στη Θεσσαλονίκη δύο νέων οδικών έργων ΣΔΙΤ, τον οδικό άξονα Θεσσαλονίκη – Έδεσσα και το Δράμα – Αμφίπολη, που έρχονται να προστεθούν σε μια σειρά σημαντικών έργων, της Γενικής Γραμματείας Υποδομών, με χαρακτηριστικότερα παραδείγματα :

* τα τρία οδικά έργα, FlyOver,Καλαμάτα – Ριζόμυλος και Χερσόνησος – Νεάπολη (ΒΟΑΚ),που βρίσκονται ήδη σε διαγωνιστική διαδικασία και αναμένεται να έχουμε προσωρινούς αναδόχους εντός του 2021,

* τα κτηριακά έργα, των 17 σχολικών μονάδων της Κεντρικής Μακεδονίας, των 12 Δικαστικών Μεγάρων σε Κεντρική Μακεδονία, Κεντρική Ελλάδα και Κρήτη και του νέου βιοκλιματικού κτηρίου της ΓΓΥ, που και για αυτά αναμένεται να έχουμε προσωρινούς αναδόχους εντός του Α’ τριμήνου του 2022

* τα έργα ύδρευσης, όπως το Φράγμα Χαβρία που η διαγωνιστική του διαδικασία βρίσκεται στην ολοκλήρωση της Α’ Φάσης και η λειτουργία και συντήρηση του εξωτερικού υδροδοτικού δικτύου της ΕΥΔΑΠ, που εντός Μαΐου θα προκηρυχθεί ο διαγωνισμός,

* τα έργα λειτουργίας και συντήρησης του Μετρό Θεσσαλονίκης και των ηλεκτρονικών διοδίων, που στο επόμενο διάστημα αναμένεται να δημοπρατηθούν

 

Πηγή : Aνατολή

Συνολικες προβολες σελιδας