Παρασκευή 22 Σεπτεμβρίου 2017

Ο ΒΟΑΚ δεν θα φθάσει στην… Κάτω Ραχούλα!

«Αυτό που ξεκαθαρίζει τα πράγματα είναι ότι στον ΒΟΑΚ θα ενταχθεί σίγουρα ο δρόμος από Χανιά μέχρι Άγιο Νικόλαο κι από ’κει και πέρα οι μελέτες βιωσιμότητας θα μας δείξουν ποια είναι η μεγαλύτερη χρηματοδότηση που μπορούμε να διασφαλίσουμε από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων κι από τον ιδιωτικό τομέα για να εντάξουμε κι άλλα τμήματα».
Με τη δήλωση αυτή που έκανε στην ΑΝΑΤΟΛΗ ο Υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης ξεκαθάρισε πλήρως την εξέλιξη που θα έχει η πορεία του έργου του ΒΟΑΚ στο Νομό Λασιθίου, επιβεβαιώνοντας και τις χθεσινές δηλώσεις του αντιπροέδρου της κυβέρνησης Γιάννη Δραγασάκη.
Εξειδικεύοντας λίγο αργότερα τη θέση αυτή και μιλώντας ενώπιον των αιρετών και των συνέδρων της Κρήτης, υπογράμμισε πως ουσιαστικά ο ΒΟΑΚ θα εξελιχθεί με βάση τον στρατηγικό σχεδιασμό και από εκεί όσα έργα θα είναι βιώσιμα θα χρηματοδοτηθούν, διαφορετικά θα πρέπει να αναζητηθούν πόροι από το κράτος για να ωριμάσουν ή να υλοποιηθούν.
Ουσιαστικά, τόσο στην δημόσια τοποθέτησή του, όσο και στη δήλωση που έκανε στην ΑΝΑΤΟΛΗ, ο κ. Σπίρτζης ξεκαθαρίζει με σαφή τρόπο πως ο ΒΟΑΚ είναι ένας δρόμος που θα γίνει με ιδιωτική χρηματοδότηση. Συνεπώς, στην περίπτωση αυτή, οι κανόνες είναι ξεκάθαροι και κινούνται στη λογική κόστους – οφέλους που θέτουν οι επενδυτές. Στο πλαίσιο αυτό, λοιπόν, τα έργα που δεν κρίνονται ικανά να έχουν όφελος δεν πείθουν για να χρηματοδοτηθούν και γι’ αυτό μπορούν να αναζητούνται μόνο δημόσιοι πόροι για να γίνουν, πράγμα εξαιρετικά δύσκολο στις παρούσες συνθήκες.
«Η χώρα μας είναι σε κρίση, οι οικονομικοί πόροι είναι πολύ περιορισμένοι. Άρα, για να κάνουμε τόσο μεγάλα έργα υποδομής, πρέπει να δανειστούμε κι αυτοί που μας δανείζουν δεν κάθονται να σκεφτούν τις ανάγκες για να περνούν τα φορτηγά για την Ιεράπετρα. Αυτοί είναι με χαρτί και με μολύβι και βλέπουν την μελέτη βιωσιμότητας ενός έργου. Και οι ιδιώτες και η Ευρωπαϊκή και η Παγκόσμια Τράπεζα Επενδύσεων. Αν τα τμήματα αυτά στον στρατηγικό σχεδιασμό που έχουμε για όλον τον ΒΟΑΚ είναι βιώσιμα, θα χρηματοδοτηθούν. Αν δεν είναι, πρέπει να βρούμε εθνικούς πόρους για να τα χρηματοδοτήσουμε σε δεύτερη φάση.
Όποιος έρχεται στη λογική να πει αφήνετε το δρόμο Σητεία- Κάτω Ραχούλα, γιατί θέλουμε στην Κάτω Ραχούλα να κάνουμε ανάπτυξη, μαζί του είμαι και ’γω, αλλά πρέπει να ανατρέψουμε το διεθνές καπιταλιστικό, τραπεζικό στάτους και να το πείσουμε ότι πρέπει να δει τις κοινωνικές ανάγκες κι όχι τους νόμους και τους κανόνες της αγοράς και του διεθνούς τραπεζικού συστήματος.
Αυτά πρέπει να τα πούμε στους πολίτες, να τους ενημερώσουμε για να μην τους παραμυθιάζουν διάφοροι πολιτικάντηδες, που θα τους δυσαρεστήσουμε με το έργο που έχουμε κάνει, ενώ κατά καιρούς μας κάνουν ερωτήσεις του τύπου “τί γίνεται με το τμήμα Πάνω Σούλι- Κάτω Σούλι”. Δεν θα κινηθούμε σε αυτή τη λογική».
ΜΙΧΑΛΗΣ ΑΤΣΑΛΑΚΗΣ

Πηγή : Ανατολή

Συνολικες προβολες σελιδας