Τετάρτη 23 Αυγούστου 2017

«Σφαγή» στην άσφαλτο της Κρήτης, ο πιο φονικός Αύγουστος

ΤΡΟΧΑΙΟ ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΣΥΝΤΡΙΜΜΙΑ
Ένας καθημερινός άνισος πόλεμος, μια αιματοχυσία, μια γενοκτονία δίχως τέλος καταγράφεται στους δρόμους της Κρήτης εξαιτίας των τροχαίων δυστυχημάτων. Ειδικά τις τελευταίες βδομάδες, δεν περνάει μέρα που να μην ντυθεί στα μαύρα μια οικογένεια, που να μη θρηνήσει το νησί μας ένα τουλάχιστον θύμα σε αυτή τη "σφαγή" που εκτυλίσσεται στην άσφαλτο, όπου γίνονται θυσία δεκάδες άνθρωποι, προβληματίζοντας τους πάντες.

Τα περισσότερα τροχαία δυστυχήματα, όλως περιέργως, σημειώνονται στο επαρχιακό οδικό δίκτυο, βυθίζουν στο πένθος το νησί, αφήνοντας πίσω απαρηγόρητες μανάδες, πατεράδες, συζύγους και παιδιά, να κλαίνε τον άδικο και ξαφνικό χαμό των δικών τους ανθρώπων και να αναρωτιούνται «γιατί;».
Για την εξάλειψη του φαινομένου έχει χυθεί και συνεχίζει να χύνεται πολύ μελάνι. Δυστυχώς όμως η μάστιγα των τροχαίων, που τελικά έχει πολλές αιτίες, δε σταματά. Αντίθετα, ο αριθμός των θυμάτων εκτοξεύεται ανησυχητικά, με συνέπεια μετά και το θάνατο του 32χρονου Κωνσταντίνου Καρακωνσταντάκη το βράδυ της Δευτέρας, που ενεπλάκη σε τροχαίο στην περιοχή του Γαζίου, οι νεκροί στο νησί μας να φτάνουν τους 35, εκ των οποίων οι περισσότεροι νέοι.
Το γεγονός αυτό προκαλεί εύλογα ερωτήματα, όπως «ποιος τελικά φταίει που οι δρόμοι της Κρήτης έχουν αιματοκυλιστεί;», με το νησί μας να σπάει κάθε ρεκόρ σε τροχαία και θανάτους από κάθε άλλη περιοχή της Ελλάδας.
Αυτό μάλιστα γίνεται εύκολα αντιληπτό από τα καντηλάκια και τα εικονοστάσια που συναντά κανείς τόσο στο εθνικό όσο και στο επαρχιακό δίκτυο, αφιερωμένα στις ψυχές εκείνων που το νήμα της ζωής τους κόπηκε ξαφνικά στο οδόστρωμα. Εικονοστάσια, τα οποία οι οικογένειες των θυμάτων τοποθέτησαν στη μνήμη τους στο σημείο του τροχαίου, για να υπενθυμίζουν σε όλους εμάς πόσο κοντά είναι ο κίνδυνος, αν συνεχίσουμε να συμπεριφερόμαστε επιπόλαια ως οδηγοί και αν οι Αρχές δεν κάνουν κάτι προκειμένου να αναβαθμιστούν επιτέλους οι οδικές μας υποδομές. Οι αγανακτισμένοι Κρητικοί και ειδικά οι χαροκαμένες οικογένειες, που ξεκληρίστηκαν σε μια στραβοτιμονιά, βλέποντας τη λίστα των νεκρών να μεγαλώνει, με οργή αλλά και θλίψη λένε «όχι άλλο αίμα στους δρόμους», ζητώντας να μπει επιτέλους φρένο στα τροχαία. 

Έλλειψη παιδείας
Η Πολιτεία σαφώς φέρει ευθύνη για το αιματοκύλισμα που σημειώνεται στην άσφαλτο, αφού οι περισσότεροι δρόμοι της Κρήτης δεν είναι σε καλή κατάσταση. Σύμφωνα με την κοινή γνώμη, το οδικό δίκτυο σε πολλά σημεία του νησιού μας είναι πεπαλαιωμένο, έχει απότομη κλίση, ενώ λείπουν στοιχειώδεις υποδομές, όπως σήμανση, φωτισμός, προστατευτικές μπάρες και στηθαίο, που, όπως έχει παρατηρηθεί, μειώνει κατακόρυφα τα τροχαία ατυχήματα όπου έχει τοποθετηθεί.
Όμως, για να γίνει το κακό δε φταίει ποτέ μόνο ένας, αλλά δυο. Άρα λοιπόν, εκτός από την Πολιτεία, που αδιαφορεί, φταίμε κι εμείς ως οδηγοί, καθώς μας λείπει η σωστή οδηγική παιδεία. Συμπεριφερόμαστε στο τιμόνι σαν άλλοι άνθρωποι. Πολλές φορές οδηγούμε απρόσεχτα, επιπόλαια, αφηρημένα, βιαστικά και επικίνδυνα... Αρκετοί μάλιστα δεν τηρούμε ούτε στο ελάχιστο τους κανόνες του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Οδηγούμε λες και είμαστε μόνοι μας στο δρόμο. Δεν υπολογίζουμε τους υπόλοιπους οδηγούς, τους πεζούς, αλλά ούτε και τα ζώα που κινούνται δίπλα μας. Καβαλάμε τη μηχανή, παίρνουμε το αυτοκίνητο δίχως να έχουμε δίπλωμα και ασφάλεια, δίχως να ξέρουμε ουσιαστικά να οδηγάμε, δίχως να έχουμε φροντίσει να συντηρήσουμε το όχημά μας. Όταν δε βγούμε στο δρόμο, γκαζώνουμε και κάνουμε "μαγκιές", ξεπερνώντας κατά πολύ τα όρια, σε δρόμους που δεν είναι φτιαγμένοι για μεγάλες ταχύτητες. Οπότε και κυριευμένοι από μια μεγάλη δόση έπαρσης, πατάμε το γκάζι και όποιον πάρει ο χάρος, κλείνοντας έτσι, μαζί με το δικό μας, και τα σπίτια άλλων.
Επιπλέον, αν και οι ψυχές που έχουν χαθεί εξαιτίας του επικίνδυνου συνδυασμού αλκοόλ και οδήγησης αποδεικνύουν πως το κακό παραμονεύει στην περίπτωση που έχουμε τσούξει κάνα ποτηράκι παραπάνω, πολλοί συνεχίζουν να μην παραχωρούν σε κάποιον νηφάλιο το αυτοκίνητό τους για να οδηγήσει, αλλά αντίθετα υπερεκτιμούν τις δυνάμεις τους, σε μοιραία αποτελέσματα.
Τέλος, στις παρανομίες που όλοι ξέρουμε πως μπορεί να προκαλέσουν ατύχημα κι όμως τις κάνουμε συγκαταλέγονται το ότι πολλές φορές δε βγάζουμε φλας όταν θέλουμε να στρίψουμε, περνάμε με κόκκινο, οδηγάμε και μιλάμε ή γράφουμε στο κινητό, δεν ελέγχουμε το δρόμο δεξιά κι αριστερά, δεν τηρούμε την προτεραιότητα και πολλά άλλα.

Αντιδράσεις για το Γεωργιανό
Την ίδια ώρα, την έντονη αντίδραση των συλλόγων που ασχολούνται με την οδική ασφάλεια, αλλά και πολιτών προκάλεσε η απόφαση να αφεθεί ελεύθερος με περιοριστικούς όρους ο 20χρονος οδηγός που παρέσυρε θανάσιμα δύο νέους φοιτητές στα Χανιά, τον Γιάννη και τη Στέλλα.
Όπως δήλωσε ο δικηγόρος του, Κωσταντίνος Γκάζης, ο 20χρονος Γεωργιανός έχει δηλώσει τη συντριβή του, ενώ ζητάει και πάλι συγνώμη σε όποιο βαθμό αποδειχτεί τελικά ότι φταίει.

Πρώτος σε τροχαία ο νομός Χανίων
Τα περισσότερα τροχαία έχουν καταγραφεί στο επαρχιακό οδικό δίκτυο της Κρήτης, με τη συντριπτική πλειοψηφία των νεκρών να είναι άνδρες. Από τους νεκρούς, οι περισσότεροι είναι οδηγοί οχημάτων, ενώ τα περισσότερα θανατηφόρα δυστυχήματα έχουν καταγραφεί κατά τη διάρκεια της νύκτας.
Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με τα στοιχεία του Συλλόγου Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων (ΠΡΟΤΑ) Κρήτης, στην Περιφερειακή Ενότητα Χανίων έχουν καταγραφεί τα περισσότερα τροχαία δυστυχήματα, με τον αριθμό των νεκρών να είναι 15. Ακολουθεί η Περιφερειακή Ενότητα Ηρακλείου με 13 νεκρούς από τροχαία, η Περιφερειακή Ενότητα Ρεθύμνου με 5 νεκρούς και η Περιφερειακή Ενότητα Λασιθίου με 2 νεκρούς. Από τους 35 συνολικά ανθρώπους που έχουν χάσει τη ζωή τους, οι 23 ήταν οδηγοί οχημάτων, 5 επιβάτες οχημάτων και 7 πεζοί.
Αναφορικά με τα θανατηφόρα τροχαία, έχουν καταγραφεί 22 στο επαρχιακό δίκτυο, 8 στο αστικό και 4 στο Βόρειο Οδικό Άξονα του νησιού. Από τους νεκρούς, 33 ήταν άνδρες και 2 γυναίκες.

Φονικός Αύγουστος

Οκτώ νεκροί σε λίγες μέρες
Τα περισσότερα τροχαία δυστυχήματα (16) οφείλονται σε εκτροπή οχήματος, 12 σε συγκρούσεις και 7 σε παρασύρσεις. Σε ό,τι αφορά το είδος του οχήματος των θανατηφόρων τροχαίων, 11 ήταν μοτοσυκλέτες, 21 αυτοκίνητα και 3 φορτηγά. Τα περισσότερα θανατηφόρα τροχαία στο νησί, συνολικά 15, έχουν καταγραφεί από τα μεσάνυκτα έως τις 7 το πρωί, ενώ ο φονικότερος μήνας από την αρχή του χρόνου είναι ο Αύγουστος με 8 θανάτους και ακολουθεί ο Μάρτιος με 7 θανάτους.
Σε αυτό το σημείο να σημειώσουμε ότι πάντοτε το καλοκαίρι ο κίνδυνος ατυχήματος πολλαπλασιάζεται, λόγω του τουριστικού φόρτου, της αύξησης των ενοικιαζόμενων οχημάτων και του γεγονότος ότι οι ξένοι επισκέπτες μας δε γνωρίζουν τις κακοτεχνίες και τις παγίδες που κρύβουν οι δρόμοι μας, με συνέπεια να προκαλούν ή να εμπλέκονται σε τροχαία ατυχήματα-δυστυχήματα.
Όσον αφορά στην ηλικία των θυμάτων, σύμφωνα με τα στοιχεία, έως 17 ετών τα θύματα ήταν τρία, από 18-25 ετών δέκα, από 26-35 ετών 3, από 36-55 ήταν 10 και από 55 ετών και πάνω εννέα. Σημειώνεται πως στο νησί το 2016 έχασαν τη ζωή τους σε τροχαία συνολικά 60 άτομα, το 2015 οι νεκροί από τροχαία ήταν 68 και το 2014 ήταν 56.

Τα θύματα της ασφάλτου
Χανιά: 15
Ηράκλειο: 13
Ρέθυμνο: 5
Λασίθι: 2
Σύνολο: 35
Ρεπορτάζ: Μαρία Αντωνογιαννάκη 

Πηγή : Νέα Κρήτη

Συνολικες προβολες σελιδας