Δευτέρα 10 Ιουλίου 2017

Μία προσπάθεια να μπει τάξη στους πεζοδρόμους και στις πλατείες

Τα σταθμευμένα στον πεζόδρομο οχήματα ή αυτοκίνητα, που ανενόχλητα πηγαινοέρχονται όλο το 24ωρο πάνω κάτω, είναι δυστυχώς συχνή εικόνα στην Σητεία. Συχνά είναι και τα αντίστοιχα παράπονα, αφού παρατηρούνται προβλήματα στην ομαλή διέλευση των πεζών, όπως γονέων με καροτσάκια και τα μωρά τους, παιδιών που παίζουν στους χώρους,
επαγγελματιών που δεν μπορούν να τροφοδοτήσουν τα καταστήματά τους, ατόμων με ειδικές ανάγκες που δεν μπορούν να κινηθούν κλπ.
Ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες τα προβλήματα για ευνόητους λόγους εντείνονται.  Και βέβαια προβλήματα δημιουργούνται και από την μην ορθή χρήση των πλατειών και των κοινόχρηστων χώρων.
Σε μία προσπάθεια να αντιμετωπιστούν όσο γίνεται περισσότερο τα προβλήματα, η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής πρόσφατα ενέκρινε τον κανονισμό λειτουργίας Πεζόδρομων – Πλατειών και Κοινόχρηστων Χώρων κατόπιν σχετικής τροποποίησης απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου Σητείας για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, που προέκυψαν από την κυκλοφοριακή μελέτη της περιοχής Ξεροκαμάρες. Οι αλλαγές εξυπηρετούν και βελτιώνουν τη ρύθμιση της κυκλοφορίας, σε μία μεγάλη έκταση που περιλαμβάνει πεζόδρομους, ποδηλατόδρομους, πύλες εισόδου, δακτυλίους κλπ.
Ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος και Πρόεδρος της Επιτροπής κ. Χαράλαμπος Λεβεντέρης σημείωσε ότι ο «κανονισμός λειτουργίας πεζόδρομων – πλατειών και κοινόχρηστων χώρων αφορά τους χώρους αυτούς όπως προκύπτουν από τα εγκεκριμένα σχέδια πόλης της Σητείας και από εγκεκριμένες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις της πόλης της Σητείας. Αποσκοπεί στην εξασφάλιση άνετων συνθηκών κυκλοφορίας για τους πεζούς και τα οχήματα, καθώς και στην εξυπηρέτηση των αναγκών προσπελάσεως και τροφοδοσίας στους χώρους αυτούς.
Σε ό,τι αφορά την χρήση τους, προορίζονται για την αποκλειστική χρήση των πεζών και για την είσοδο και έξοδο οχημάτων προς τους ιδιωτικούς χώρους στάθμευσης παρόδιων ιδιοκτησιών ως και για οχήματα εφοδιασμού ή έκτακτης ανάγκης. Επίσης είναι δυνατή η κίνηση ποδηλάτων σε οριοθετημένους διαδρόμους (ποδηλατόδρομοι), όπου αυτοί υπάρχουν ή συνυπάρχοντας με τους πεζούς, οι οποίοι στην περίπτωση αυτή θα έχουν την απόλυτη προτεραιότητα».

Όρια και εμπόδια
Ο κανονισμός προβλέπει μεταξύ άλλων στις εισόδους και εξόδους του πεζόδρομου ή της πλατείας την δυνατότητα τοποθέτησης προστατευτικών μέσων-όπως είναι και τα κολωνάκια, από το Δήμο, αποσπώμενων δια χειρός, καθώς και αντίστοιχη πινακίδα σήμανσης πεζόδρομου.
Για την βελτίωση του μικροκλίματος των χώρων αυτών, για την προστασία της εισόδου και εξόδου πεζών ή οχημάτων παρόδιων ιδιοκτησιών, για την οριοθέτηση χώρων τραπεζοκαθισμάτων, για την μείωση της αισθητικής όχλησης από κάδους απορριμμάτων, για την οριοθέτηση κίνησης και προσωρινής στάσης των οχημάτων, για την οριοθέτηση αποκλειστικών λωρίδων ποδηλάτων κλπ. ο Δήμος με πρωτοβουλία του ή κατόπιν αίτησης και με έξοδα των ιδιοκτητών θα προβαίνει στην διαμόρφωση διακριτών εμποδίων, με φύτευση ή άλλα τεχνητά μέσα. Σε άλλες περιπτώσεις θα εξασφαλίζεται λωρίδα διέλευσης οχημάτων πλάτους 3,5 μέτρων.

Οι εξαιρέσεις
Επίσης, όπως προβλέπεται, στον πεζόδρομο, πλατεία ή κοινόχρηστο χώρο επιτρέπεται κατ’ εξαίρεση όλο το 24ωρο η κυκλοφορία των αυτοκινήτων παροχής πρώτων βοηθειών, των αυτοκινήτων που μεταφέρουν ασθενείς, των απορριμματοφόρων του Δήμου, των αυτοκινήτων των αρμοδίων αρχών αστυνόμευσης κατά περίπτωση, της Πυροσβεστικής των οχημάτων των Οργανισμών Κοινής Ωφελείας και του Δήμου για την αντιμετώπιση περιπτώσεων επείγουσας ανάγκης.
Όλο το 24ωρο με ειδική άδεια περιορισμένης χρονικής ισχύος η κίνηση οχημάτων που εκτελούν μετακομίσεις οικοσκευών από ή προς την περιοχή, τροφοδοσίας καυσίμων, η κίνηση αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσεως που οι ιδιοκτήτες τους έχουν καταστήματα επί των κοινόχρηστων χώρων και διατηρούν νόμιμα υφιστάμενο χώρο στάθμευσης εκτός οδού για να διέρχονται από αυτόν. Επίσης όλο το 24ωρο με ειδική άδεια ισχύος ενός έτους, η κίνηση των επιβατικών αυτοκινήτων μεταφοράς αναπήρων που έχουν πιστοποιητικό αναπηρίας κι ανήμπορων υπερηλίκων εφόσον είναι εφοδιασμένοι με ειδική άδεια η οποία χορηγείται από το Δήμο.
Επιπλέον η κίνηση οχημάτων τροφοδοσίας καταστημάτων μικρού βάρους μέχρι τρεισήμισι 3,5 τόνων 9 π.μ. έως 12 μ. για όλες τις ημέρες εξαιρουμένων των Κυριακών και των αργιών. Κατά τις εργάσιμες ώρες η κίνηση αυτοκινήτων μεταφοράς ετοίμου σκυροδέματος, αποκομιδής προϊόντων κατεδαφίσεων ή εκσκαφών και γενικά μεταφοράς υλικών που έχουν σχέση με ανέγερση, επισκευή ή κατεδάφιση οικοδομής για την κίνηση των οποίων ισχύουν τα οριζόμενα εφόσον είναι εφοδιασμένα με ειδική άδεια περιορισμένης χρονικής ισχύος που χορηγείται από το Δήμο.

Η ταχύτητα και η σήμανση
Στον κανονισμό περιλαμβάνονται επίσης όροι, περιορισμοί και απαγορεύσεις κίνησης που αφορούν μεταξύ άλλων την ταχύτητα των οχημάτων που δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 20Km/h και σε καμία περίπτωση την ταχύτητα κίνησης των πεζών, που σε οποιαδήποτε περίπτωση έχουν προτεραιότητα.
Επίσης θα πρέπει οι χώροι να διαθέτουν τα ενδεικνυόμενα μέσα σήμανσης, ενώ φυσικά οι παραβάτες τιμωρούνται. Στην εφαρμογή του κανονισμού καθοριστική είναι η συνδρομή των αρμόδιων υπηρεσιών, αστυνομικών και λιμενικών.
Ο κανονισμός θα τεθεί σε ισχύ μετά την ολοκλήρωση της διαβούλευσης, την τοποθέτηση της προβλεπόμενης σήμανσης κι αφού το Δημοτικό Συμβούλιο εκδώσει κανονιστικής απόφασης.
ΜΑΡΙΖΑ ΨΑΡΑΚΗ

Πηγή : Ανατολή

Συνολικες προβολες σελιδας