Σάββατο 27 Αυγούστου 2016

Κάτι που μας αφορά όλους

Με προτοβουλία της αντιπολίτευσης του Δήμου Σητείας και συγκεκριμένα του Κου Καραμανωλάκη έγινε η παρουσία μελέτης- πρότασης από του καθηγητές  Κους Αναγνώστου-Μπελιμπασάκη κ΄ Καραμπά  που αφορούσε το πρόβλημα διάβρωσης της παραλίας της Σητείας οι συνέπειες αυτής και ο τρόπος αποκατάστασης.

Ήταν μια μελέτη που ομολογούμενος δεν μπορούσαμε  να φανταστούμε  ότι με τόσο απλή  παρέμβαση αλλά και πολύ χαμηλό κόστος (μεταφέροντας δηλαδή αδρανή υλικά και τοποθετώντας τα στην παραλία ) μπορεί αν όχι άμεσα σε εύλογο χρονικό διάστημα η θάλασσα κάνοντας την δουλειά της  να δημιουργηθεί και πάλι παραλία και μάλιστα με μεγαλύτερο εύρος.

Η προσέλευση του κόσμου ήταν πραγματικά εντυπωσιακή για τα δεδομένα της Σητείας οι δε ερωτήσεις προς τους μελετητές πάρα πολλές και ενδιαφέρουσες πράγμα που έδειχνε εμφανώς την αγωνία και το ενδιαφέρων των πολιτών για την τύχη του παραλιακού μετώπου.

Οι απόψεις όσον αφορά την αποτελεσματικότητα της μελέτης μπορώ να πω ότι για τους περισσότερους ήταν πειστική  υπήρξαν βέβαια και αρκετοί  που ήταν  επιφυλακτικοί κυρίως  ως προς την άμεση αποτελεσματικότητα πράγμα που είναι και το ζητούμενο.

 Πριν εκφέρω την προσωπική μου άποψη θα ήθελα να ρωτήσω  κάτι που πιστεύω πολλοί θα διερωτήθηκαν γιατί για ένα τέτοιο σημαντικό και επίκαιρο θέμα  δεν παρουσιάστηκαν οι αρχές της πόλις μας και κυρίως οι δημοτικοί Σύμβουλοι, ο Δήμαρχος η Αντιπεριφεριάρχης;

Δεν τους ενδιέφερε καθόλου να ακούσουν νέες προτάσεις και μάλιστα από καθηγητές πανεπιστημίου που τυγχάνει μάλιστα κάποι από αυτούς να είναι συμπολίτες μας;

Επιβεβαιώνεται για άλλη μια φορά πόσο η Δημοτικήμας αρχή συνεργάζεται με τους τοπικούς φορείς και το ντόπιο  δυναμικό. Είναι τουλάχιστο λυπηρό και το αφήνω στην κρίση του κόσμου.

Η πρότασή μου λοιπόν για να φθάσω στο διαταύτα είναι η παρακάτω.
Επειδή η  μελέτη που παρουσίασαν οι καθηγητές  που προς τιμή τους την έκαναν αφιλοκερδώς και τους ευχαριστούμε, θεωρώ πάντα κατά την δική μου άποψη ότι είναι λογική και εφικτή  αλλά δεν θα έχει άμεσα αποτελέσματα και επειδή το θέμα του τοίχου της παραλίας είναι επείγον και απρόβλεπτο προτείνω να γίνει  άμεσα η στήριξη του.
Πώς .Θα γίνει ένα τοιχίο από την εσωτερική μεριά κατά μήκος και σε επαφή με το υπάρχων το οποίον  θα κατέβει περίπου 0,80 ε.κ.  κάτω από το υπάρχων τοιχίο με κανονικό οπλισμό που παράλληλα με κατάλληλη αγκύρωση θα στήριξη και το υπάρχων τοιχίο. Τα πλεονεκτήματα σε αυτή την λύση είναι πολλά.
Δεν χρειάζεται καλούπι (που σημάνει επίσπευση εργασιών και εξοικονόμηση χρημάτων) αφού η εκσκαφή πλάτους 0,70 ε. κ.  θα είναι και το πλάτος του τοιχίου οπότε θα πέφτει μετά την τοποθέτηση των σχαρών κατευθείαν το μπετόν έτσι ώστε σε διάστημα    15 περίπου ημερών θα μπορεί να πέσει όλο το τοιχίο μήκους  400 περίπου μέτρων. Οι εργασίες θα είναι άμεσες και χωρίς καμία διακοπή αφού θα υπάρχει η προστασία του παλαιού τοιχίου.
Επίσης να σημειωθεί ότι το νέο αυτό τοιχίο δεν πρόκειται  να υφίσταται  φθορά στο χρόνο γιατί θα προστατεύετε απόλυτα από το παλαιό τοιχίο που έρχεται σε επαφή με την θάλασσα.
Όσον αφορά το κόστος του τοιχίου με ένα προϋπολογισμό που έχω κάνει δεν θα υπερβεί με σημερινές τιμές το ποσό των 200,000 ευρώ λιγότερο δηλαδή από ότι έχουν προϋπολογίσει την μεταφορά και την τοποθέτηση των ογκόλιθων των οπίων το κόστος θα φθάση περί τα 260,000 Ευρώ.
 Παράλληλα βέβαια μπορούν να ξεκινήσουν άμεσα οι εργασίες μεταφοράς αδρανών υλικών κυρίως από τις κοίτες των ποταμών τα οποία θα τοποθετούνται  στη παραλία και μάλιστα με μεταφορικά μέσα του Δήμου που διαθέτη (όπως το πρότειναν και οι μελετητές ) προκειμένου να μειωθεί το κόστος. Με αυτό τον τρόπο και τον παραλιακό δρόμο εξασφαλίζομε και η φυσιογνωμία  της παραλίας δεν θα αλλάξει.
Νομίζω λοιπόν ότι η περιφέρεια και ο Δήμος με τους  μελετητές θα πρέπει να το ξαναδούν προς αυτή την κατεύθυνση και να εγκαταλείψουν την αρχική τους σκέψη μια που  όπως αποδείχτηκε  δεν έχει γίνει  αποδεκτή από το κοινό.
Ας αναλογιστούν την τεράστια ευθύνη που θα πάρουν στους ώμους τους υλοποιώντας  αυτό το τερατούργημα με τους ογκόλιθους χαντακώνοντας έτσι  διαπαντός το μεγαλύτερο κομμάτι της παραλίας.
Το Αεροδρόμιο της Σητείας που ομολογούμενος είναι ένα στολίδι στην πόλις  μας περιμένει ανάπτυξη ,επενδύσεις και πρωτοβουλίες  για να επιτελέσει τον σκοπό του και να δικαιωθεί η επιλογή του.
 Ας μην γίνει λοιπόν μια δεύτερη αποτυχημένη παρέμβαση.
 Ήδη η πρώτη αποτυχία έγινε με την περιβόητη ανάπλαση στο νέο σχέδιο πόλεως που αυτές τις ημέρες φάνηκε ακόμη περισσότερο το πρόβλημα με την αυξημένη κίνηση που υπήρχε λόγω των πολλών επισκεπτών στην πόλη μας .
Το πρόβλημα αυτό θα οξύνετε  όλο και περισσότερο στα επόμενα χρόνια .
Με την ευκαιρία αυτή θα  ήθελα να κάνω κάποιες ερωτήσεις προς στο Δήμο σαν αρμόδιος φορέας για τον προγραμματισμό και υλοποίηση των Δημοτικών έργων και θα ήθελα να είχα μια απάντηση γιατί νομίζω είναι ερωτήσεις που απασχολούν όλο το κοινό.
1)    Μπορούν να μας πουν ποιό είναι το όραμα και εάν έχει κάποιο πλάνο ο Δήμος Σητείας προκειμένου να ξεκινήσει επιτέλους κάποιου είδος στοιχειώδους ανάπτυξης στην περιοχή μας;
Μια περιοχή που είναι η μοναδική σε ολόκληρη την Κρήτη που ο πληθυσμός της φθίνει όλο και περισσότερο και κανείς νέος δεν παραμένει.
2)    Ποια έργα υποδομής έχουν προταθεί  ή ποια μελετούνται και προωθούνται προκειμένου να πάρουν κάποια στιγμή το δρόμο της υλοποίησης;
3)    Γιατί  η οδός Ιτάνου σταμάτησε ως δια μαγείας εδώ και χρόνια πίσω από το Γαλλικό  Ξενοδοχείο και ούτε κουβέντα πλέον γίνεται από κανένα για την προέκταση και την  σύνδεση της  με τον Επαρχιακό δρόμο;
Όλοι  γνωρίζομε ότι εάν αυτός ο δρόμος ο οποίος συμηοτέων δεν προϋποθέτει απαγορευτικό κόστος υλοποιούταν θα  έλυνε τα χέρια για την οριστική πλέον λύση του παραλιακού δρόμου
4)    Γιατί δεν προωθείτε η σύνδεση του περιφερειακού δρόμου ( Χαλκιαδάκη)  που και πάλι το κόστος δεν είναι καθόλου απαγορευτικό  μια και μιλάμε για μια απόσταση περί τα 400 μέτρα για να συνδεθεί με τον εθνικό δρόμο προς Ηράκλειο έτσι ώστε να  απομακρυνθεί η κυκλοφορία από το κέντρο της πόλις που σήμερα περνάνε όλα τα οχήματα με αποτέλεσμα να έχουμε κυκλοφοριακή συμφόρηση κυρίως τους καλοκαιρινούς μήνες;
5)    Τι έγινε με την  περιβόητη κυκλοφοριακή μελέτη που θα έδινε λύση στο πρόβλημα που προέκυψε με την ανάπλαση  όπου  όλοι οι δρόμοι στένεψαν με αποτέλεσμα καθημερινά ο κόσμος να αντιμετωπίζει πρόβλημα εκεί που άλλοτε δεν υπήρχε; Προφανώς καμία βελτίωση και καμία αλλαγή δεν έγινε και πώς άλλωστε θα μπορούσε να γίνει.
Η παλαιοί έλεγαν.  Όταν λέει το παντελόνι είναι στενό όπως και να το βάλης στενό θα σου πέφτει. Η μόνη λύση είναι να το ξυλώσεις μόνο που ένα τέτοιο  έργο  δεν είναι ούτε παντελόνι  ούτε μπάλωμα να το ξυλώσεις.
6)    Γιατί ο Δήμος δεν παίρνει πρωτοβουλία έτσι  ώστε να δοθεί οριστική λύση στο τμήμα κατά μήκος  της παραλιακής οδού που ανήκει στο δημόσιο  και το οποίον έχει καταπατηθεί από τους ιδιοκτήτες των όμορων οικοπέδων  εδώ και τόσα χρόνια;
Με ποιο τρόπο ο Δήμος προστατεύει το δημόσιο συμφέρων;
7)    Αλήθεια μέχρι πότε θα υπάρχει αυτό το πρόβλημα που έχει γίνει πλέον ανέκδοτο στην στροφή της οδού Βαρθολομαίου κ΄του δρόμου παράλληλα με το Γαλλικό Ξενοδοχείο όπου οι οδηγοί πρέπει να συνεννοούνται με τα μάτια ποιος θα περιμένει και ποιος θα στρίψει  πρώτος πάνω από το πεζοδρόμιο;
Αυτά και άλλα τόσα  ερωτήματα πιστεύω ότι πλανώνται στο μυαλό όλων των συμπολιτών  μας και κανείς δεν δίνει ούτε απαντήσεις μα ούτε και λύσεις.
Διερωτάται λοιπόν κανείς το πως και το γιατί ο τόπος αυτός δεν έχει καταφέρει να πάει  μπροστά;
  Η απάντηση νομίζω ότι έχει δοθεί ήδη από μόνη της.


                    Κ. Κατσικαλάκης  Αρχιτέκτονας

Συνολικες προβολες σελιδας