Πέμπτη 20 Νοεμβρίου 2014

Στην τύχη τους τα Ι.Χ., στην τύχη και οι ζωές μας

"Φέρετρα με ρόδες" ή αλλιώς αυτοκίνητα-"νεκροφόρες" κυκλοφορούν παντού στην Κρήτη, σε πόλεις και χωριά, με φθαρμένα λάστιχα, φρένα... ποδηλάτου
, χωρίς δύναμη ακινητοποίησης του οχήματος μόλις παραστεί ανάγκη, χωρίς να λειτουργούν πολλές φορές τα φλας και τα αλάρμ, με λαμαρίνες χιλιοτρακαρισμένες, προφυλακτήρες να κρέμονται, αλλά κάποιες φορές ακόμα και χωρίς καθρέπτες που να δείχνουν στον οδηγό τι υπάρχει πίσω από το δικό του όχημα.
Η "Νέα Κρήτη" κατέγραψε και παρουσιάζει σήμερα συγκλονιστικά στοιχεία, μαρτυρίες και απόψεις από ανθρώπους που ασχολούνται με τις επισκευές των οχημάτων, τα ελαστικά τους ή ακόμα και επαγγελματίες οδηγούς και εκπαιδευτές οδηγών, που κάνουν λόγο για μια εκρηκτική κατάσταση από το 2010 και μετά, που ξέσπασε η οικονομική κρίση και έβαλαν οι άνθρωποι σε δεύτερη μοίρα τη συντήρηση των οχημάτων τους και τελικά την ίδια την ασφάλεια των οικογενειών τους και όσων έχουν την ατυχία... να βρίσκονται στο δρόμο τους!
Η πραγματικότητα είναι αυτή που όλοι διαπιστώνουμε καθημερινά. Κακοί οδηγοί, σε κακούς δρόμους και με κακά αυτοκίνητα. Ένας συνδυασμός, δηλαδή, που κυριολεκτικά σκοτώνει.
«Είναι πολλά τα προβλήματα που διαπιστώνουμε εμείς καθημερινά», λέει στη "Νέα Κρήτη" ο μηχανικός αυτοκινήτων Γιώργος Μαγουλάκης. «Προβλήματα που άλλοι τα αφήνουν για μεγάλο χρονικό διάστημα, άλλοι δεν ασχολούνται καθόλου και άλλοι μας φέρνουν τα αυτοκίνητα για να λύσουμε τα προβλήματα αυτά με πάρα πολύ μεγάλες δυσκολίες».
Τα πιο επικίνδυνα προβλήματα που ο ίδιος ο κ. Μαγουλάκης διαπιστώνει είναι ότι «πολλοί δεν αλλάζουν λάστιχα εύκολα. Τρακαρίσματα δε φτιάχνουν καθόλου, ενώ σχετικά με τα μηχανικά προβλήματα... αν τους αφήσει το αυτοκίνητο τότε και μόνο θα το φέρουν»!

Κίνδυνος-θάνατος
Από την πλευρά του, ο μηχανικός αυτοκινήτων Μανόλης Καλλικάκης λέει χαρακτηριστικά. «Η συντήρηση πλέον είναι ελάχιστη. Αν παίρνει μπροστά το αυτοκίνητο είναι το μόνο που ενδιαφέρει τους οδηγούς. Και δεν μπορούν να καταλάβουν ότι όταν δε συντηρείται το αυτοκίνητο, παθαίνει και τις περισσότερες ζημιές. Δηλαδή, εκεί που είναι να το συντηρήσεις με 100 ευρώ, για παράδειγμα, αυτά τα 100 ευρώ αν το αφήσεις γίνονται 300, 400. Και όταν το αφήσεις και δεν ελεγχθεί, κάποια στιγμή μπορεί να χάσει το νερό του, τα λάδια του και τελικά να χαλάσει εντελώς».
Από την πλευρά του ο συνέταιρος του Μιχάλης Καλουδάκης λέει στη "Νέα Κρήτη": «Όλοι προσπαθούν να φτιάξουν τα αμάξια τους έστω και για μία ή δύο ημέρες, να κάνουν τη δουλειά τους προσωρινά, με αποτέλεσμα το πρόβλημα να μεγαλώνει. Εάν παρατηρήσετε τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στο Ηράκλειο, το 50% κάνουν θόρυβο στα φρένα. Που σημαίνει ότι κάποιο πρόβλημα υπάρχει στα φρένα. Έχουμε περιπτώσεις αυτοκινήτων που έχουν μείνει από φρένα μετά από θόρυβο και ενός μήνα. Γιατί ο άνθρωπος δεν είχε τη δυνατότητα να το φτιάξει. Λογικό και κατανοητό. Αλλά κινδυνεύει πάνω απ' όλα αυτός, όσοι επιβαίνουν και οι απέναντί του. Δηλαδή δεν κινδυνεύεις μόνο εσύ. Γιατί, το να μη φτιάξεις το αμάξι σου είναι δική σου επιλογή. Ο απέναντί σου δε φταίει, όμως, σε τίποτα».

Λάστιχα-γυαλί
Ο Γιώργος Μαλαδάκης, που έχει συνεργείο ελαστικών, μας δείχνει λάστιχο που "φορούσε" μέχρι πρόσφατα ένα... φορτηγό-"φονιάς". «Αν δεν το έσκιζε τελείως μία πέτρα δε θα το άλλαζε η εταιρεία. Είχα πει στον ιδιοκτήτη της εταιρείας ότι ο οδηγός του κινδυνεύει. Αλλά δεν μπορούσε... Μέχρι που σκίστηκε εντελώς. Γι' αυτό το άλλαξε. Ο κόσμος δεν αλλάζει τα ελαστικά του. Τα φέρνει σε αθλία κατάσταση. Και συνέχεια ψάχνουν μεταχειρισμένα, παλιά λάστιχα. Σου λέει «άστο και πιο μετά». Βάζουν μέσα τα παιδιά τους και τα πηγαίνουν στο σχολείο. Και δεν καταλαβαίνουν ότι είναι καλύτερα με τέτοια λάστιχα να μην βάζουν καθόλου μπρος τα αυτοκίνητά τους», καταλήγει.
Ένας επαγγελματίας οδηγός, που έχει οδηγήσει από ασθενοφόρο μέχρι και νταλίκα, όπως λέει, ο Μανόλης Κατσαράκης, παρεμβαίνει αναφέροντας: «Αν πάρουμε ως παράδειγμα το δρόμο από Άγιο Βλάση προς Άγιο Σίλα μπορούμε να καταλάβουμε σε τι δρόμους καλούμαστε να οδηγήσουμε. Και όταν είναι ασυντήρητα τα οχήματά μας, τότε το πρόβλημα γίνεται μεγαλύτερο».

Αυτοκίνητα-"φέρετρα"
Η "Νέα Κρήτη" απευθύνθηκε και σε οδηγούς ταξί. Όπως λέει ο Γιάννης Ξυστράκης, «βλέπεις πολλά αυτοκίνητα και τα λάστιχά τους είναι "πίστας". Σπασμένα κωλοφάναρα. Δεν ανάβει τίποτα. Πατώντας το φρένο δεν ανάβει η προειδοποίηση πίσω τους. Από τον αριθμό πίσω βλέπουμε ότι δεν υπάρχει σήμα ΚΤΕΟ. Εφόσον δεν υπάρχει σήμα ΚΤΕΟ, δεν έχει γίνει και ο ανάλογος έλεγχος. Το μεγαλύτερο ποσοστό των οδηγών Ι.Χ. δε χρησιμοποιεί φλας. Και γενικά, η κατάσταση είναι απελπιστική. Χωρίς υπερβολή, μιλάμε για αυτοκίνητα-φέρετρα. Οι περισσότεροι λένε, "ασ' το να με αφήσει και μετά πάω στο μάστορα". Και γι' αυτό είμαστε στο χάλι που είμαστε».
Ο συνάδελφός του Μανόλης Κοτρωνάκης λέει από την πλευρά του: «Η κατάσταση των αυτοκινήτων είναι κακή. Οι δρόμοι είναι χάλια. Και όταν δε συντηρείται και το αυτοκίνητο, η κατάστασή του χειροτερεύει».

"Καλός" οδηγός
Ο αναπληρωτής γραμματέας Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εκπαιδευτών Οδήγησης Λευτέρης Μιχελάκης λέει: «Ο καλός οδηγός δεν είναι αυτός που χειρίζεται καλά το αυτοκίνητο. Ο καλός οδηγός προβλέπει και προνοεί για όλα. Δηλαδή δε νοείται καλός οδηγός και να έχει φθαρμένα λάστιχα. Δε νοείται καλός οδηγός και να έχει ασυντήρητο αυτοκίνητο. Δε νοείται καλός οδηγός και να έχει σπασμένους καθρέπτες. Να έχει σπασμένα φρένα κ.λπ.».
Από την πλευρά του ο πρόεδρος του κλάδου των εκπαιδευτών στο νομό Ηρακλείου Αλέξανδρος Μεϊμαράκης λέει: «Το σωστό είναι να έχουμε καλούς οδηγούς και σωστά συντηρημένα αυτοκίνητα. Βλέπετε, πολλές φορές πολλοί οδηγοί έχουν καλά αυτοκίνητα, ακριβά και ψάχνουν λάστιχα φτηνά για να τους βάλουν, προκειμένου να κάνουν τη δουλειά τους. Δεν είναι όμως έτσι. Πιστεύω ότι ένα καλοσυντηρημένο αυτοκίνητο και ένας καλός οδηγός θα ήταν ό,τι καλύτερο».
Χριστόφορος Παπαδάκης

Πηγή : Νέα Κρήτη

Συνολικες προβολες σελιδας