Ο ηλικιωμένος από τον
Άγιο Βασίλειο σύρθηκε επί δυο ημέρες στα κρατητήρια και από εκεί στο
αυτόφωρο, γιατί απασχολούσε στο μάζεμα των ελιών έναν Πακιστανό που δε
διέθετε άδεια παραμονής.
Η υπόθεση φέρνει στο προσκήνιο τον κίνδυνο που
αντιμετωπίζουν όσοι απασχολούν αυτή την περίοδο οικονομικούς μετανάστες,
καθώς, όπως καταγγέλλουν οι αγροτοσυνδικαλιστές, οι πολίτες καλούνται
ούτε λίγο-ούτε πολύ να υποκαταστήσουν το ρόλο των Αρχών ασφαλείας,
ελέγχοντας τα χαρτιά των υποψήφιων εργατών.
Ο ηλικιωμένος αγρότης είδε εμβρόντητος τους
αστυνομικούς να χτυπούν την πόρτα του σπιτιού του, αφού προηγουμένως
είχαν συλλάβει τον εργάτη στο χωράφι. Η εξέλιξη αυτή στάθηκε μόνο η αρχή
της περιπέτειάς του, καθώς, αν και οι αστυνομικοί τήρησαν τη
νομιμότητα, όπως όφειλαν από τη στιγμή που διαπίστωσαν ότι ο μετανάστης
δεν είχε άδεια παραμονής, δε φρόντισαν να ενημερώσουν τον εισαγγελέα
ώστε να δοθεί λίγο μετά την προσαγωγή του εντολή να αφεθεί ελεύθερος.
Πρακτική που εφαρμόζεται σε άλλες κατηγορίες
συλληφθέντων, όπως για παράδειγμα τους χαρτοπαίχτες. Αντιθέτως ο
ηλικιωμένος πέρασε τη νύχτα στα κρατητήρια και χρειάστηκε να περιμένει
ως την επόμενη ημέρα το μεσημέρι, ώστε να οδηγηθεί στο αυτόφωρο, να
εμφανιστεί ενώπιον του έκπληκτου εισαγγελέα και να λήξει προσωρινά η
περιπέτειά του.
Ο δήμαρχος Αγίου Βασιλείου κ στάθηκε ιδιαίτερα
καυστικός, αναφερόμενος στην περιπέτεια του άτυχου δημότη, κάνοντας λόγο
για ακραία υπερβολή. «Αναγνωρίζουμε τη νομιμότητα και η Αστυνομία είναι
υποχρεωμένη να την εφαρμόζει, όπως επιβάλλεται. Να μην εξαντλούμε όμως
την αυστηρότητά μας σε ηλικιωμένους ανθρώπους, όπως έγινε στη
συγκεκριμένη περίπτωση», ανέφερε ο κ. Γιάννης Ταταράκης.
Η απασχόληση παράνομων μεταναστών αλλά και η
έλλειψη εργόσημου μπορεί να σύρει σε περιπέτειες τους αγρότες, καθώς στο
κυνήγι του εργόσημου, που πρέπει να καταβάλλεται στους εργάτες γης,
εκτός από την ΕΛ.ΑΣ. μπαίνει και η Επιθεώρηση Εργασίας, καθώς ο ΟΓΑ ζητά
εφόδους και στα λιόφυτα για να περιορίσει τη μαύρη εργασία και στην
ύπαιθρο.
Της Έλλης Κοκάλη
Πηγή : Νέα Κρήτη