Τη δημιουργία Μουσείου Ιεράπετρας ζητά ο δήμαρχος Ιεράπετρας κ. Σήφης Αναστασάκης από τον υπουργό Πολιτισμού κ. Κώστα Τασούλα, με επιστολή που απέστειλε και
στην οποία συγχαίρει το νέο υπουργό για την ανάληψη των καθηκόντων του
και σημειώνει τη σημασία της λειτουργίας του Μουσείου στην πόλη της
Ιεράπετρας, που μπορεί να αποτελέσει σημείο αναφοράς για την περιοχή,
δεδομένου ότι υπάρχει πληθώρα εκθεμάτων που μπορεί να φιλοξενήσει.
«Αξιότιμε κύριε υπουργέ, θέλω να σας συγχαρώ για την ανάληψη των
καθηκόντων σας και να ευχηθώ από καρδιάς να έχετε μια επιτυχημένη θητεία
στο δύσκολο αλλά εξαιρετικά σημαντικό τομέα του πολιτισμού, που
αποτελεί το μεγάλο συγκριτικό πλεονέκτημα της χώρας μας στο σύγχρονο
παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον. Δε σας κρύβω πως η επιλογή του
πρωθυπουργού να σας αναθέσει τη συγκεκριμένη θέση μάς χαροποίησε
ιδιαίτερα, γνωρίζοντας τη μέχρι σήμερα πολύπλευρη και αποτελεσματική
πολιτική παρουσία σας, αλλά και τις εγνωσμένες ικανότητές σας, που
αποτελούν εχέγγυα για μια ευδόκιμη και δημιουργική θητεία στο υπουργείο
Πολιτισμού.
Με την ευκαιρία, επιτρέψτε μου να σας ενημερώσω για ένα πάγιο
αίτημα του Δήμου Ιεράπετρας, το οποίο με τη δική σας καθοριστική
συνδρομή μπορεί να μετατραπεί από δίκαιη, αλλά ανεκπλήρωτη επιθυμία, σε
πραγματικότητα για την πολιτιστική, τουριστική και οικονομική ανάπτυξη
της περιοχής.
Ο Δήμος Ιεράπετρας διαθέτει πολλούς αρχαιολογικούς χώρους με πολλά
και σημαντικά ευρήματα. Μάλιστα, σε μερικούς οι ανασκαφές είναι σε
εξέλιξη με τη συνδρομή ξένων αρχαιολογικών σχολών, που αναδεικνύουν την
περιοχή μας», αναφέρει στην επιστολή του ο δήμαρχος Ιεράπετρας κ. Σήφης
Αναστασάκης.
Ευρήματα αποθηκεύονται σε αποθήκη
«Κάποια από τα υπάρχοντα ευρήματα», συνεχίζει στην επιστολή του ο
κ. Αναστασάκης, «στεγάζονται στην αρχαιολογική συλλογή που φιλοξενείται
στην Οθωμανική Σχολή, ιστορικό μνημείο στο κέντρο της πόλης της
Ιεράπετρας, πολλά άλλα, δε, αποθηκεύονται σε αποθήκη που νοικιάζει ο
Δήμος από πόρους του, εκτός από αυτά που εκτίθενται σε μουσεία της
Ελλάδας και του εξωτερικού. Είναι ανάγκη, λόγω της αξίας των
αρχαιολογικών ευρημάτων και της ανάδειξης της ιστορίας της περιοχής, να
δημιουργηθεί το Μουσείο της Ιεράπετρας που θα αποτελέσει κέντρο και
πυρήνα των ανασκαφικών δραστηριοτήτων αλλά και παιδευτικό και
πολιτιστικό σημείο διεθνούς σημασίας στο δήμο μας.
Η ανάγκη αυτή έχει κατατεθεί σε όλα τα αναπτυξιακά σχέδια, όχι μόνο
του Δήμου Ιεράπετρας, αλλά και της τέως Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης και
νυν Περιφερειακής Ενότητας Λασιθίου της Περιφέρειας Κρήτης.
Η πρόταση του Δήμου Ιεράπετρας για τη δημιουργία μουσείου αφορά τη
στέγασή του στο (παραδοσιακό) κτήριο, όπου λειτουργεί σήμερα το 1ο
Γυμνάσιο Ιεράπετρας και με την πρόταση αυτή έχει συμφωνήσει η ΚΔ' Εφορία
Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων. Η προοπτική για το κτήριο αυτό
είναι ότι θα μπορεί να διαρρυθμιστεί για να λειτουργήσει ως μουσείο με
την ολοκλήρωση του νέου κτηρίου του 1ου Γυμνασίου, που έχει
συμπεριληφθεί στο πρόγραμμα κατασκευής νέων διδακτηρίων μέσω ΣΔΙΤ του
ΟΣΚ. Αν και η προοπτική αυτή έχει ορίζοντα 5ετίας, κατά τη γνώμη μας
είναι σκόπιμο να ωριμάσει από τώρα ο σχεδιασμός.
Γι' αυτό προτείνουμε η ΚΔ' Εφορία Προϊστορικών και Κλασικών
Αρχαιοτήτων με τη βοήθεια των κεντρικών υπηρεσιών του υπουργείου σας να
καταρτίσουν το κτηριολογικό πρόγραμμα του Μουσείου σε σχέση και με τα
αρχιτεκτονικά σχέδια του υπάρχοντος κτηρίου, τα οποία διαθέτει ο Δήμος
μας.
Ακολούθως θα μπορεί να ανατεθεί η μελέτη για τυχόν προσθήκες,
βελτιώσεις, ειδικές εγκαταστάσεις και για τον τρόπο έκθεσης των
αρχαίων», προσθέτει ο κ. Αναστασάκης.
«Δεν είναι εμπόδιο η κρίση»...
«Κύριε υπουργέ, καταλήγει στην επιστολή του ο κ. Αναστασάκης, «παρά
την οικονομική κρίση που διέρχεται η χώρα μας, έχουμε τη γνώμη ότι αυτό
όχι μόνο δε μας εμποδίζει, αλλά μας επιβάλλει το μακροπρόθεσμο
σχεδιασμό για έργα και δράσεις που αξιοποιούν τα συγκριτικά
πλεονεκτήματα και θα δώσουν προοπτική στην ανάπτυξη του τουρισμού στην
ευρύτερη περιοχή της νοτιοανατολικής Κρήτης.
Η παραπάνω πρότασή μας για το πρώτο της στάδιο δεν απαιτεί καν
οικονομικούς πόρους και γι' αυτό παρακαλούμε να την εγκρίνετε δίδοντας
τις σχετικές κατευθύνσεις», καταλήγει ο δήμαρχος Ιεράπετρας.
Του Νίκου Πετάση