ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΙΣ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ ΤΗΣ ΒΡΕΤΑΝΙΚΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ ΙΚΑΡΟΣ "Τηρήσαμε τον κανονισμό" απαντά αερολιμενάρχης Χανίων
Από:
Παρασκευάς Περάκης
Την τήρηση των Διεθνών κανονισμών ασφαλείας επικαλείται ο αερολιμενάρχης
Χανίων Σταύρος Καστρινάκης, απαντώντας στις καταγγελίες των μελών της
βρετανικής αποστολής 'Πτήση του Ικάρου' οι οποίοι αποχώρησαν από την
Κρήτη δηλώνοντας την απογοήτευσή τους για όσα διαδραματίστηκαν στο
αεροδρόμιο της Σητείας.
Υπενθυμίζεται ότι η βρετανική αποστολή
ξεκινώντας από την Αγγλία με προορισμό την Κρήτη, είχε στόχο την
κατάρριψη του παγκοσμίου ρεκόρ ύψους με υπερ ελαφρό αεροπλάνο, εγχείρημα
που δεν έγινε πραγματικότητα τελικά στον ουρανό της Κρήτης. Μέσα από
την επίσημη ιστοσελίδα της, η αποστολή εξέφραζε την απογοήτευσή της για
όσα αντιμετώπισε στο αεροδρόμιο της Σητείας, με τον αερολιμενάρχη Χανίων
όμως να αντικρούει τα λεγόμενά τους επικαλούμενος -μεταξύ άλλων -
διεθνείς κανονισμούς ασφαλείας.
Αναλυτικά σε επιστολή του προς τα 'Χ.Ν.' ο κ. Καστρινάκης σημειώνει:
«Κύριε
Διευθυντά, σε απάντηση πρόσφατων δημοσιευμάτων στην εφημερίδα σας, στις
15/08/2013 και στις 19/08/2013, σας ενημερώνουμε τα εξής:
α. Η
έγκριση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και του Γενικού Επιτελείου
Αεροπορίας για την χρήση του αεροδρομίου Χανίων (η οποία απαιτείται για
το αεροδρόμιο Χανίων λόγω της μικτής πολιτικής/ στρατιωτικής του χρήσης
ενώ δεν απαιτείται για τα αμιγώς πολιτικά αεροδρόμια Ηρακλείου και
Σητείας) για τα δυο αεροσκάφη είχε δοθεί για τις 14 και 15/8, άρα δεν
ισχύουν τα όσα αναφέρετε στο σχόλιο σας στις 15/8.
β. Είχε εκδοθεί το
Α1347/13 ΝΟΤΑΜ με το οποίο δεσμευόταν μέρος του εναέριου χώρου του
Athinai FΙR, με κέντρο νοτιοανατολικά της νήσου Χρυσής, ώστε να
επιτραπεί στο αεροσκάφος να προσπαθήσει να επιτύχει το ρεκόρ ύψους. Η
επιλογή της περιοχής του εναέριου χώρου που δεσμεύεται, γίνεται με
κριτήρια εναέριας κυκλοφορίας, εθνικών συμφερόντων, στρατιωτικής
δραστηριότητας κ.λπ.
γ. Για λόγους γεωγραφικής εγγύτητας, οι
συμμετέχοντες αποφάσισαν αρχικά να προσγειωθούν στο αεροδρόμιο Ηρακλείου
και να καταλήξουν στο αεροδρόμιο Σητείας από όπου θα επιχειρούσαν την
επίτευξη του ρεκόρ.
δ. Τα αναφερόμενα στο δημοσίευμα της 19/8, όπου
μεταφέρετε και υιοθετείτε τα ειρωνικά γραφόμενα στην ιστοσελίδα των
συμμετεχόντων, στερούνται οποιασδήποτε βάσης:
(i) Οι απαιτήσεις για
την είσοδο οποιουδήποτε στον αυστηρά ελεγχόμενο χώρο των ευρωπαϊκών
αεροδρομίων (μερικές από τις οποίες είναι ο λεπτομερής έλεγχος με X-Ray
των μεταφερομένων αντικειμένων, οι ερωτήσεις των υπαλλήλων ασφαλείας για
το σκοπό της εισόδου των εισερχομένων κ.λπ.) καθορίζονται από τον
Ευρωπαϊκό Κανονισμό Ασφαλείας Πολιτικής Αεροπορίας, είναι αυστηρότατες
και ισχύουν χωρίς καμία απολύτως εξαίρεση σε όλα τα αεροδρόμια της
Ευρωπαϊκής Eνωσης.
(ii) Ο Δημοτικός Αερολιμένας Σητείας έχει ελάχιστο
προσωπικό και συγκεκριμένο ωράριο λειτουργίας, το οποίο είναι
δημοσιευμένο και γνωστό σε όλους τους εμπλεκόμενους στην Αεροναυτιλία,
οι οποίοι είναι υποχρεωμένοι να το ακολουθούν, αφού αυτοί επέλεξαν το
συγκεκριμένο αεροδρόμιο αντί των Χανίων ή του Ηρακλείου τα οποία
λειτουργούν όλο το 24ωρο. (iii) Η αυτονόητη και απαρέγκλιτη απαίτηση για
συμπλήρωση των αεροναυτικών εγγράφων και των σχεδίων πτήσης προκύπτει
από τη Σύμβαση του Σικάγου και τα παραρτήματα της (ICAO Annexes). Ο
συνολικός χρόνος που χρειάζεται για τη συμμόρφωση με τις παραπάνω
διεθνείς απαιτήσεις δεν υπερβαίνει επ? ουδενί τα 30΄ και ασφαλώς δεν
ήταν η αιτία για την οποία δεν μπόρεσαν να πετύχουν τη πτήση τους
(μεταξύ 07:00 και 09:30, οπότε είχε δεσμευτεί ο εναέριος χώρος).
(iν)
Από τη στιγμή που δεν επιτεύχθηκε ο σκοπός κατά τις 14 και 15/8 που
προέβλεπε το ΝΟΤΑΜ, νέα δέσμευση του εναέριου χώρου μπορεί να γίνει μόνο
μετά την παρέλευση 7 ημερών, όπως προβλέπεται στο ICAO Annex 15,
παραγρ. 5.11.4.
Oπως αντιλαμβάνεστε, δεν υπήρξε θέμα γραφειοκρατίας,
πολύ δε περισσότερο ελληνικής, όπως ειρωνικά αναφέρεται στο ρεπορτάζ: ο
χώρος της αεροπλοΐας είναι αυστηρά νομικά δομημένος, οι διεθνείς
κανονισμοί είναι λεπτομερέστατοι και αυστηρότεροι από κάθε άλλο
ταξιδιωτικό χώρο και απαιτούνται εξειδικευμένες γνώσεις για να
ερμηνευθούν τα συμβαίνοντα σε αυτόν.
Σας παρακαλούμε να επικοινωνείτε
μαζί μας όταν ανακύπτουν ζητήματα που μας αφορούν. Στη συγκεκριμένη
περίπτωση, ακούγοντας και την άλλη πλευρά όπως είναι η συνήθης
δημοσιογραφική πρακτική, θα αποφεύγατε πιθανότατα να υιοθετήσετε τα
ειρωνικά και προσβλητικά σχόλια για τα αεροδρόμια της Κρήτης και τη χώρα
γραφόμενα στη σελίδα των συμμετεχόντων.
Παρακαλούμε για τη
δημοσίευση ολόκληρης της απάντησής μας, σε αντίστοιχη θέση με τις
αρχικές δημοσιεύσεις, ώστε να αποκατασταθεί η αλήθεια και η εικόνα των
αεροδρομίων της Κρήτης».
Σ.Σ.
Δεκτές οι επισημάνσεις του κ.
Καστρινάκη αναφορικά με τους Διεθνείς κανονισμούς και τη νομοθεσία. Ως
αρμόδιος γνωρίζει καλύτερα, όπως κι εμείς -θέλουμε να πιστεύουμε-
γνωρίζουμε καλύτερα τα περί 'δημοσιογραφικής πρακτικής'.
Αναγκαία
επισήμανση, ότι ουδέποτε έγινε αναφορά για κακή αντιμετώπιση από το
αεροδρόμιο Χανίων. Ο επικεφαλής της αποστολής δήλωσε στα 'Χ.Ν.' ότι οι
αρμόδιες Αρχές τους κατηύθυναν στη Σητεία. Οσο για το σχόλιό μας, έθετε
το ερώτημα για το αν ζητήθηκε άδεια προσγείωσης στα Χανιά ή όχι.
Από
εκεί και πέρα -και για την πραγματική ουσία της υπόθεσης- αναφερόμαστε
σε μια αποστολή από το εξωτερικό με τη χορηγική υποστήριξη μεγάλων
εταιρειών, η οποία, αφού έκανε δεκάδες στάσεις σε αεροδρόμια της Ευρώπης
και της Ελλάδας, έφυγε με αρνητικές εντυπώσεις από την αντιμετώπιση των
ελληνικών Αρχών με βάση όσα δηλώνουν τα μέλη της πως βίωσαν στην Κρήτη.
Δύο τινά, λοιπόν, μπορεί να συμβαίνουν. Ή οι Βρετανοί είχαν στόχο
να μας δυσφημήσουν-αφού μόνο για τη Σητεία εξέφρασαν παράπονα- ή η
γραφειοκρατία έχει πολλές... ερμηνείες.
Πηγή : Xανιώτικα Νέα