«Δεν θέλαμε με τίποτα να φθάσουμε εδώ, μας είπαν ότι θα μας πάνε στην Ιταλία και μας ζήτησαν από 4000 έως 6000 δολάρια για να μας μεταφέρουν σε μια νέα πατρίδα με νέα όνειρα και περισσότερες προσδοκίες για το αύριο», υποστήριξε μεταξύ άλλων σήμερα μια παρέα Αφγανών που παραμένουν στο Κλειστό Σχολικό Γυμναστήριο Ιεράπετρας και έσπασαν την σιωπή τους αποκομμένοι και απογοητευμένοι από την τροπή που πήρε το ταξίδι τους.
Σε μία ολιγόλεπτη επικοινωνία μαζί τους μεταξύ αυτών και ένα παιδί
14 ετών διστακτικοί στην αρχή, άνοιξαν την καρδιά τους στη συνέχεια αλλά
χωρίς να θέλουν να μπουν σε λεπτομέρειες για το μέρος από όπου
ξεκίνησαν. «Δεν ξέρω από ποια περιοχή μας πήραν, μας έβαλαν μέσα και
απλά και μόνο μας είπαν ότι θα πάμε Ιταλία. Θέλαμε να φύγουμε από την
τόπο μας γιατί μας κυνηγούν για να μας σκοτώσουν».
Το ιστιοφόρο που μετέφερε τους μετανάστες στην Κρήτη.
Με την εξαθλίωση ζωγραφισμένη στα πρόσωπα τους, μετά και την
περιπέτεια τους, με την θάλασσα και την αγωνία που έζησαν βλέποντας το
δουλεμπορικό να μπάζει νερά, δε δίστασαν μάλιστα να ζητήσουν από τον
ανταποκριτή μας Νίκο Πετάση παπούτσια για τα γυμνά τους πόδια.
Συνελήφθησαν 4 άτομα , ως υπεύθυνα για την λαθρομετανάστευση.
Ένα-ένα μπαίνουν στη θέση τους τα κομμάτια του παζλ με πρωταγωνιστές 139
ψυχές και κυρίως παίκτες τέσσερα άτομα που επιχείρησαν να μεταφέρουν
φορτίο παράνομων μεταναστών. Στα χέρια της αστυνομίας έχουν πέσει πλέον
και οι 4 φερόμενοι ως δουλέμποροι, μέλη του πληρώματος του ιστιοφόρου
που μετέφερε 139 ανθρώπινες ψυχές, από την Τουρκία τα όνειρα των οποίων
ναυάγησαν χθες ανοιχτά του Κουφονησίου.
Παρά το γεγονός ότι προσπάθησαν να κρυφτούν μαζί με τα υπόλοιπα 139
άτομα που κατάγονται από Πακιστάν, Συρία και Αφγανιστάν οι αρχές τους
εντόπισαν και είναι θέμα χρόνου να οδηγηθουν στον εισαγγελέα.
Οι λαθρομετανάστες σύμφωνα με τις τοπικές αρχές πέρασαν την πρώτη
τους νύχτα ήρεμα και χωρίς προβλήματα στο γυμναστήριο ενώ πλέον
επέστρεψαν από το νοσοκομείο όλα τα άτομα τα οποία μεταφέρθηκαν για να
τους παρασχεθούν οι πρώτες βοήθειες. Μια γυναίκα που έχει υποβληθεί σε
μεταμόσχευση νεφρού και θα έπρεπε να λαμβάνει ειδικό σκεύασμα για να μη
να μην απορριφθεί το μόσχευμα ,δεν έπαιρνε όπως δήλωσε η ίδια το φάρμακο
για 4 μήνες, με αποτέλεσμα να μεταφερθεί σε νοσοκομείο με κίνδυνο να
χάσει το νεφρό όμως πλέον οι υγειονομικές αρχές προσπαθούν να βρουν τα
κατάλληλα και απαραίτητα φάρμακα που χρειάζονται για την θεραπείας της.
Ανάμεσα στους μετανάστες και μια εγκυμονούσα η οποία ονειρευόταν
ένα καλύτερο μέλλον για το παιδί της. Από τις πρώτες εξετάσεις που
έγιναν, το έμβρυό της δεν κινδυνεύει και κατάφερε με ψυχραιμία να
αντιμετωπίσει αυτή την περιπέτεια στα ανοιχτά.
Υπήρχαν ακόμη μετανάστες με στομαχικές διαταραχές και γαστρεντερίτιδα στους οποίους παρασχέθηκε βοήθεια.
Η επιχείρηση μεταφοράς
Με καθυστέρηση έδεσε ανοιχτά της Ιεράπετρας το δεξαμενόπλοιο που
μετέφερε 139 αλλοδαπούς επιβάτες ιστιοφόρου που τα ξημερώματα εξέπεμψε
SOS λόγω εισροής υδάτων 30 ναυτικά μίλια νοτιοανατολικά από το Κουφονήσι
Κρήτης. Άμεσα ξεκίνησε επιχείρηση διάσωσης των επιβατών, ενώ στο σημείο
προσέγγισε ένα δεξαμενόπλοιο που έπλεε στην περιοχή.
Οι 77 άνδρες, 24 γυναίκες και 38 παιδιά -που δήλωσαν ότι ήταν
συριακής και αφγανικής υπηκοότητας και έψαχναν για ένα καλύτερο μέλλον,
όμως το ταξίδι τους δεν είχε την κατάληξη που περίμεναν- επιβιβάστηκαν
στο πλοίο που έχει προορισμό τη Μάλτα και μεταφέρθηκαν με σκάφη του
Λιμενικού, με τη βοήθεια ανδρών της ΟΕΑ, στην παραλία της Ιεράπετρας και
από εκεί με το λεωφορείο του Δήμου στο κλειστό γυμναστήριο. Το
ιστιοφόρο μήκους 20 μέτρων θα παραμέινει στο λιμάνι Ιεράπετρας όπου
φυλάσσεται από λιμενικούς.
Στη θαλάσσια περιοχή του Κουφονησίου από νωρίς βρέθηκε επίσης το
ΠΛΣ 138 λιμενικό σκάφος της Ιεράπετρας, ενώ το δεξαμενόπλοιο έδεσε
ανοιχτά του κόλπου της Ιεράπετρας σε βαθιά νερά λόγω του εκτοπίσματός
του και από εκεί οι επιβάτες μετεπιβιβάστηκαν στο πλωτό του Λιμενικού
για να βγουν στη στεριά.
Φιλοξενία στο Κλειστό Σχολικό Γυμναστήριο Ιεράπετρας
Μετά από αυτοψία που έγινε με τη συμμετοχή των αρμόδιων υπηρεσιών
και του λιμενάρχη Ιεράπετρας κ. Γιάννη Παπαδάκη, αποφασίστηκε ότι ο
χώρος είναι κατάλληλος για να καλύψει την προσωρινή διαμονή.
Για το σκοπό έγινε προσπάθεια να μεταφερθούν εκεί στρώματα που διαθέτει ο Δήμος και προετοιμάστηκε ο χώρος.
Μετά από αυτοψία που έγινε με τη συμμετοχή των αρμόδιων υπηρεσιών
και του λιμενάρχη Ιεράπετρας Γιάννη Παπαδάκη, αποφασίστηκε ότι ο χώρος
είναι κατάλληλος για να καλύψει την προσωρινή διαμονή, ενώ καθοριστικός
είναι ο ρόλος των Εθελοντών Σαμαρειτών του Ερυθρού Σταυρού Ιεράπετρας.
Ήδη τοποθετήθηκαν στρώματα ενώ έχουν ζητηθεί τρόφιμα και ρουχισμός.
«Επικοινωνήσαμε με όλους τους αρμόδιους φορείς αφού ο Δήμος δεν
έχει κάποιο κυρίαρχο ρόλο ευθύνης σε τέτοιες περιπτώσεις. Προσπαθούμε να
προετοιμαστούμε, παρά το γεγονός ότι σήμερα είναι απεργία και δεν
έχουμε προσωπικό, για να μεταφέρουμε εκεί τα απαραίτητα. Ο χώρος κρίθηκε
καλός για την περίσταση και προχωρούμε. Είμαστε σε επαφή με τους
Σαμαρείτες, οι οποίοι έχουν εμπειρία και υλικά, όπως κουβέρτες, σεντόνια
κ.λπ., και αναμένουμε την άφιξή τους προκειμένου να τους μεταφέρουμε
στο χώρο. Ως δημοτική Αρχή προσπαθούμε να συνδράμουμε για συνανθρώπους
μας που δοκιμάζονται και πιστεύω πως η κοινωνία που έχει δείξει την
ευαισθησία της και στο παρελθόν θα το πράξει και τώρα. Επισημαίνω ωστόσο
πως απαιτείται και η έγκαιρη και ουσιαστική λειτουργία του κρατικού
μηχανισμού που έχει την ευθύνη για να αποφύγουμε παλινωδίες»,
υπογράμμισε ο δήμαρχος κ. Σήφης Αναστασάκης.
Ρεπορτάζ
Νίκος Πετάσης-Βάλια Μπούι
Πηγή : Νέα Κρήτη