«Τώρα αρχίζει για μας το όνειρο να γίνεται πραγματικότητα», λένε
στη "Ν. Κρήτη" επιτυχόντες από διάφορες περιοχές της Κρήτης, που από
τις χθεσινές ανακοινώσεις πληροφορήθηκαν ότι πράγματι συμπληρώνουν τα
μόρια που χρειάζονται για να περάσουν στη σχολή της πρώτης τους
προτίμησης.
Οι επιτυχόντες με τους οποίους καταφέραμε να επικοινωνήσουμε
μίλησαν για τα συναισθήματα που τους προκαλεί η επιτυχία τους αυτή, ενώ
τόνισαν ότι από τώρα και μετά αρχίζει ένας ακόμα μεγαλύτερος αγώνας,
μέσα από τις σπουδές που θα ακολουθήσουν. «Τίποτα δε χαρίζεται σε
κανέναν. Όλα κατακτώνται μέσα από σκληρή δουλειά», μας είπαν, έχοντας
ήδη μέσα από δύσκολες προσπάθειες πετύχει να κερδίσουν τη μάχη της
εισαγωγής τους στη σχολή της αρεσκείας τους, αλλά αντιλαμβάνονται ότι
έχουν μπροστά τους τις πιο δύσκολες μάχες, με τη μεγαλύτερη φυσικά μάχη,
αυτή της εξασφάλισης μιας θέσης στην αγορά εργασίας, όταν με το καλό
αποφοιτήσουν από τη σχολή αυτή.
Βεβαίως, ανεξάρτητα από το βαθμό επιτυχίας του κάθε υποψηφίου, το
σίγουρο είναι ότι τα παιδιά αυτά έχουν όλη τη ζωή μπροστά τους. Τίποτα
δεν πάει χαμένο και ακόμα κι αν χρειαστεί να ξαναδώσει ένας υποψήφιος δε
σημαίνει ότι πρέπει να αποθαρρύνεται και να θεωρεί τον εαυτό του σαν
αποτυχημένο. Υπάρχει μέλλον για όλους και αυτό το έχουν καταλάβει τα
παιδιά που ξέρουν ότι δεν πρέπει να σταματήσουν ποτέ να ονειρεύονται και
να παλεύουν.
Σάρωσε το Λασίθι
Παρά τα δύσκολα θέματα των φετινών πανελλαδικών εξετάσεων, οι 153
υποψήφιοι των Λυκείων της Ιεράπετρας τα πήγαν περίφημα, αφού
περισσότεροι από 90 κατάφεραν να συγκεντρώσουν πάνω από 10.000 μόρια.Τι
είπαν οι επιτυχόντες στην εφημερίδα "Ν.Κ":
Οργανωμένα
«Διάβαζα οργανωμένα και προσπαθούσα να μην αφήνω κενά. Θα επιλέξω
το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Κρήτης, που
ήταν και η προτίμησή μου εξαρχής. Συνιστώ στα παιδιά να μην αγχώνονται
και να προσπαθούν για το καλύτερο, χωρίς όμως να καταπιέζονται και να
φτάνουν σε ακρότητες. Επίσης, στην εποχή μας θεωρώ ιδιαιτέρως σημαντικό
να επιλέγει κανείς σχολή με γνώμονα όχι το κύρος, αλλά αυτό που
πραγματικά του αρέσει. Θέλω να ευχαριστήσω μέσα από την καρδιά μου την
οικογένεια και τους καθηγητές μου που με στήριξαν για να πετύχω το στόχο
μου».
Ελπίδα Φουκαράκη, 1η στο 2ο Λυκειο με 18.981 μορια
Ψυχολογία
«Αυτός ήταν πάντα ο στόχος μου: οι σπουδές στην Ψυχολογία. Διάβαζα
αρκετές ώρες, εντατικά και με σύστημα. Η ελληνική γλώσσα δε με δυσκόλεψε
γιατί είμαι εδώ από μωρό. Τον τελευταίο χρόνο έβγαινα σπάνια γιατί δεν
είχα ελεύθερο χρόνο. Ευχαριστώ στους αγρότες γονείς μου για την
υποστήριξη και τους καθηγητές μου για τη βοήθειά τους».
Φιορι Σούκλε απα την Αλβανία με 18.635 μορια
Οικονομικό
«H πρώτη μου επιλογή θα είναι κατά πάσα πιθανότητα το Οικονομικό
Πανεπιστήμιο Αθηνών στο τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων ή στο
τμήμα Οικονομικής Επιστήμης... Με ενδιαφέρει γενικότερα το πέμπτο
πεδίο. Κατά τη γνώμη μου, δεν υπάρχει κάποιο μυστικό επιτυχίας.
Χρειάζεται αναμφισβήτητα σκληρή δουλειά, μεθοδικό διάβασμα και πάνω απ'
όλα ψυχραιμία την ώρα των εξετάσεων. Θα ήθελα να ευχαριστήσω την
οικογένειά μου για την υποστήριξή τους, όλους μου τους καθηγητές που
τους οφείλω μεγάλο μερίδιο της επιτυχίας μου και κοντινά μου πρόσωπα,
που μου στάθηκαν όλο αυτόν τον καιρό!».
Εμμανουέλα Θωμαδάκη με 18.523 μορια
Νομική
«Είμαι πολύ ευχαριστημένη με τον εαυτό μου για τα αποτελέσματα των
πανελληνίων. Θέλω, όμως, να στείλω ένα μήνυμα σε όλους τους μαθητές, ότι
η ζωή δεν αρχίζει ούτε τελειώνει με τις πανελλήνιες εξετάσεις. Η
προσπάθεια που κατέβαλα σε όλη τη διάρκεια της φοίτησής μου στη
δευτεροβάθμια εκπαίδευση αλλά και στο δημοτικό ήταν συνεχής και το
διάβασμά μου ήταν συστηματικό. Κάθε μέρα διάβαζα τα μαθήματα της ημέρας
και το κάθε σχολικό έτος φρόντιζα να κλείνει χωρίς κενά. Φυσικά, στην
περίοδο των εξετάσεων διάβασα πολύ περισσότερο.
Μπορώ να δηλώσω με βεβαιότητα ότι αυτή η τακτική με βοήθησε να έχω
λίγο σχετικά άγχος, δημιουργικό μπορώ να πω, σε αντίθεση με το φοβερό
άγχος που με κυρίευσε τις προηγούμενες μέρες που περιμέναμε όλοι τα
αποτελέσματα. Θεωρώ ότι πήγα πολύ καλά και με ενδιαφέρουν οι νομικές
σπουδές και η Ψυχολογία. Θα ήθελα να ευχαριστήσω πρώτα απ' όλα τους
γονείς μου, που με στήριξαν σε αυτή την πολύχρονη προσπάθειά μου, ηθικά,
ψυχολογικά αλλά και οπωσδήποτε και οικονομικά, όλους τους δασκάλους και
καθηγητές που είχα μέχρι τώρα στη ζωή μου, αλλά και τους φροντιστές
μου, που συνέβαλαν στο να επιτύχω αυτό το πολύ καλό αποτέλεσμα.
Ο θεσμός των πανελληνίων εξετάσεων είναι ψυχοφθόρος και
απαράδεκτος. Πιστεύω ότι κάποτε πρέπει να καταργηθεί και να
αντικατασταθεί με ένα σύστημα πιο αξιοκρατικό όπως αυτά που υπάρχουν σε
όλη την Ευρώπη».
Μαρια-Ελευθερία Δασκαλάκη με 17.838 μορια
Οικονομικό
«Θέλω να περάσω στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Οι κόποι
μου έπιασαν τόπο και για το λόγο αυτό είμαι πολύ χαρούμενος. Ξενύχτησα
αρκετά, διάβασα πολύ, κοιμήθηκα ελάχιστα και πέτυχα το στόχο μου. Θα
ζήσω τη φοιτητική ζωή χωρίς υπερβολές. Με διασκέδαση όταν μπορώ και με
πολύ διάβασμα, γιατί τώρα αρχίζουν τα δύσκολα. Ευχαριστώ τους γονείς,
τους καθηγητές και τους φίλους μου».
Χαράλαμπος Προϊστάκης με 17.857 μορια
Έρευνα
«Με ενδιαφέρει να ασχοληθώ και με την έρευνα. Πέτυχα υψηλή
βαθμολογία με αρκετό διάβασμα, που θα ήταν περισσότερο αν υπήρχε χρόνος.
Δεν είχα καθόλου ελεύθερο χρόνο για οτιδήποτε άλλο. Θέλω να ευχαριστήσω
τους γονείς μου, τους καθηγητές και τους φροντιστές μου, αλλά και όλους
τους φίλους μου που μου συμπαραστάθηκαν».
Μαρία Γενειατάκη με 17.782 μόρια
Νηπιαγωγών
«Στόχος μου είναι το τμήμα Νηπιαγωγών Ρεθύμνου. Στις εξετάσεις δε
στερήθηκα ιδιαίτερα εξόδους, παρέες και χόμπι. Διάβαζα με μέτρο αλλά με
εξαιρετική συγκέντρωση. Αγχώθηκα μόνο στο μάθημα των Αρχαίων, αλλά
τελικά όλα πήγαν καλά. Θέλω από καρδιάς να ευχαριστήσω τους γονείς και
τους καθηγητές μου, για όσα μου πρόσφεραν»
Αννα Καροφυλλάκη με 17.603 μορια
Φαρμακευτική
«Πιστεύω ότι θα τα καταφέρω αν πέσουν λίγο οι βάσεις να περάσω στη
Φαρμακευτική. Περίμενα πάντως να πάω καλύτερα. Δεύτερή μου επιλογή θα
είναι το Μαθηματικό Ηρακλείου. Τα κατάφερα με καλό, προγραμματισμένο
διάβασμα. Δεν αγχώθηκα και ήμουν πολύ ψύχραιμος στις εξετάσεις. Χρωστώ
πάρα πολλά στους γονείς και τους καθηγητές μου».
Αντώνης Σγουρός με 17.584 μορια
Ευχαριστώ
«Πρώτη μου επιλογή θα είναι η Φαρμακευτική και δεύτερη η Βιολογία.
Δεν άφηνα κενά στο διάβασμά μου, στερήθηκα φίλους, παρέες και εξόδους
τον τελευταίο χρόνο, αλλά δε με πείραξε. Φαντάζομαι τη φοιτητική ζωή
λίγο πιο χαλαρή, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δε θα είμαι συνεπής στο
διάβασμά μου. Ευχαριστώ τους γονείς μου και τους καθηγητές μου για τη
στήριξή τους».
Μιχάλης Τζάβλας με 17.417 μόρια
Των Χριστόφορου Παπαδάκη- Νίκου Πετάση
Πηγή : Nέα Κρήτη