Στα γραφειοκρατικά και σε μια
νομοθετική ρύθμιση η οποία θα απαιτηθεί, εφόσον δεν επανενεργοποιηθεί ο
παλιός φορέας της "ΚΤΕΛ Κρήτης Α.Ε." σκοντάφτει επί του παρόντος η
συνένωση των δυο υπεραστικών ΚΤΕΛ της Κρήτης, που σε ό,τι αφορά τα
υπόλοιπα βρίσκεται ήδη στην τελική ευθεία...
Για αυτήν καθαυτή τη συμφωνία της συνένωσης των δύο ΚΤΕΛ δεν τίθεται καμία αμφιβολία, αφού οι δυο πλευρές έχουν δώσει προ πολλά τα...χέρια και τα έχουν βρει σε όλα. Τα έχουν συμφωνήσει ως προς τη μετοχική σύνθεση της νέας εταιρείας που θα συσταθεί, στην οποία θα συμμετέχουν ισότιμα όχι μόνο οι διοικήσεις των δύο υπεραστικών ΚΤΕΛ, αλλά και όλοι οι μέτοχοι των δύο σημερινών εταιρειών. Δηλαδή και οι 111 αυτοκινητιστές από τη δυτική Κρήτη και οι 143 αυτοκινητιστές από την ανατολική Κρήτη.
Επίσης έχει συμφωνηθεί τελεσίδικα ότι η έδρα της νέας εταιρείας θα είναι στο Ηράκλειο και πως η διοίκηση θα ασκείται ανά τετραετία, εναλλάξ από τις διοικήσεις των δύο ΚΤΕΛ. Για ευνόητους λόγους λεπτών ισορροπιών μάλιστα, δεδομένου πως η έδρα θα είναι στο Ηράκλειο, συμφωνήθηκε τη διοίκηση της πρώτης τετραετίας να αναλάβει το ΚΤΕΛ Δυτικής Κρήτης.
Από εκεί και πέρα, για το θέμα της κινητής περιουσίας, των λεωφορείων δηλαδή που έχουν τα δυο ΚΤΕΛ, δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Οι δύο πλευρές περιμένουν απλά την αποτίμηση των δύο στόλων λεωφορείων από την εταιρεία που την έχει αναλάβει, αλλά και να παραλάβουν στα χέρια τους την ολοκληρωμένη οικονομικοτεχνική μελέτη για την ενοποίηση των δύο ΚΤΕΛ που εκπονείται από την ICAP.
Η μελέτη, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, θα παραδοθεί μέσα στις επόμενες 7-8 ημέρες και τότε θα παρουσιαστεί επισήμως σε ειδική εκδήλωση στο Ηράκλειο, σε συνέχεια αντίστοιχης παρουσίασης που είχε γίνει στα Χανιά.
Εκείνο που ουσιαστικά προβληματίζει είναι το νομικό πρόβλημα που υπάρχει με την ακίνητη περιουσία και το αποθεματικό των δύο σημερινών εταιρειών. Με τη συνένωση, δε θα σταματήσουν να υπάρχουν οι δύο σημερινές εταιρείες, οι οποίες θα παραμείνουν ως απλά ένα "κέλυφος", χωρίς αντικείμενο. Αυτό σημαίνει όμως πως τα περιουσιακά στοιχεία θα παραμείνουν στις παλιές εταιρείες. Ωστόσο, είναι πρόβλημα πώς θα περάσει το αποθεματικό στη νέα εταιρεία, αφού από το αποθεματικό πληρώνονται ακίνητα που είχαν αγοραστεί από τα δύο σημερινά ΚΤΕΛ, κτήρια, αμαξοστάσια κ.τ.λ.
Το εμπόδιο μπορεί να ξεπεραστεί μέσω νομοθετικής ρύθμισης, η οποία βέβαια είναι ένα μεγάλο ερώτημα αν και πότε μπορεί να γίνει. Για το λόγο αυτό, εξετάζεται η εναλλακτική λύση να επανενεργοποιηθεί ο παλιός φορέας με την περίφημη "ΚΤΕΛ Κρήτης Α.Ε.", ο οποίος ναι μεν δε χρειάζεται νομοθετική ρύθμιση, όμως παρουσιάζει άλλα προβλήματα, όπως ενδεικτικά το ποσοστό διανομής του μετοχικού μερίσματος...
Πηγή : Νέα Κρήτη
Για αυτήν καθαυτή τη συμφωνία της συνένωσης των δύο ΚΤΕΛ δεν τίθεται καμία αμφιβολία, αφού οι δυο πλευρές έχουν δώσει προ πολλά τα...χέρια και τα έχουν βρει σε όλα. Τα έχουν συμφωνήσει ως προς τη μετοχική σύνθεση της νέας εταιρείας που θα συσταθεί, στην οποία θα συμμετέχουν ισότιμα όχι μόνο οι διοικήσεις των δύο υπεραστικών ΚΤΕΛ, αλλά και όλοι οι μέτοχοι των δύο σημερινών εταιρειών. Δηλαδή και οι 111 αυτοκινητιστές από τη δυτική Κρήτη και οι 143 αυτοκινητιστές από την ανατολική Κρήτη.
Επίσης έχει συμφωνηθεί τελεσίδικα ότι η έδρα της νέας εταιρείας θα είναι στο Ηράκλειο και πως η διοίκηση θα ασκείται ανά τετραετία, εναλλάξ από τις διοικήσεις των δύο ΚΤΕΛ. Για ευνόητους λόγους λεπτών ισορροπιών μάλιστα, δεδομένου πως η έδρα θα είναι στο Ηράκλειο, συμφωνήθηκε τη διοίκηση της πρώτης τετραετίας να αναλάβει το ΚΤΕΛ Δυτικής Κρήτης.
Από εκεί και πέρα, για το θέμα της κινητής περιουσίας, των λεωφορείων δηλαδή που έχουν τα δυο ΚΤΕΛ, δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Οι δύο πλευρές περιμένουν απλά την αποτίμηση των δύο στόλων λεωφορείων από την εταιρεία που την έχει αναλάβει, αλλά και να παραλάβουν στα χέρια τους την ολοκληρωμένη οικονομικοτεχνική μελέτη για την ενοποίηση των δύο ΚΤΕΛ που εκπονείται από την ICAP.
Η μελέτη, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, θα παραδοθεί μέσα στις επόμενες 7-8 ημέρες και τότε θα παρουσιαστεί επισήμως σε ειδική εκδήλωση στο Ηράκλειο, σε συνέχεια αντίστοιχης παρουσίασης που είχε γίνει στα Χανιά.
Εκείνο που ουσιαστικά προβληματίζει είναι το νομικό πρόβλημα που υπάρχει με την ακίνητη περιουσία και το αποθεματικό των δύο σημερινών εταιρειών. Με τη συνένωση, δε θα σταματήσουν να υπάρχουν οι δύο σημερινές εταιρείες, οι οποίες θα παραμείνουν ως απλά ένα "κέλυφος", χωρίς αντικείμενο. Αυτό σημαίνει όμως πως τα περιουσιακά στοιχεία θα παραμείνουν στις παλιές εταιρείες. Ωστόσο, είναι πρόβλημα πώς θα περάσει το αποθεματικό στη νέα εταιρεία, αφού από το αποθεματικό πληρώνονται ακίνητα που είχαν αγοραστεί από τα δύο σημερινά ΚΤΕΛ, κτήρια, αμαξοστάσια κ.τ.λ.
Το εμπόδιο μπορεί να ξεπεραστεί μέσω νομοθετικής ρύθμισης, η οποία βέβαια είναι ένα μεγάλο ερώτημα αν και πότε μπορεί να γίνει. Για το λόγο αυτό, εξετάζεται η εναλλακτική λύση να επανενεργοποιηθεί ο παλιός φορέας με την περίφημη "ΚΤΕΛ Κρήτης Α.Ε.", ο οποίος ναι μεν δε χρειάζεται νομοθετική ρύθμιση, όμως παρουσιάζει άλλα προβλήματα, όπως ενδεικτικά το ποσοστό διανομής του μετοχικού μερίσματος...
Πηγή : Νέα Κρήτη