Παρασκευή 10 Νοεμβρίου 2017

Ελπίδες και για 50 εκ. ευρώ επιπλέον στο Λασίθι αφήνει ο Περιφερειάρχης για τον ΒΟΑΚ

Ως ενιαίο έργο θα εκτελεστεί η αναβάθμιση του ΒΟΑΚ από τα Χανιά έως τον Άγιο Νικόλαο, αφού πέρα από το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο και το τμήμα Χερσόνησος – Άγιος Νικόλαος μπαίνει στην ίδια ακριβώς λογική, στοιχείο που είναι προαπαιτούμενο για την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για να χρηματοδοτήσει το έργο.
Μάλιστα ο Περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης απαντώντας σε σχετική ερώτηση της ΑΝΑΤΟΛΗΣ υπογράμμισε πως «θα είναι ενιαίο τμήμα στην εκτέλεσή του διότι αυτό θέλει η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων».
«Είχα δεσμευτεί στον Άγιο Νικόλαο πως το υπόλοιπο τμήμα από το Ηράκλειο στον Άγιο Νικόλαο θα το χρηματοδοτήσει η Περιφέρεια. Εμείς, δώσαμε από πόρους της Περιφέρειας το ποσό που χρειάζεται και θεωρούμε ότι σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα θα είναι ολοκληρωμένη η μελέτη από τα Χανιά έως τον Άγιο Νικόλαο. Συμφωνούμε απόλυτα με τον ΟΑΚ και θα συναντηθούμε πάλι ξανά, γιατί θέλουμε η προωθητική μελέτη να είναι εκείνη που θα προκηρυχτεί στο διαγωνισμό όταν θα ξεκινήσει να γίνεται. Έχουμε στείλει επιστολή στον Υπουργό και το Γ.Γ. Υποδομών και θεωρούμε πως αυτό που προτείνουμε ως ΟΑΚ και Περιφέρεια Κρήτης θα είναι αυτό που θα προχωρήσει», δήλωσε ο Περιφερειάρχης.

Το ιστορικό
Την 1η Σεπτεμβρίου η ΑΝΑΤΟΛΗ παρουσίαζε την απόφαση του Περιφερειάρχη Σταύρου Αρναουτάκη με την οποία τροποποιήθηκε απόφαση του 2014 στο πρόγραμμα των ειδικών μελετών «πράσινης ανάπτυξης» και εντάχθηκε ως νέο υποέργο η μελέτη του τμήματος του ΒΟΑΚ από τη Χερσόνησο έως τον Άγιο Νικόλαο. Επρόκειτο για το στοιχείο που μαρτυρούσε πως ο Βόρειος Οδικός Άξονας δεν είχε κλείσει για την Περιφέρεια Κρήτης στα όρια του νομού Ηρακλείου αλλά μπορούσε να συνεχιστεί εντός του Λασιθίου.
Το υποέργο είχε τίτλο: «τεχνικός σύμβουλος για την προετοιμασία δημοπράτησης της αναβάθμισης του ΒΟΑΚ σε αυτοκινητόδρομο στο τμήμα Χερσόνησος – Άγιος Νικόλαος» και το ποσό του έργου είναι 74.400 ευρώ για την μελέτη, φορέας υλοποίησης της οποίας είναι ο Οργανισμός Ανάπτυξης Κρήτης Α.Ε. και διευθύνουσα υπηρεσία οριζόταν η Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Έργων του ΟΑΚ.

Ενιαίος αυτοκινητόδρομος
Την περασμένη Παρασκευή ο Οργανισμός Ανάπτυξης Κρήτης με ανακοίνωσή του, προχωρούσε στην προκήρυξη διαγωνισμού με αντικείμενο «Μελέτες για την προετοιμασία δημοπράτησης αναβάθμισης του Β.Ο.Α.Κ. σε αυτοκινητόδρομο στο τμήμα Χερσόνησος – Άγιος Νικόλαος»
Ο ΟΑΚ έχει συντάξει μία αρχική τεχνική λύση (χάραξη με προμέτρηση και προϋπολογισμό) αναβάθμισης του Β.Ο.Α.Κ. σε αυτοκινητόδρομο στο τμήμα από τα Χανιά μέχρι την Χερσόνησο Ηρακλείου μήκους 160 χλμ περίπου προκειμένου το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να ξεκινήσει τον διαγωνισμό δημοπράτησης του έργου. «Μετά τα αποτελέσματα αυτά ο Οργανισμός προχωρά και στην μελέτη αναβάθμισης του Β.Ο.Α.Κ. σε αυτοκινητόδρομο συνολικά, δηλαδή από τα Χανιά έως τον Άγιο Νικόλαο, μελετώντας και το τμήμα από Χερσόνησο μέχρι Άγιο Νικόλαο (μήκους 45χλμ περίπου). Το πλαίσιο της μελέτης θα βασιστεί στα συμπεράσματα της αρχικής κυκλοφοριακής μελέτης του 1998 αλλά και της πρόσφατης μελέτης (που  υλοποιήθηκε το 2017). Η απόφαση του Οργανισμού  βρίσκει σύμφωνη την Περιφερειακή Αρχή  και τους Φορείς της Κρήτης, και έγινε αποδεκτή προς εξέταση από την Κυβέρνηση στο πρόσφατο Αναπτυξιακό Συνέδριο της Περιφέρειας», αναφέρει μεταξύ άλλων η ανακοίνωση.
Μάλιστα ο Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Φώτης Καζάσης δήλωσε σχετικά πως «με την εξέλιξη αυτή δρομολογείται η υλοποίηση της πρόσφατης δέσμευσης, από το βήμα του αναπτυξιακού συνεδρίου στο Ηράκλειο, του Πρωθυπουργού, της κυβέρνησης και του Περιφερειάρχη Κρήτης για την αναβάθμιση του ΒΟΑΚ σε αυτοκινητόδρομο και στο τμήμα Χερσόνησος – Άγιος Νικόλαος. Η συγκεκριμένη μελέτη αναμένεται να ολοκληρωθεί από τον Οργανισμό εντός του 2017 και θα συμπληρώσει τον φάκελο ο οποίος προετοιμάζεται για τον διαγωνισμό δημοπράτησης του έργου αναβάθμισης του Β.Ο.Α.Κ. σε αυτοκινητόδρομο από τα Χανιά έως και τον Άγιο Νικόλαο».

Καλό Χωριό – Παχειά Άμμος
Το εξαιρετικά ενδιαφέρον νέο δεδομένο για τον ΒΟΑΚ στο νομό, είναι ότι το Λασίθι εκτός από το γεγονός ότι μπορεί να υλοποιήσει το κομμάτι του δρόμου που αφορά τα όρια με το Ηράκλειο και τον ΒΟΑΚ μέχρι τον Άγιο Νικόλαο, διεκδικεί και δεν αποκλείεται να έχει επιπλέον χρηματοδότηση από τα κονδύλια του ΕΣΠΑ για το κομμάτι Καλό Χωριό – Γέφυρα Φρουζή – Παχιά Άμμος που παρουσιάζει υψηλή ωριμότητα. Πρόκειται για ένα ποσό της τάξης περίπου των 50 εκ. ευρώ που μπορεί να πάρει ο νομός για τα έργα αυτά, εφόσον ακυρωθεί – όπως διαφαίνεται το τμήμα Εξάντης – Πάνορμος στο Ρέθυμνο.
Συγκεκριμένα, ο Περιφερειάρχης ανέφερε πως «ακόμα συζητείται ότι μπορεί να είναι στο ΕΣΠΑ, αλλά η εκτίμηση της Περιφέρειας είναι πως θα αφαιρέσουν το κομμάτι Εξάντης – Πάνορμο. Εμείς αυτό που θέλουμε είναι τα χρήματα αυτά να μην αφαιρεθούν από την Κρήτη. Έχω προτείνει στον Υπουργό, αν αφαιρεθεί το συγκεκριμένο τμήμα, το ποσό που υπάρχει να μην φύγει αλλά να πάει σε τμήματα του Λασιθίου και των Χανίων, τα οποία είναι πέρα από τα Χανιά στο κομμάτι προς την Κίσσαμο και πέρα από τον Άγιο Νικόλαο και που είναι ώριμα. Θα υπάρχουν περίπου 65 εκ. ευρώ και πιστεύουμε πως μπορούν να βρεθούν άλλα 35 εκ. ευρώ και να έχουμε ένα σύνολο 100 εκ. ώστε να διαθέσουμε 50 εκ. στο Λασίθι και αντίστοιχο ποσό στα Χανιά για να γίνουν τα έργα. Αυτός είναι ο στόχος, τον έχουμε προτείνει, έχουμε μιλήσει με τον Υπουργό και με τον Γενικό Γραμματέα και περιμένουμε τα αποτελέσματα».
Μάλιστα ο Περιφερειάρχης θεωρεί πως το κομμάτι από το Καλό Χωριό μέχρι την Παχειά Άμμο, «είναι εφικτό να προχωρήσει, από την στιγμή που αποδεχθεί την πρόταση ο Υπουργός και θεωρώ ότι θα είναι αδικία για την Κρήτη να μην το αποδεχθεί, διότι και στην προηγούμενη περίοδο ήταν το έργο Εξάντης – Πάνορμο το οποίο δεν έγινε. Άρα, δεν μπορεί να αφαιρείται από την Κρήτη αυτό το ποσό και πρέπει να πάει στα έργα που έχουμε πει το προηγούμενο διάστημα».
ΜΙΧΑΛΗΣ ΑΤΣΑΛΑΚΗΣ

Πηγή : Ανατολή

Συνολικες προβολες σελιδας