Τρίτη 24 Μαΐου 2016

Εκπαιδευτική επίσκεψη του 1ου Γυμνασίου Σητείας στην Τσεχία στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus+‏



Δεκαήμερη γλωσσική κατασκήνωση στο Fulnek της Τσεχίας
για 10 μαθητές του 1ου Γυμνασίου Σητείας
Με ιδιαίτερη επιτυχία ολοκληρώθηκε η εκπαιδευτική επίσκεψη ομάδας μαθητών του 1ου Γυμνασίου Σητείας στη δεκαήμερη γλωσσική κατασκήνωση που πραγματοποιήθηκε
στο Fulnek της Τσεχίας από τις 8 έως τις 19 Μαΐου 2016. Το θέμα του τριετούς προγράμματος Ι-TALC (Innovative Technologies for Active Language Class), Erasmus+ είναι η διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας με έμφαση στον προφορικό λόγο και την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών. Στα πλαίσια αυτής της προσπάθειας 10 μαθητές από κάθε χώρα έχουν την ευκαιρία κάθε χρόνο να συμμετάσχουν σε γλωσσική κατασκήνωση και να παίρνουν μέρος σε πολιτιστικές, εκπαιδευτικές και γλωσσικές δραστηριότητες που εξυπηρετούν τους παραπάνω στόχους.
Τη φετινή χρονιά οι 10 μαθητές του Γυμνασίου Σητείας και τρεις συνοδοί- καθηγήτριες είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά την κουλτούρα, την ιστορία και τον πολιτισμό της Τσεχίας αλλά και των υπόλοιπων 7 χωρών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα μέσα από μαθήματα και εκπαιδευτικές επισκέψεις.
Πιο συγκεκριμένα, οι μαθητές χωρίστηκαν σε 7 δεκαμελείς μεικτές ομάδες οι οποίες αποτελούσαν και τις ομάδες των μαθημάτων. Καθηγητές από τις χώρες-μέλη παρέδιδαν καθημερινά μαθήματα στις ομάδες αυτές, προσανατολισμένα στην καλλιέργεια των προφορικών δεξιοτήτων μέσα από το παιχνίδι. Στα πλαίσια των μαθημάτων οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν σύντομα μαθήματα γαλλικών, ισπανικών αλλά και της νοηματικής γλώσσας από τους αντίστοιχους καθηγητές της Γαλλίας, Ισπανίας και της Ρουμανίας από την οποία συμμετέχει στο πρόγραμμα το σχολείο Saint Mary για παιδιά με προβλήματα ομιλίας και ακοής. 
Παράλληλα, πραγματοποιούνταν και άλλες δραστηριότητες όπως διαγωνισμός φωτογραφίας, ζωγραφική T-shirt, βραδιά παρουσίασης εθνικής κουζίνας, βραδιά εθνικών χορών, βραδιά καραόκε, παρακολούθηση αλληλεπιδραστικής θεατρικής παράστασης, εργαστήρια κατασκευής κοσμήματος, κεριών και ξυλουργικής, βραδιά μπαλονιών, βραδιά μπάρμπεκιου και disco.

Εκτός από τις δραστηριότητες μέσα στην κατασκήνωση, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να πραγματοποιήσουν και ποικίλες εκπαιδευτικές και ψυχαγωγικές επισκέψεις. Περπάτησαν στην ύπαιθρο μέχρι την κωμόπολη Fulnek, τόπο καταγωγής του Κομένιου, πατέρα της σύγχρονης παιδαγωγικής και εισηγητή μοντέρνων παιδαγωγικών θεωριών, όπου επισκέφθηκαν το ομώνυμο μουσείο. Γνώρισαν το σχολείο Komensky,  το οποίο συμμετέχει στο πρόγραμμα, στην πόλη Odry, άντλησαν πληροφορίες για το τσεχικό εκπαιδευτικό σύστημα και εντυπωσιάστηκαν από την τελετή υποδοχής με επίδειξη ενόργανης γυμναστικής και μουσικών εκδηλώσεων, αλλά και από την οργάνωση και τις εγκαταστάσεις του εκπαιδευτηρίου. Στην ίδια πόλη επισκέφθηκαν την εκκλησία του Αγίου Βαρθολομαίου και παρακολούθησαν συναυλία εκκλησιαστικού οργάνου. Κατά την επίσκεψή τους στην Οstrava επισκέφθηκαν το αλληλεπιδραστικό μουσείο επιστημών, όπου είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν βιωματικά τον κόσμο της επιστήμης και της τεχνολογίας. Στο στάδιο του Fulnek, τα παιδιά χωρισμένα στις διεθνικές τους ομάδες, συμμετείχαν σε δραστηριότητες και παιχνίδια με θέμα το πνεύμα των Ολυμπιακών αγώνων, ενώ μία μέρα αργότερα διασκέδασαν στο πάρκο δραστηριοτήτων (βαγόνια ταχείας πτώσης, τοξοβολία, τραμπολίνο, εναέριες διαδρομές στα δέντρα κ.ά.) στο Τošovice που αποτελεί γνωστό χειμερινό τουριστικό θέρετρο. Τέλος, είχαν την ευκαιρία να επισκεφθούν το μουσείο αυτοκινήτου στο Kopřivnice και το μουσείο καπέλου στο Nový Jičín, για να καταλήξουν στη συνέχεια με τελεφερίκ στο χιονοδρομικό κέντρο του Pustevny στο βουνό Radhošť. Εκεί απόλαυσαν μια εξαιρετική πεζοπορία στο βουνό, μέχρι το άγαλμα του σλαβικού θεού  της γεωργίας Radegast.

Η τελευταία μέρα ήταν μέρα συναισθηματικής φόρτισης, καθώς είχε έρθει η ώρα του αποχωρισμού. Απονεμήθηκαν διακρίσεις και βραβεία σε όλες τις ομάδες και διπλώματα παρακολούθησης σε μαθητές και καθηγητές. Οι μαθητές αποχωρίζονταν με δυσκολία τους καινούργιους φίλους τους, αντάλλασσαν δώρα, αναπολούσαν τις μοναδικές εμπειρίες της κατασκήνωσης και έδιναν υποσχέσεις επικοινωνίας μέσω του διαδικτύου με τα μέλη όλων των αντιπροσωπειών. Για όλους τους συμμετέχοντες ήταν κατά κοινή αποδοχή μια μοναδική εμπειρία ζωής…

Συνοδοί-Καθηγήτριες: Πουλακάκη Έλλη, Τρυποσκούφη Μαίρη, Φουστέρη Σοφία

Website του έργου: http://i-talc.eu/

Σελίδα στο Facebook: https://www.facebook.com/italcproject/

 

 

Συνολικες προβολες σελιδας