Επιστολή προς τον Υπουργό Υποδομών κ. Χρίστο Δήμα, απέστειλε ο Σύνδεσμος Ξενοδόχων Κρήτης, βάζοντας ζητήματα που αφορούν κυρίως την ολοκλήρωση του στο Λασίθι:
Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,
Ο Σύνδεσμος Ξενοδόχων Κρήτης επιθυμεί να Σας εκφράσει τις θερμές του ευχαριστίες για τη συμβολή σας στην ένταξη του οδικού τμήματος Κίσσαμος Χανιά στη σύμβαση παραχώρησης του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (Β.Ο.Α.Κ.), μια εξέλιξη ιδιαίτερης σημασίας για τη Δυτική Κρήτη και το σύνολο του νησιού.
Η απόφαση αυτή αποτελεί καθοριστικό βήμα για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, την αναβάθμιση των μεταφορικών υποδομών και την ενίσχυση της τουριστικής και οικονομικής ανάπτυξης της Κρήτης.
Παράλληλα, θα θέλαμε να τονίσουμε πόσο σημαντικό είναι να προχωρήσει απρόσκοπτα και να ολοκληρωθεί ο συνολικός σχεδιασμός των κρίσιμων οδικών υποδομών του νησιού. Ειδικότερα, θεωρούμε απαραίτητο:
- την ολοκλήρωση της Παράκαμψης Παχειάς Άμμου, έργο κομβικής σημασίας για την ασφαλή και ταχεία πρόσβαση προς την Ιεράπετρα και τη Σητεία,
- την ολοκλήρωση των μελετών που έχουν ήδη ανατεθεί για το τμήμα του Β.Ο.Α.Κ. έως τη Σητεία, ώστε να διασφαλιστεί ο ενιαίος και ισόρροπος αναπτυξιακός χαρακτήρας του άξονα σε όλη την Κρήτη.
- Την ένταξη της σύνδεσης του Αεροδρομίου Χανίων με τον Β.Ο.Α.Κ. στο πλαίσιο της σύμβασης παραχώρησης, δεδομένης της ιδιαίτερης σημασίας της για τη λειτουργικότητα του άξονα και την εξυπηρέτηση εκατομμυρίων επισκεπτών ετησίως.
- Παράκαμψη Καλού Χωριού – γέφυρα Φρουζή στον νομό Λασιθίου.
Είμαστε βέβαιοι ότι, με τη δική σας καθοριστική συμβολή, τα παραπάνω έργα μπορούν να προχωρήσουν, ολοκληρώνοντας ένα σύγχρονο και ασφαλές οδικό δίκτυο αντάξιο της σημασίας της Κρήτης .
Σας ευχαριστούμε θερμά για τη μέχρι σήμερα στήριξή σας και παραμένουμε στη διάθεσή σας για κάθε συνεργασία προς όφελος της βιώσιμης ανάπτυξης της Ελληνικής φιλοξενίας και της ασφάλειας των κατοίκων της Κρήτης.
Η θετική
εξέλιξη της ένταξης τμήματος του ΒΟΑΚ στα Χανιά, δεν μπορεί να
αποκρύψει μια κρίσιμη πραγματικότητα. Στο Λασίθι, ο ΒΟΑΚ παραμένει
ουσιαστικά στάσιμος, από Αγιο Νικόλαο προς Σητεία, παρά την ύπαρξη ώριμων μελετών, εδώ και χρόνια δεν προχωρούν στην υλοποίηση.
Η
έλλειψη σύγχρονων οδικών υποδομών στο Λασίθι, δεν αποτελεί απλώς
αναπτυξιακό μειονέκτημα, αλλά καθημερινό ζήτημα ασφάλειας και
προσβασιμότητας. Δεν μπορεί να παραμένουν στα συρτάρια οι μελέτες.
Εργα όπως η παράκαμψη Παχειάς Άμμου έως γέφυρα Φρουζή, κρίσιμη για τη σύνδεση της Ιεράπετρας και της Σητείας με τον βασικό οδικό κορμό, καθώς και η παράκαμψη Καλού Χωριού έως γέφυρα Φρουζή, έχουν επανειλημμένα αναδειχθεί ως αναγκαία, χωρίς ωστόσο να έχουν περάσει στο στάδιο της κατασκευής.
Η στασιμότητα αυτή δημιουργεί ένα εύλογο ερώτημα. Γιατί, ενώ υπάρχουν ώριμα τμήματα, παραμένουν εκτός του βασικού χρονοδιαγράμματος του ΒΟΑΚ; Πρόκειται για απουσία σαφούς πολιτικής βούλησης για το Λασίθι και ανεπαρκούς εκπροσώπησης και διεκδίκησης. Η χρηματοδότηση με ένα εκατομμύριο για μελέτες, αλλά μηδέν για υλοποίηση μελετών, είναι εμπαιγμός.
Το
αποτέλεσμα είναι ένας οδικός άξονας δύο ταχυτήτων, με το Λασίθι να
καλείται να στηρίξει τουριστική, αγροτική και επιχειρηματική
δραστηριότητα σε ένα δίκτυο που δεν ανταποκρίνεται στις σύγχρονες
ανάγκες. Η ολοκλήρωση των μελετών του ΒΟΑΚ έως τη Σητεία και η άμεση
δρομολόγηση των ώριμων έργων είναι στοιχειώδης υποχρέωση απέναντι στους
κατοίκους και τους επισκέπτες της περιοχής.
Η Κρήτη δεν μπορεί να είναι ενιαία στον σχεδιασμό και αποσπασματική στην υλοποίηση.
Πηγή : fonilasithiou.gr