Αύξηση της τουριστικής κίνησης κατέγραψε ο φετινός Οκτώβρης σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο για τις ξενοδοχειακές μονάδες του Δήμου Σητείας που συνεργάζονται με τους tour operators που δραστηριοποιούνται στην περιοχή.
Βέβαια σταδιακά η κίνηση είναι μειούμενη δεδομένου ότι ολοκληρώθηκε και το πρόγραμμα των πτήσεων τσάρτερ από την Σκανδιναβία που περιελάμβανε δύο πτήσεις εβδομαδιαίως. Μία από την εταιρεία Nordic Leisure Travel Group (NLTG) και μία από το τουριστικό γραφείο Apollo, οι οποίες ξεκίνησαν στις 16 και 17 Μαΐου αντίστοιχα κι ολοκληρώθηκαν στις 17 και 18 Οκτωβρίου.Ο Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδοχείων Σητείας κ. Γιάννης Κακουράκης επεσήμανε ότι «όπως και την καλοκαιρινή περίοδο έτσι και την φθινοπωρινή, η τουριστική κίνηση σε ό,τι αφορά τις πληρότητες των ξενοδοχείων κινήθηκε με διαφοροποιήσεις. Οι ξενοδοχειακές μονάδες που είχαν συνεργασία με τους touroperetors που πραγματοποίησαν πρόγραμμα από την Σκανδιναβία (Δανία) με δύο πτήσεις την εβδομάδα μέσω του αεροδρομίου της Σητείας, κινήθηκαν καλά καταγράφοντας αύξηση σε σχέση με πέρυσι. Τόσο τους καλοκαιρινούς μήνες όσο Σεπτέμβριο και Οκτώβριο. Τα ξενοδοχεία όμως που δεν είχαν συνεργασίες με tour operators είχαν μικρότερες πληρότητες. Το ακριβές ποσοστό θα αποτυπωθεί στα συγκεντρωτικά στοιχεία των ξενοδοχείων μετά την ολοκλήρωση της σεζόν κάτι που αναμένεται στις αρχές Νοεμβρίου.
Τα τσάρτερ της ερχόμενης χρονιάς
Ωστόσο πριν καν ολοκληρωθεί η τρέχουσα σεζόν, σημαντικά θέματα προκύπτουν για την επόμενη. Ένα εξ αυτών είναι ο αριθμός των πτήσεων τσάρτερ. Στην κατεύθυνση αυτή οι προβλέψεις δεν είναι αισιόδοξες ως προς τον αριθμό των tour operators που θα δραστηριοποιηθούν στην περιοχή μέσω του αεροδρομίου της Σητείας, αφού υπάρχει μία εντονότατη φημολογία για την διακοπή των πτήσεων τσάρτερ του τουριστικού γραφείου Apollo.
Ερωτηθείς ο κ. Κακουράκης, απάντησε ότι «το συγκεκριμένο είναι το πρώτο σκανδιναβικό γραφείο που ξεκίνησε πτήσεις στην περιοχή και μάλιστα στο παρελθόν πραγματοποιούσε τέσσερις πτήσεις εβδομαδιαίως μέσω του αεροδρομίου Σητείας. Μέχρι στιγμής επίσημα, δεν έχει ειπωθεί κάτι. Όμως είναι γεγονός ότι δεν έχουν γίνει συμβόλαια στα ξενοδοχεία της περιοχής. Επομένως, ίσως η πρόθεση είναι να σταματήσουν οι πτήσεις. Πιστεύω ότι σύντομα θα υπάρξουν νεότερα. Εάν αυτό συμβεί θα πρέπει να δούμε τους λόγους που θα έχουν οδηγήσει σε αυτή την εξέλιξη».
Υποδομές
Ένα άλλο ζήτημα που τίθενται εδώ και δεκαετίες και σχετίζεται και με την τουριστική ανάπτυξη της περιοχής είναι αυτό της έλλειψης υποδομών κι έργων ζωτικής σημασίας. Ωστόσο παρ’ ότι υπάρχουν κατά καιρούς αναφορές με πολλές υποσχέσεις και διαβεβαιώσεις από τους ιθύνοντες όλων των βαθμών για δημιουργία, ολοκλήρωση ή αναβάθμιση των υποδομών, στην πράξη καταγράφεται στασιμότητα στην καλύτερη των περιπτώσεων. Στην ουσία τα όποια βήματα γίνονται είναι τόσο μικρά που δεν έχουν αποτέλεσμα, όπως τόνισε.
Μεταξύ των κρίσιμων υποδομών, όπως ανέφερε, είναι αυτή του αεροδρομίου, για το οποίο τίθενται ερωτήματα ως προς την προβλεπόμενη αναβάθμισή του, την ενίσχυσή του με προσωπικό, την κάλυψη των αναγκών συντήρησής του…
Μία άλλη υποδομή είναι αυτή του λιμανιού της Σητείας. Μεγάλο θέμα με αρκετά ερωτηματικά ως προς την ολοκλήρωση παρεμβάσεων, ώστε να μπορεί να λειτουργήσει και ως λιμάνι κρουαζιέρας και να συνδεθεί η λειτουργία του με το αεροδρόμιο…
Το Νοσοκομείο Σητείας σαφώς συνδέεται, όπως είπε, με τη ζωή των πολιτών της περιοχής, αλλά και τους επισκέπτες της, αφού αποτελεί προϋπόθεση η εύρυθμη λειτουργία μίας τέτοιας δομής για την δραστηριοποίηση tour operators σε μία περιοχή.
«Και βέβαια οι οδικοί άξονες», όπως συμπλήρωσε ο κ. Κακουράκης, «είναι μείζον θέμα για την απομακρυσμένη περιοχή της Σητείας. Την περιοχή ωστόσο που έχει συγκριτικά πλεονεκτήματα για να αναπτυχθεί τουριστικά διαθέτοντας μοναδικό φυσικό κάλος, Παγκόσμιο Γεωπάρκο Unesco, αρχαιολογικούς θησαυρούς κι άλλα πολλά χαρακτηριστικά μοναδικά. Όμως χωρίς ΒΟΑΚ και ΝΟΑΚ δε μπορεί να βγει από την απομόνωση. Και δεν μπορεί να αναπτυχθεί και τουριστικά.
Και σε ό,τι αφορά τον ΒΟΑΚ πραγματικά είναι τραγικό το γεγονός να ακούμε τόσες δεσμεύσεις τα τελευταία χρόνια από τους αρμοδίους και τελικά να βλέπουμε ότι η Σητεία είναι άφαντη! Πρόσφατα επισκέφθηκε την Κρήτη ο αρμόδιος Υπουργός για να επιθεωρήσει τα έργα του ΒΟΑΚ και δεν ακούστηκε τίποτα για το τμήμα από τον Άγιο Νικόλαο μέχρι την Σητεία! Δηλαδή βάσει των αναφορών, υπάρχει προγραμματισμός από τα Χανιά μέχρι τον Άγιο Νικόλαο κι από ‘κει κι έπειτα η Σητεία δεν υπάρχει! Και δε βλέπω και καμία αντίδραση σε τοπικό επίπεδο. Όμως χωρίς ΒΟΑΚ, χωρίς οδικά δίκτυα δε μπορεί να αναπτυχθεί η περιοχή μας! Και ο συγκεκριμένος δρόμος είναι αποτρεπτικός στην τουριστική ανάπτυξη του τόπου».
ΜΑΡΙΖΑ ΨΑΡΑΚΗ
Πηγή : Ανατολη