Δευτέρα 8 Ιουλίου 2024

Προσπάθεια για περισσότερα τσάρτερ στη Σητεία

 https://www.anatolh.com/wp-content/uploads/2024/07/2200-sit-kakoyrakhs.jpg

Βρισκόμενοι το δεύτερο μήνα του καλοκαιριού, αυξάνεται σταδιακά και η τουριστική κίνηση στην περιοχή του Δήμου Σητείας. Αναμένεται δε, από τα μέσα Ιουλίου κι ως το τέλος Αυγούστου κορύφωση της επισκεψιμότητας και πληρότητες στις ξενοδοχειακές μονάδες της περιοχής έως και 100%.

Ωστόσο διαφοροποιήσεις καταγράφονται από περιοχή σε περιοχή στο σύνολο της επικράτειας του Δήμου Σητείας, όπως ανέφερε ο Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδοχείων Σητείας κ. Γιάννης Κακουράκης, και κατά την τρέχουσα περίοδο. Σε αυτό συντελεί και ο παράγοντας των συνεργασιών ξενοδοχειακών μονάδων, όπως είπε, με τους tour operators που δραστηριοποιούνται μέσω του αεροδρομίου της Σητείας, στην περιοχή.

Με αφορμή τις πρόσφατες, σίγουρα όχι θετικές εξελίξεις σχετικά με την ακύρωση του πτήσεων και συνολικά του προγράμματος από την Ιταλία και την εταιρεία EasyJet, ερωτηθείς ο κ. Κακουράκης, σημείωσε ότι ο ίδιος ως μέλος του Δ.Σ. του ΟΑΣ, όταν ετέθη το ζήτημα, είχε εξαρχής εκφράσει τις επιφυλάξεις του. «Είχα πει από την πρώτη στιγμή», εξήγησε, «ότι προσωπικά δεν είμαι σύμφωνος ούτε με την επιλογή της χώρας, ούτε βέβαια με το χρονικό διάστημα του προγράμματος. Η περιοχή μας δεν έχει ιδιαίτερη κινητικότητα επισκεπτών από την Ιταλία, δεν είναι γνωστή ως προορισμός στην Ιταλία. Αντίθετα η Σητεία είναι γνωστή στην Γερμανία, στην Γαλλία, την Αυστρία, την Ολλανδία… Σε ό,τι αφορά την χρονική περίοδο που είχε επιλεγεί, ο Ιούλιος και ο Αύγουστος είναι η υψηλή περίοδος όπου σχεδόν το σύνολο των ξενοδοχειακών μονάδων έχουν μεγάλες πληρότητες όπως και των καταλυμάτων ενδεχομένως. Αυτό σημαίνει ότι ο κόσμος που θα ενδιαφερθεί να έρθει δεν θα βρει εύκολα κατάλυμα να μείνει, οπότε θα στρέψει την αναζήτηση του κάπου αλλού. Αυτές ήταν οι θέσεις μας, τις οποίες είχαμε συζητήσει και ως Ένωση Ξενοδοχείων και γι αυτό είχαμε κρατήσει και μία στάση επιφυλακτική. Δυστυχώς επαληθεύτηκαν οι φόβοι μας και υπήρξε αυτή η αρνητική εξέλιξη

Το θέμα έλαβε περαιτέρω διαστάσεις με την αναφορά στο αεροδρόμιο της Σητείας, στο οποίο μετατέθηκαν ευθύνες γι’ αυτές τις εξελίξεις, χωρίς να υφίσταται ουσιώδης λόγος· γεγονός, που όχι μόνο είναι άδικο, αλλά και προκαλεί ερωτηματικά. Έγινε λόγος περί ασφαλείας του αεροδρομίου λόγω του ζητήματος “της διαχείρισης της άγριας ζωής”. Κατηγορηματικά αναφέρω ότι δεν υπάρχει θέμα ασφαλείας του αεροδρομίου της Σητείας και επισημαίνω ότι στο αεροδρόμιο πετάνε τρεις αεροπορικές εταιρείες, που προφανώς εστιάζουν στα θέματα ασφαλείας. Η κάθε αεροπορική εταιρεία ελέγχει το αεροδρόμιο για θέματα ασφάλειας πτήσεων ανά τακτά χρονικά διαστήματα. Αυτό είναι μια πάγια τακτική των αεροπορικών εταιρειών διότι θέλουν να είναι σίγουρες ότι τα αεροδρόμια που χρησιμοποιούν τηρούν τις προϋποθέσεις ασφαλείας. Κι αυτό δεν είναι κάτι που γίνεται την τελευταία στιγμή. Γίνεται ανά διαστήματα, στην έναρξη κι ενδιάμεσα. Δηλαδή στην διάρκεια της καλοκαιρινής περιόδου μία εταιρία μπορεί να προχωρήσει σε έλεγχο μία και δύο και τέσσερις φορές. Αυτό έγινε και τον Ιούνιο και συγκεκριμένα στις 17 Ιουνίου, όπου αεροπορική εταιρία απέστειλε κλιμάκιο κι αξιολόγησε το αεροδρόμιο Σητείας, το οποίο ήταν καθ’ όλα εντάξει.

Θεωρώ λοιπόν ότι ο λόγος που αναφέρθηκε για την ακύρωση του προγράμματος ήταν μια δικαιολογία. Εξάλλου σύμφωνα με τα στατιστικά που αναφέρθηκαν για τα ποσοστά κρατήσεων που υπήρχαν λίγο χρονικό διάστημα πριν την ακύρωση των πτήσεων, είναι εμφανή και τα αίτια, για τους γνώστες του θέματος. Διότι είναι γνωστό ότι σύμφωνα με τα στάνταρ που έχουν, μία εταιρεία χαμηλού κόστους για να εκτελέσει το πρόγραμμα της θέλει τα ποσοστά πληρότητας των κρατήσεων να είναι άνω του 75%. Αυτά τα οποία αναφέρθηκαν, για τη γραμμή Νάπολη ήταν 55% -57% και για τη γραμμή Μιλάνο 67%. Επομένως δείχνει ότι οι πληρότητες δεν ήταν ικανοποιητικές για να είναι οι πτήσεις βιώσιμες. Κι αυτός ήταν και ο λόγος ακύρωσης των πτήσεων κι όχι λόγος ασφάλειας».

Συνεχίζονται οι προσπάθειες

Ο ρόλος των εταιρειών χαμηλού κόστους είναι προφανώς σημαντικός στο θέμα τουρισμός. Όμως απαιτείται σωστή προετοιμασία, ενδελεχής έρευνα, συνεχείς επαφές προκειμένου να εξασφαλιστεί κατά το δυνατό η επιτυχία ενός τέτοιου εγχειρήματος. Για τον τόπο, για το αεροδρόμιο, για τον κόσμο, για την συμβολή στην τουριστική ανάπτυξη. Απαιτείται επομένως μεγάλο χρονικό διάστημα, στόχευση και σωστή διαχείριση, διότι σε αντίθετη περίπτωση τα αποτελέσματα μπορεί να είναι αρνητικά και με δυσμενείς επιπτώσεις για έναν τόπο. Ο τομέας του τουρισμού -όπως έχουμε πει πολλές φορές- είναι ευαίσθητος και μπορεί από τη μια στιγμή στην άλλη να ανατραπούν όλα. Θυμίζω τις πολυετείς προσπάθειες κατά το παρελθόν για να ξεκινήσει η δραστηριοποίηση και η συνεργασία στην περιοχή με το Apollo. Επί σχεδόν μια δεκαετία υπήρχαν συζητήσεις, επισκέψεις στην περιοχή μας από τους ιθύνοντες, παρακολούθηση των δεδομένων της περιοχής, έρευνα αγοράς, μέχρι να ξεκινήσει η έναρξη του προγράμματος. Αντίστοιχα και με την NLTG όπου η προσπάθεια ξεκίνησε πριν περίπου τέσσερα χρόνια και πάλι με συνεχείς επαφές και συχνές επισκέψεις των αρμοδίων της εταιρείας στην περιοχή μας. Και θέλω να ευχαριστήσω θερμά τον συμπατριώτη μας κ. Ανδρέα Αυγουστινάκη για την εξαιρετική συνεργασία και την συμβολή του.

Η Ένωση Ξενοδοχείων Σητείας ήταν και είναι σε επαφή με touroparetors και από άλλες χώρες, όπως η Ολλανδία και η Αγγλία καθώς και εταιρείες χαμηλού κόστους με σκοπό την συνεργασία με την περιοχή της Σητείας, όμως η προσπάθεια αυτή απαιτεί χρόνο και πάνω από όλα μελετημένες και στοχευμένες ενέργειες.

ΜΑΡΙΖΑ ΨΑΡΑΚΗ

Πηγή : Ανατολή

Συνολικες προβολες σελιδας