
ΕΥΤΥΧΩΣ δεν την πατήσαμε, αλλά θα μπορούσε να συμβεί. Και σήμερα εδώ θα σας περιγράψουμε πώς μπορεί κανείς, μέσα σε λίγα λεπτά, να πέσει θύμα ηλεκτρονικής απάτης και να δει το λογαριασμό του να αδειάζει ή ποιος ξέρει τι άλλο να πάθει…
Μάλιστα, χθες έγινε γνωστό ότι επιχειρηματίας στο Ηράκλειο την πάτησε και έχασε πολλές χιλιάδες ευρώ.
ΠΑΙΡΝΕΙ λοιπόν στα γραφεία της ΑΝΑΤΟΛΗΣ ο ευγενικός μεν, βιαστικός δε κύριος, που συστήνεται ως – τι πρωτότυπο! – «Ιωάννης Παπαδάκης», υπάλληλος της Περιφέρειας Κρήτης, σχετικά με την αποπληρωμή ενός τιμολογίου. Ένα υπαρκτό τιμολόγιο: αναφέρει αναλυτικά όλα τα στοιχεία του τιμολογίου, σωστό αριθμό, ποσό, θέμα και ότι άλλο είναι γραμμένο στο τιμολόγιο.
Και τι μας λέει: Ότι το σύστημα πληρωμών της Περιφέρειας Κρήτης έχει αλλάξει και απαιτείται η αποδοχή μας για να πληρωθούμε το ποσό. Θα πρέπει – εξηγεί – να μπούμε στην… ιστοσελίδα της τράπεζας, στο link που θα μας στείλει και να προχωρήσουμε στην αποδοχή. Όταν, υποψιασμένοι πλέον εμείς, του λέμε θα μπούμε απευθείας στο λογαριασμό μας στην Τράπεζα για να το κάνουμε, επιμένει ότι πρέπει να γίνει άμεσα και θα μας στείλει στο κινητό μας κάποιο link για να μας διευκολύνει. Συνεχίζοντας εμείς την… κουβέντα μαζί του, του λέμε να μας δώσει το κινητό του τηλέφωνο ώστε να τον καλέσουμε πίσω. Χωρίς κανένα δισταγμό μας δίνει ένα νούμερο και ταυτόχρονο στέλνει και το link που ήθελε να ενεργοποιήσουμε.
Του κλείνουμε το τηλέφωνο και ταυτόχρονα αρχίζουμε να ψάχνουμε τις υπηρεσίες της Περιφέρειας για να δούμε αν υπάρχει κάποιος τέτοιος υπάλληλος και φυσικά όπως αποδείχτηκε δεν υπήρχε.
Ο… θρασύς απατεώνας, δεν σταμάτησε όμως εκεί αλλά μετά από λίγα λεπτά μας καλεί εκ νέου, αυτή τη φορά από το κινητό που μας είχε δώσει νωρίτερα. Για ακόμη μια φορά ήταν πιεστικός να προχωρήσουμε στην πράξη γιατί αλλιώς θα χάναμε τα χρήματα που θα μας έδινε η… Περιφέρεια για να εξοφλήσει το τιμολόγιο μας.
Εμείς συνεχίσαμε τη συζήτηση, πεπεισμένοι πλέον ότι πρόκειται για απατεώνα, και προσπαθήσαμε να αντλήσουμε περισσότερες πληροφορίες για αυτόν, ζητώντας του και άλλα στοιχεία. Κάποια στιγμή κατάλαβε ότι κάτι δεν πήγαινε καλά και μας έκλεισε το τηλέφωνο…
Το συγκεκριμένο νούμερο δεν ήταν καταχωρημένο ενώ το νούμερο από το οποίο μας έστειλε το link στο κινητό μας ήταν… Πακιστανικό.
ΠΡΟΦΑΝΩΣ και δεν επρόκειτο για σελίδα της τράπεζας, ούτε υπάρχει τέτοια διαδικασία αποδοχής και πληρωμής από την Περιφέρεια Κρήτης ή καμία άλλη υπηρεσία!
Και προφανώς είναι ο τρόπος που οι απατεώνες πείθουν κάποιους πολίτες να πατήσουν στο link που τους στέλνουν για να τους οδηγήσουν σε κάποια σελίδα που θα «μολύνει» το κινητό ή τον υπολογιστή τους και θα τους δώσει πρόσβαση σε τραπεζικά ή ποιος ξέρει τι άλλα ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα.
ΠΟΛΛΑ τα σημεία που επισημάναμε και παραθέτουμε και εδώ προς προβληματισμό των αναγνωστών και των υπηρεσιών:
Κατ’ αρχήν, πώς γνώριζε ο απατεώνας τα στοιχεία του τιμολογίου μας;
ΔΕΥΤΕΡΟΝ, οι «γνώσεις» του απατεώνα. Ήταν καλά «διαβασμένος» όσον αφορά τα υποψήφια θύματά του αλλά και τον τρόπο λειτουργίας των υπηρεσιών.
ΤΡΙΤΟΝ, η επιμονή και η πίεση που ασκούσε. Τέσσερα τηλεφωνήματα δεχθήκαμε σε διάστημα μίας ώρας. Σε όλα προσπάθησε να μας αναγκάσει να αντιδράσουμε γρήγορα, ώστε να μην προλάβουμε να το καλοσκεφτούμε!
ΚΑΙ τέταρτον και χειρότερο, η έλλειψη φόβου. Ούτε τον προβλημάτισε ότι τηλεφωνούσε σε εφημερίδα. Ούτε φοβήθηκε την αντίδραση της Αστυνομίας! Μας έδωσε ένα κινητό και ένα σταθερό τηλέφωνο, για περισσότερες πληροφορίες…
Φυσικά, το περιστατικό το αναφέραμε στην Αστυνομία και είμαστε στη διάθεσή της για οτιδήποτε άλλο χρειαστεί.
ΚΑΙ αν σας τρομάξαμε φίλοι αναγνώστες, είναι για να σας επισημάνουμε για μία ακόμα φορά, ότι η σημερινή πραγματικότητα χρειάζεται αυξημένη προσοχή και επαγρύπνηση…
Ας έχουμε το νου μας…
Πηγή : Ανατολή