Τετάρτη 20 Ιουλίου 2022

Ξεκίνησαν κυκλοφοριακές μετρήσεις για τα τμήματα του ΒΟΑΚ στο νομό Λασιθίου

 

Εξαιρετικά σημαντικά στοιχεία, για την εξέλιξη υλοποίησης των τμημάτων του ΒΟΑΚ στα όρια του Νομού Λασιθίου κατατέθηκαν στη συνεδρίαση του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης.

Όπως αναφέρεται σε ρεπορτάζ του Νίκου Τραντά στην ΑΝΑΤΟΛΗ, ο Διευθυντής Συγκοινωνιακών Έργων του ΟΑΚ Γιώργος Αγαπάκης επισήμανε ότι απαιτείται για την έγκριση ένταξης στο ΕΣΠΑ από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή της χρηματοδότησης των έργων,  να προηγηθούν μετρήσεις για το κυκλοφοριακό μοντέλο.

Η εγκατάσταση των συστημάτων μέτρησης των κυκλοφοριακών φόρτων ξεκίνησε από συνεργείο που ήλθε από Αθήνα. Τα δεδομένα των μετρήσεων θα συγκεντρωθούν σε τρεις εβδομάδες, για τη διαμόρφωση του κυκλοφοριακού μοντέλου στα τμήματα αυτά του ΒΟΑΚ.

Το τμήμα τoυ BOAK από Γέφυρα Φρουζή και η Παράκαμψη της Παχειάς Αμμου, προϋπολογισμού περίπου 50 εκατομμυρίων ευρώ και αν δεν υπάρξει κάποιο απρόοπτο, αμέσως και μέχρι τέλος του χρόνου θα μπορεί να δημοπρατηθεί είναι το τμήμα Καλό Χωριό – Γέφυρα Φρουζή. Το συνολικό μήκος των δύο τμημάτων είναι 11 χλμ.

Ο ΟΑΚ ενέκρινε την επιλογή προσωρινού αναδόχου για ανάθεση έργου τεχνικού συμβούλου στην ολοκλήρωση συμπληρωματικών μελετών του τμήματος Καλό Χωριό – Γέφυρα Φρουζή. Συγκεκριμένα αυτές αφορούν τον ηλεκτροφωτισμό της οδού,  τη σήμανση ασφαλούς κυκλοφορίας, τη σύνταξη τευχών δημοπράτησης και την Μελέτη Ανάλυσης Κόστους – Οφέλους.

Απομένει η έγκριση για ανάθεση σε συμπληρωματικό σύμβουλο που θα αναλάβει τη συμπλήρωση γεωτεχνικών ερευνών, που θα αφορούν την κατασκευή της γέφυρας του Καλού Ποταμού, στο Καλό Χωριό. Εχει μήκος 608 μ. Το έργο διαθέτει 10 γεωτεχνικές έρευνες, αλλά ο ΟΑΚ επιδιώκει να τις διπλασιάσει ή να τις κάνει 25 γιατί η γέφυρα έχει σχεδιαστεί με πολλά ανισόπεδα και είναι ανάλογη εκείνης της γέφυρας στο Χαμέζι. Αυτή η διαδικασία δεν πρόκειται να καθυστερήσει τη διαδικασία της δημοπράτησης του έργου.

Όπως τόνισε ο κ. Αγαπάκης, χαρακτηρίζοντάς το έργο «μεγαλεπήβολο», αφού, όπως εξήγησε, σήμερα από Καβούσι ως Αυχήν Αγκαθιά απαιτούνται 70’ οδήγησης ενώ με τη νέα χάραξη, θα απαιτούνται μόνο 30’ οπότε το όφελος θα είναι τεράστιο.

ΝΙΚΟΣ ΤΡΑΝΤΑΣ

 

Πηγή : Aνατολή

Συνολικες προβολες σελιδας