Πέμπτη 5 Αυγούστου 2021

Η ανάπλαση του κέντρου της Σητείας

Την παρουσίαση για την ανάπλαση στο κέντρο της Σητείας παρακολούθησαν μέσω τηλεδιάσκεψης τα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου και εκπρόσωποι τοπικών φορέων. Την ενημέρωση είχε κατά την τελευταία συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου ανακοινώσει ο Δήμαρχος Γιώργος Ζερβάκης κατόπιν και σχετικού αιτήματος του Συμβούλου Μανόλη Τσιφετάκη.

Όπως αναφέρεται σε ρεπορτάζ της Μαρίζας Ψαράκη στην ΑΝΑΤΟΛΗ την αναλυτική παρουσίαση ανέλαβε ο μελετητής Γιώργος Πετράκης. Το έργο «Ανάπλαση και περιβαλλοντική αναβάθμιση οδών και πλατωμάτων κεντρικού τμήματος πόλης Σητείας» εντάσσεται στο Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Κρήτης 2014-2020 και στον Άξονα Προτεραιότητας «Βιώσιμη Ανάπτυξη με αναβάθμιση του περιβάλλοντος και αντιμετώπιση των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στην Κρήτη». Ο προϋπολογισμός ανέρχεται στα 2 εκατομμύρια ευρώ και το έργο συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης.

Με την συγκεκριμένη παρέμβαση, βασικοί οδοί και πλατώματα του κεντρικού τμήματος της Σητείας, από το λιμάνι ως το φρούριο της Καζάρμας, θα αποδοθούν αναβαθμισμένα αισθητικά, λειτουργικά και βιοκλιματικά, όπως αναφέρθηκε.

Τί περιλαμβάνει

Το έργο αφορά μία έκταση περίπου 17.000 τ.μ., που περιλαμβάνουν την κεντρική πλατεία Ηρώων Πολυτεχνείου της Σητείας και τμήμα του λιμανιού, κεντρικούς εμπορικούς δρόμους, δρόμους από την περιοχή του λιμανιού προς το φρούριο της Καζάρμας καθώς και το παραλιακό μέτωπο, παράλληλα με το ενετικό τείχος σε συνέχεια του διατηρητέου κτηρίου του Τελωνείου.

Στο πλαίσιο του έργου προβλέπονται μεταξύ άλλων η διευθέτηση της κίνησης και της στάσης οχημάτων και πεζών, η διαφοροποίηση οδοστρωμάτων, η κατασκευή πεζοδρομίων, πλακοστρώσεις πλατωμάτων πλατειών, φυτεύσεις και ηλεκτροφωτισμός.

Ο κ. Πετράκης αναφέρθηκε αναλυτικά στην περιοχή παρέμβασης, στο θεσμικό, στο οργανωτικό, στο οικονομικό, στο επιχειρησιακό και στο επικοινωνιακό ζήτημα του όλου εγχειρήματος. Επίσης στα επίπεδα παρέμβασης και στις ομάδες των έργων και των δράσεων με στόχο την αναβάθμιση του δημόσιου χώρου και τη συμπλήρωση υποδομών, την εγκατάσταση συστημάτων έξυπνης πόλης και την προμήθεια συστημάτων βιώσιμης κινητικότητας. Στο πλαίσιο αυτό προβλέπεται μεταξύ άλλων αναβάθμιση -ανάπλαση πεζόδρομων, ανάδειξη πλατωμάτων – κοινόχρηστων χώρων, βελτίωση της προσβασιμότητας και χώρων στάθμευσης ΑΜΕΑ, δημιουργία χώρων στάθμευσης- φορτοεκφόρτωσης- εξυπηρέτησης, προμήθεια αστικού και λοιπού εξοπλισμού, συστήματα παροχής ασύρματης πρόσβασης στο διαδίκτυο, συστήματα έξυπνου οδοφωτισμού, έξυπνης διαχείρισης απορριμμάτων, συστήματα έξυπνου ελέγχου δημόσιων υποδομών και δικτύων (π.χ. θέσεων στάθμευσης). Επιπλέον συστήματα διαχείρισης της κυκλοφορίας, ελεγχόμενης στάθμευσης, έλεγχου πρόσβασης σε πεζόδρομους κι άλλα.

Ο κ. Πετράκης απάντησε τα πολλά ερωτήματα, που υπέβαλλαν  οι επικεφαλής των Δημοτικών Παρατάξεων Νίκος Καραμανωλάκης και Θοδωρής Πατεράκης καθώς και οι Δημοτικοί Σύμβουλοι- μεταξύ των οποίων οι κ. Μανόλης Τσιφετάκης, Γιάννης Καρνιαδάκης, ο Πρόεδρος της ΜΑΔΕΣ Νίκος Μακρυνάκης, ο Πρόεδρος της Δημοτικής Κοινότητας Σητείας Άρης Αλάτσαρης και ο Πρόεδρος του Συλλόγου Καταστημάτων Εστίασης και Ψυχαγωγίας Μανόλης Αγγελάκης.

 

Λειτουργικότητα

«Έγινε», ανέφερε ο Δήμαρχος, «μία αναλυτική παρουσίαση της προτεινόμενης μελέτης από την μελετητική ομάδα. Εκτιμώ ότι έγινε με τον καλύτερο τρόπο. Όλοι όσοι συμμετείχαν εξέφρασαν καλά λόγια για το έργο που πρόκειται να γίνει, το οποίο περιλαμβάνει την ανάπλαση της κεντρικής πλατείας της Σητείας, το παραλιακό τμήμα (κάτω από τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος), ενώνει δε την πλατεία, την Καζαντζάκη μέχρι την Καζάρμα και περιλαμβάνει και κάποιους δρόμους κάθετους που συνδέουν την Καζαντζάκη με την Καζάρμα.

Είναι ένα απλό, αλλά θα είναι πολύ λειτουργικό έργο. Απλό γιατί θεωρώ ότι αυτή τη στιγμή όλες οι πόλεις πρέπει να εκσυγχρονίζονται. Πρέπει να παρακολουθούμε ό,τι αφορά την καθημερινότητά μας σε σχέση με τις συνήθειές μας, τις περιβαλλοντικές αναγκαιότητες, τον τρόπο που κυκλοφορούμε, την χρησιμοποίηση των αυτοκινήτων ή άλλων μέσω μεταφοράς. Προσπαθήσαμε λοιπόν να κάνουμε μία μελέτη με σκοπό μία αναβάθμιση, η οποία δε θα δημιουργήσει προβλήματα στην καθημερινότητα του δημότη, αλλά θα επιφέρει τη διαφορετική εικόνα που όλοι επιθυμούμε, θα αναβαθμίσει πολλά ζωτικά τμήματα της περιοχής του αστικού κομματιού της Σητείας και θα αλλάξει κατά κάποιο τρόπο, την συμπεριφορά που θεωρούμε ότι πρέπει να κινούμαστε μέσα σε μία πόλη.

Κάποια στιγμή η χρήση του αυτοκινήτου ήταν συνεχής, παντού. Τα δεδομένα όμως έχουν αλλάξει. Το αυτοκίνητο είναι απόλυτα απαραίτητο εκεί που πρέπει να το χρησιμοποιούμε. Κατά τις μετακινήσεις μας μέσα στο αστικό κομμάτι μπορούμε να κυκλοφορούμε πεζοί είτε με άλλους τρόπους μεταφοράς. Η συγκεκριμένη μελέτη δίνει λοιπόν αυτή τη δυνατότητα. Δεν γίνονται, όπως προείπα, παρεμβάσεις τέτοιες που θα δημιουργήσουν προβλήματα είτε στους δημότες είτε στα καταστήματα της περιοχής, διότι δεν θέλαμε κάτι τέτοιο. Δίνει όμως τη δυνατότητα να αλλάξει η σκέψη μας για το πώς βλέπουμε την κυκλοφορία μέσα στην πόλη».

 

Έργο- σφραγίδα

Ο κ. Ζερβάκης εξέφρασε την βεβαιότητα ότι θα είναι ένα καλό έργο. Ζητήθηκε μάλιστα, όπως συμπλήρωσε, πρόσθετη χρηματοδότηση κι εδόθη προκειμένου να επεκταθεί η ανάπλαση (τόπος παρέμβασης).

«Εύχομαι κι ελπίζω να προχωρήσει άμεσα η διαδικασία δημοπράτησης, να έχουμε ένα καλό εργολάβο, να προχωρήσει σύμφωνα με τα αρχιτεκτονικά σχέδια ώστε σύντομα να πούμε ότι ένα μεγάλο κομμάτι της πόλης αναβαθμίστηκε σύμφωνα με τις ανάγκες των σύγχρονων κοινωνιών.

Αυτή είναι η θέληση μας, το πιστεύω μας κι αυτό ζητήσαμε από τον μελετητή. Εκτιμώ ότι ανταποκρίθηκε με τον καλύτερο τρόπο και ο μελετητής και η Τεχνική μας υπηρεσία, γιατί ήταν μία συνεχής συνεργασία.

Εκτιμώ ότι από την στιγμή που η συγκεκριμένη μελετητική ομάδα έχει δώσει τα καλύτερα διαπιστευτήρια, έχοντας κάνει πολλά έργα στην Κρήτη, που έχουν εκτιμηθεί θετικά από όλους, και το συγκεκριμένο έργο θα αποτελέσει μία “σφραγίδα” όχι μόνο του συγκεκριμένου μελετητικού γραφείου, αλλά και της συγκεκριμένης Δημοτικής Αρχής σε ό,τι έχει να κάνει με την αναβάθμιση της πόλης.

Δεν τίθεται θέμα προϋπόθεσης κυκλοφοριακής μελέτης δεδομένου ότι δεν αλλάζει ουσιαστικά τίποτα στην κυκλοφορία των αυτοκινήτων. Δίνει όμως τη δυνατότητα κάποιων παρεμβάσεων, που μπορούμε εμείς μετά ως Δημοτικό Συμβούλιο, ως Επιτροπή Κυκλοφοριακού, ως Επιτροπή Ποιότητας Ζωής, να πάρουμε για την πεζοδρόμηση κάποιων δρόμων. Δηλαδή αναβαθμίζεται το περιβάλλον, τοποθετούνται διαφορετικά υλικά στα πεζοδρόμια ώστε να μπορούμε ανά πάσα ώρα και στιγμή, εάν θεωρήσουμε σε συνεργασία με όλους τους φορείς, ότι κάποιοι δρόμοι πρέπει ή είναι αναγκαιότητα να πεζοδρομηθούν, να το πράξουμε».

 

Πηγή : Ανατολή

Συνολικες προβολες σελιδας