Εννοείται ότι ο ΒΟΑΚ και
συγκεκριμένα το οδικό τμήμα που μας ενδιαφέρει ως Δήμο,
Καβούσι-Χαμαίζι, είναι ένα σπουδαίο αναπτυξιακό έργο. Είναι όμως ηλίου
φαεινότερο ότι η κυβέρνηση (δια στόματος του υφυπουργού Γιάννη
Κεφαλογιάννη και όχι μόνο ) λέει όχι σε αυτό το έργο. Είναι ένα έργο με
4,5 Km σήραγγες, 1,5 Km κοιλαδογέφυρες, κοστίζει 150 εκ. ευρώ (είναι
πάρα πολλά σε σχέση με άλλα τμήματα του Λασιθίου που κοστίζουν 10-20εκ.)
και δεν έχει περάσει τις «εξετάσεις», την αξιολόγηση δηλαδή σε
συνάρτηση με τον κυκλοφοριακό φόρτο.
Προφανώς δεν έχουμε
αξιοποιήσει σωστά το επιχείρημα ότι είναι ένα έργο με τεράστια
προστιθέμενη αξία (άρα και συνεισφορά στο ΑΕΠ) αφού η περιοχή έχει
απίστευτη αναπτυξιακή προοπτική, την ώρα που η άλλη Κρήτη έχει «κτυπήσει
ταβάνι», διαθέτει δε τις κατάλληλες υποδομές, αεροδρόμιο και λιμάνι.
Τι πρέπει να κάνουμε;
Έχουμε δύο επιλογές.
Βγαίνουμε στους δρόμους και ματώνουμε για το ΒΟΑΚ η βγάζουμε από το
μανίκι μας άλλο διαπραγματευτικό χαρτί, άλλη εναλλακτική πρόταση.
Έχουμε;
Ναί, έχουμε το ΝΟΑΚ
(αναφέρομαι στο οδικό τμήμα Σητεία- Μακρύ Γιαλό και συγκεκριμένα στα
τμήματα Πιλαλήματα-Γέφυρα Μαρουλά και Αγιος Γεώργιος Πισκοκέφαλο που
διαθέτουν περιβαλλοντικούς όρους) και βέβαια ένα τμήμα της Ανατολικής
Παράκαμψης (Σκοπή-Πισκοκέφαλο). Αν λοιπόν θέλουμε να αξιοποιήσουμε την
καταπληκτική ευκαιρία που λέγεται Ταμείο Ανάκαμψης και να μη λέμε
αργότερα ότι έβρεχε λεφτά και ‘μείς κρατούσαμε ομπρέλα, θα πρέπει όλοι
μαζί να δούμε τι θέλουμε. Όλα δεν γίνεται.
Πρέπει υποχρεωτικά να
βάλουμε προτεραιότητες. Για αυτό επιμένω και δεν καταλαβαίνω γιατί ο
Δήμαρχος αρνήθηκε (με τη δικαιολογία….ότι δεν συντρέχουν λόγοι) να γίνει
ένα μονοθεματικό Δημοτικό Συμβούλιο με θέμα το ΒΟΑΚ και βέβαια τα
μεγάλα οδικά δίκτυα. Εγώ θα διατυπώσω λοιπόν την άποψή μου ξανά,
εννοείτε ξεκάθαρα αφού δεν είναι στη λογική μου οι πολιτικές ισορροπίες.
Η άποψή μου λοιπόν είναι η
εξής: Χωρίς να απεμπολούμε ποτέ το ΒΟΑΚ, στη παρούσα φάση θέτουμε σε
απόλυτη προτεραιότητα το ΝΟΑΚ. Είναι ένα έργο με όχι απαγορευτικό
κόστος, γύρω στα 50 εκ. ευρώ, πολύ ώριμο που μας φέρνει πιο κοντά στο
Μακρύ Γιαλό και την Ιεράπετρα. Η περιοχή αυτή έχει τεράστια αναπτυξιακή
προοπτική στο τουριστικό αλλά και το γεωργικό τομέα που πρέπει
οπωσδήποτε να προσανατολιστούν στη περιοχή μας. Η όποια αδράνεια θα
είναι καταστροφική.
Πρέπει γρήγορα να
ανοίξουμε την πόρτα στην Ιεράπετρα πριν είναι αργά. Υπάρχουν τεράστια
συμφέροντα λόγω και του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι. Μελετητικά το
οδικό δίκτυο Ιεράπετρα-Μύρτος-Βιάννος-Καστέλι είναι πολύ προχωρημένο.
Παράλληλα -είναι γνωστό-η εταιρεία που θα διαχειριστεί το νέο αεροδρόμιο
λειτουργεί ήδη άκρως ανταγωνιστικά θέτοντας όρους εις βάρος του
αεροδρομίου μας εις βάρος της ανάπτυξης του τόπου μας. Πρέπει λοιπόν-
επαναλαμβάνω- να δούμε άμεσα τι πρέπει να κάνουμε. Ο κίνδυνος να
αποδυναμωθούν οι μεγάλες υποδομές, το αεροδρόμιο και το λιμάνι είναι
υπαρκτός. Ο κίνδυνος απομόνωσης είναι μεγάλος. Πολλοί είναι οι παίκτες
του τουρισμού και της ενέργειας που το θέλουν και το επιδιώκουν.
Πρέπει να είμαστε προσεκτικοί. Ο covid δεν αποτελεί δικαιολογία εφησυχασμού.
ΝΙΚΟΣ ΚΑΡΑΜΑΝΩΛΑΚΗΣ
Πηγή : Ανατολή