Σάββατο 17 Οκτωβρίου 2020

2,5 δις το κόστος του Βόρειου Οδικού Άξονα, τι έργα προβλέπονται στο Ν. Λασιθίου

 

Σε 2,5 δις ανέρχεται συνολικά το κόστος του Βόρειου Οδικού Άξονα, σύμφωνα με τους επίσημους υπολογισμούς που έχει αποτυπώσει ο Διευθυντής Συγκοινωνιακών Έργων του ΟΑΚ, Γιώργος Αγαπάκης.

Όπως αναφέρεται σε ρεπορτάζ του Μιχάλη Ατσαλάκη στην ΑΝΑΤΟΛΗ, σε 13 δις ευρώ υπολογίζει το Υπουργείο Υποδομών τα έργα που θέλει να εντάξει στην ηπειρωτική χώρα για την επόμενη περίοδο. Είναι προφανές πλέον πως οι πόροι που υπάρχουν τόσο με το Ταμείο Ανάκαμψης, όσο και με το ΕΣΠΑ και το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης που θα ξεκινήσει το 2021, αφήνουν πολλά περιθώρια για να υλοποιηθεί ο ΒΟΑΚ, στοιχείο που μοιάζει να αποτελεί το κεντρικό επιχείρημα που αρθρώνει η εκπροσώπηση της Κρήτης στου κυβερνητικό επιτελείο.

Το τελευταίο χρονικό διάστημα ο Περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης, στο πλαίσιο των επαφών και των συναντήσεων που κάνει με κυβερνητικούς παράγοντες, υπογραμμίζει δύο στοιχεία: Το πρώτο είναι η ανάγκη να υλοποιηθεί η βούληση όλης της Κρήτης, των φορέων και των κατοίκων, την οποία έχει υποστηρίξει ξεκάθαρα ο πρωθυπουργός και παράλληλα, τη δυνατότητα που προσφέρουν τα χρηματοδοτικά εργαλεία που έχουμε στην διάθεσή μας ως χώρα, τα επόμενα χρόνια και μέχρι το 2030.

Μέχρι τώρα, από το Υπουργείο Υποδομών ο ΒΟΑΚ δείχνει να έχει προοπτική υλοποίησης από το Καστέλι Κισσάμου έως τον Άγιο Νικόλαο, όμως τα στοιχεία δείχνουν πως το έργο χρειάζεται 370 εκατομμύρια επιπλέον για να προχωρήσει και στο τμήμα Άγιος Νικόλαος- Σητεία.

Συγκεκριμένα, το τελικό κόστος στο τμήμα Καστέλι Κισσάμου – Χανιά φτάνει τα 234,46 εκατομ. ευρώ, το τμήμα Χανιά – Ρέθυμνο φτάνει στα 613,68. Το τμήμα Ρέθυμνο – Ηράκλειο 739,81 και τέλος το τμήμα Ηράκλειο – Άγιος Νικόλαος 427,18 εκατομ. ευρώ. Στα παραπάνω θα πρέπει να προστεθούν συνολικές απαλλοτριώσεις 150 εκατομ. ευρώ και τα 369,87 που αντιστοιχούν στο τμήμα προς τη Σητεία, ανεβάζοντας το συνολικό κόστος στα 2.535,01 εκατομ.

Τα έργα

Αξίζει να σημειωθεί πως σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάζει ο κ. Αγαπάκης το σύνολο των έργων στο νομό Λασιθίου και στο τμήμα από τον Άγιο Νικόλαο έως Σητεία, είναι συνολικού μήκους 37,58 χλμ. Έχει 11 κόμβους, σήραγγες μήκους 5.238 μέτρων και γέφυρες μήκους 2.585 μέτρων.

– Αναλυτικά, ξεκινά από την παράκαμψη του Αγίου Νικολάου μήκους δύο χιλιομέτρων που έχει ένα κόμβο και θα κοστίσει 6,36 εκατομ. ευρώ, ενώ θα είναι έργο διπλού κλάδου, συνεχίζει με το τμήμα Καλό Χωριό- Γέφυρα Φρουζή μήκους 4,88 χλμ. με δύο κόμβους και 450 μέτρα σήραγγες καθώς και 807 μ. γέφυρες. Θα είναι μονού κλάδου και θα κοστίσει 52,04 χλμ.

– Έπεται η παράκαμψη της Παχειάς Άμμου με μήκος 5,70 χλμ. Έχει δύο κόμβους, 165 μέτρα σήραγγα και γέφυρα 220 μέτρα. Θα είναι δρόμος μονού κλάδου και θα κοστίσει 31,35 εκατομ. ευρώ. Τα τμήματα αυτά παρουσιάζουν υψηλή ωριμότητα και μπορούν να βρεθούν στο Ταμείο Ανάκαμψης, αρκεί να αποτελέσουν επιλογές που θα στηριχθούν εγκαίρως και με ουσιαστικό τεχνοκρατικό τρόπο για να προχωρήσουν οι απαιτούμενες ενέργειες και να συμβασιοποιηθούν μέχρι το 2022, που είναι η καταληκτική ημερομηνία.

– Προτελευταίο τμήμα, το οποίο χρειάζεται περισσότερη προσπάθεια και επιμονή για να ωριμάσει, είναι το Καβούσι- Αυχήν Αγκαθιά μήκους 21 χλμ., στο οποίο υπάρχουν τέσσερις κόμβοι. Είναι το πιο δύσκολο τεχνικά έργα αφού έχει σήραγγες 4.623 μ. και γέφυρες 1.558 μ. Είναι μονού κλάδου και το κόστος του είναι 133,36 εκατομ.

– Το τελευταίο είναι το μόλις τεσσάρων χιλιομέτρων τμήμα πριν τη Σητεία. Σαραντάπηχο- Σητεία. Μήκος 4 χιλ., δύο κόμβοι και 8,79 εκ. ευρώ για την τελική διαμόρφωση πριν την πόλη σ’ ένα έργο μονού κλάδου.

Τα παραπάνω τεχνικά δεδομένα αποτελούν τα στοιχεία που έχουν κατατεθεί με στόχο την ένταξη στο Ταμείο Ανάκαμψης των τμημάτων αυτών, με τους κυβερνητικούς παράγοντες να γίνονται αποδέκτες των πιέσεων και των αιτημάτων του Περιφερειάρχη και των πολιτικών παραγόντων της Ανατολικής Κρήτης.

 Πηγή : Ανατολή

Συνολικες προβολες σελιδας