Αν και η χρήση του DNA για την ιχνηλασιμότητα των
προϊόντων δεν είναι αρκετά γνωστή στην Ελλάδα, ο κ. Αρχοντάκης τονίζει
ότι η τοπική κοινωνία των Χανίων έχει τη θετική διάθεση να προωθήσει και
να στηρίξει την καινοτομία
Χρησιμοποιεί
την πληροφορία του γενετικού κώδικα (DNA) για να ελαχιστοποιήσει τις
πιθανότητες νοθείας σε προϊόντα όπως το ελαιόλαδο, αλλά και για να
προσφέρουν ιχνηλασιμότητα από το χωράφι στο ράφι.
Με ελληνική τεχνογνωσία και ελληνική βάση, η νεοφυής επιχείρηση BioCos, που δημιουργήθηκε το 2016 από τον Στέλιο Αρχοντάκη στα Χανιά, έχει καταφέρει να συνεργάζεται με εταιρείες ελαιολάδου, ώστε να εντοπίσει τις ποικιλίες που βρίσκονται σε αυτό.
«Συνεργαζόμαστε με εταιρείες που προμηθεύονται ελαιόλαδο, που παράγουν, αλλά και με μία εταιρεία που μετατρέπει το ελαιόλαδο σε σκόνη και το χρησιμοποιεί σε συμπληρώματα διατροφής. Βοηθάμε τις εταιρείες να διασφαλίσουν ότι το ελαιόλαδό τους δεν είναι νοθευμένο, αλλά και να δώσουν υπεραξία στο τελικό προϊόν, επικοινωνώντας το στον καταναλωτή», αναφέρει στην «ΥΧ» ο κ. Αρχοντάκης.
Ο ίδιος τονίζει ότι ανέπτυξαν τη συγκεκριμένη καινοτομία για τις ανάγκες μιας αμερικανικής εταιρείας με την οποία συνεργάστηκαν τα πρώτα χρόνια και «έπειτα την επεκτείναμε στην ελιά, ενώ ετοιμαζόμαστε σύντομα να μπούμε και στον τομέα του κρέατος».
Αν και η χρήση του DNA για την ιχνηλασιμότητα των προϊόντων δεν είναι αρκετά γνωστή στην Ελλάδα, ο κ. Αρχοντάκης τονίζει ότι η τοπική κοινωνία των Χανίων έχει τη θετική διάθεση να προωθήσει και να στηρίξει την καινοτομία. Επίσης, «η συνεργασία μας με το ΜΑΙΧ στα Χανιά μάς έχει δώσει την υποστήριξη που χρειαζόμαστε την εμπειρία και τη συνεργασία που χρειάζεται για να αναπτύξουμε την καινοτομία».
Να τονιστεί ότι η BioCos ήταν μία από τις 12 νεοφυείς επιχειρήσεις που συμμετείχαν στην εκδήλωση Freskon μέσω της πρωτοβουλίας του Digital Greece, του υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνίων και Ενημέρωσης.
Ο κ. Αρχοντάκης τόνισε ότι είναι «ιδιαίτερα σημαντικό που μας δίνεται η δυνατότητα να συμμετέχουμε σε μία τέτοιου είδους εκδήλωση, καθώς με αυτόν τον τρόπο έχουμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε στον κόσμο την καινοτομία μας και τη δουλειά μας».
Με ελληνική τεχνογνωσία και ελληνική βάση, η νεοφυής επιχείρηση BioCos, που δημιουργήθηκε το 2016 από τον Στέλιο Αρχοντάκη στα Χανιά, έχει καταφέρει να συνεργάζεται με εταιρείες ελαιολάδου, ώστε να εντοπίσει τις ποικιλίες που βρίσκονται σε αυτό.
«Συνεργαζόμαστε με εταιρείες που προμηθεύονται ελαιόλαδο, που παράγουν, αλλά και με μία εταιρεία που μετατρέπει το ελαιόλαδο σε σκόνη και το χρησιμοποιεί σε συμπληρώματα διατροφής. Βοηθάμε τις εταιρείες να διασφαλίσουν ότι το ελαιόλαδό τους δεν είναι νοθευμένο, αλλά και να δώσουν υπεραξία στο τελικό προϊόν, επικοινωνώντας το στον καταναλωτή», αναφέρει στην «ΥΧ» ο κ. Αρχοντάκης.
Ο ίδιος τονίζει ότι ανέπτυξαν τη συγκεκριμένη καινοτομία για τις ανάγκες μιας αμερικανικής εταιρείας με την οποία συνεργάστηκαν τα πρώτα χρόνια και «έπειτα την επεκτείναμε στην ελιά, ενώ ετοιμαζόμαστε σύντομα να μπούμε και στον τομέα του κρέατος».
Αν και η χρήση του DNA για την ιχνηλασιμότητα των προϊόντων δεν είναι αρκετά γνωστή στην Ελλάδα, ο κ. Αρχοντάκης τονίζει ότι η τοπική κοινωνία των Χανίων έχει τη θετική διάθεση να προωθήσει και να στηρίξει την καινοτομία. Επίσης, «η συνεργασία μας με το ΜΑΙΧ στα Χανιά μάς έχει δώσει την υποστήριξη που χρειαζόμαστε την εμπειρία και τη συνεργασία που χρειάζεται για να αναπτύξουμε την καινοτομία».
Να τονιστεί ότι η BioCos ήταν μία από τις 12 νεοφυείς επιχειρήσεις που συμμετείχαν στην εκδήλωση Freskon μέσω της πρωτοβουλίας του Digital Greece, του υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνίων και Ενημέρωσης.
Ο κ. Αρχοντάκης τόνισε ότι είναι «ιδιαίτερα σημαντικό που μας δίνεται η δυνατότητα να συμμετέχουμε σε μία τέτοιου είδους εκδήλωση, καθώς με αυτόν τον τρόπο έχουμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε στον κόσμο την καινοτομία μας και τη δουλειά μας».
Πηγή : ypaithros.gr