Στο γκρουπ με τα 23 περιφερειακά αεροδρόμια, που αναμένεται να
αξιοποιηθούν το επόμενο διάστημα, βρίσκεται και το Αεροδρόμιο της
Σητείας, σύμφωνα με υπουργική απόφαση του Χρήστου Σπίρτζη που υπογράφηκε
στις 19 Οκτωβρίου.
Σύμφωνα με την υπουργική απόφαση, ανατίθεται στη Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Υποδομών να καταρτίσει το επόμενο διάστημα ένα ολοκληρωμένο σχέδιο ανάπτυξης του Αεροδρομίου Καλαμάτας και των υπολοίπων 22, προκειμένου να δρομολογηθεί η αξιοποίησή τους.
Τα 23 αεροδρόμια για τα οποία θα καταρτιστούν ολοκληρωμένα σχέδια ανάπτυξης είναι: Αλεξανδρούπολης, Ιωαννίνων, Κοζάνης, Καστοριάς, Ν. Αγχιάλου, Καλαμάτας, Άραξου, Λήμνου, Χίου, Ικαρίας, Σκύρου, Μήλου, Νάξου, Πάρου, Σύρου, Καλύμνου, Αστυπάλαιας, Σητείας, Λέρου, Κάσου, Καρπάθου, Κυθήρων και Καστελόριζου.
Η Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Υποδομών του Υπουργείου θα λάβει υπόψη της τα λειτουργικά στοιχεία κάθε αεροδρομίου, [κίνηση-έξοδα-προσωπικό-υποδομές κλπ] καθώς και τις προοπτικές τους, προκειμένου να καταλήξει η Κυβέρνηση στον επωφελέστερο τρόπο εκσυγχρονισμού τους.
Θα εξεταστούν στο πλαίσιο αυτό και “εναλλακτικά σχέδια αξιοποίησης περιλαμβανομένων και σεναρίων Παραχώρησης, καθώς και μέσω Σύμπραξης μεταξύ Δημοσίου και Ιδιώτη”, όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στην απόφαση. Επομένως, το Υπουργείο αναθέτοντας στη Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Υποδομών τη συγκέντρωση όλων αυτών των στοιχείων και την προετοιμασία ολοκληρωμένων σχεδίων ανάπτυξης των 23 αεροδρομίων, ουσιαστικά κάνει το επόμενο βήμα και ξεκινά τη διαδικασία εκσυχρονισμού τους.
Πρώτο βήμα, συγκεντρώνονται τα στοιχεία για κάθε ένα από τα 23 περιφερειακά αεροδρόμια, καταρτίζεται ολοκληρωμένο σχέδιο ανάπτυξης και διερευνάται αν θα αξιοποιηθούν μέσω ΣΔΙΤ ή με σύμβαση παραχώρησης, όπως έγινε με τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που παραχωρήθηκαν για 40 χρόνια στην κοινοπραξία της fraport. Και τα δύο ενδεχόμενα θα τεθούν υπό διερεύνηση , καθώς στόχος της Κυβέρνησης είναι να επιλεγεί τελικά ο καλύτερος και επωφελέστερος για το δημόσιο συμφέρον τρόπος για τον εκσυγχρονισμό τους.
Όπως επισημαίνεται στην υπουργική απόφαση, “είναι αναγκαία για λόγους δημοσίου συμφέροντος που συνδέονται με την τουριστική ανάπτυξη της χώρας και την αύξηση του Ακαθάριστου Εθνικού Προϊόντος,
η διερεύνηση των δυνατοτήτων ανάπτυξης των είκοσι τριών (23) περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας”.
Να σημειωθεί ότι, σήμερα η διαχείριση της λειτουργίας των 23 αυτών αεροδρομίων γίνεται με μέριμνα της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (Υ.Π.Α.)
Ο υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστος Σπίρτζης, αναθέτει στη Διεύθυνση Συγκοινωνακών Υποδομών την κατάρτιση των σχεδίων αυτών, ως την πλέον αρμόδια, καθώς όπως ορίζεται στην απόφασή του “διαθέτει την εμπειρία και τεχνογνωσία για να φέρει σε πέρας ένα παρόμοιο εξειδικευμένο εγχείρημα”, και επιπλέον είναι η καθ’ύλην αρμόδια Υπηρεσία του Υπουργείου “για την ωρίμανση προς δημοπράτηση Έργων Παραχώρησης” . Στο έργο της αυτό θα υποβοηθηθεί από “Σύμβουλο Ανάπτυξης και Οργάνωσης Μικρού και Μεσαίου Μεγέθους Αεροδρομίων, νομικό και χρηματοοικονομικό Σύμβουλο, εγνωσμένης εμπειρίας στο αντικείμενο”.
Πηγή : Ράδιο Λασίθι
Σύμφωνα με την υπουργική απόφαση, ανατίθεται στη Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Υποδομών να καταρτίσει το επόμενο διάστημα ένα ολοκληρωμένο σχέδιο ανάπτυξης του Αεροδρομίου Καλαμάτας και των υπολοίπων 22, προκειμένου να δρομολογηθεί η αξιοποίησή τους.
Τα 23 αεροδρόμια για τα οποία θα καταρτιστούν ολοκληρωμένα σχέδια ανάπτυξης είναι: Αλεξανδρούπολης, Ιωαννίνων, Κοζάνης, Καστοριάς, Ν. Αγχιάλου, Καλαμάτας, Άραξου, Λήμνου, Χίου, Ικαρίας, Σκύρου, Μήλου, Νάξου, Πάρου, Σύρου, Καλύμνου, Αστυπάλαιας, Σητείας, Λέρου, Κάσου, Καρπάθου, Κυθήρων και Καστελόριζου.
Η Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Υποδομών του Υπουργείου θα λάβει υπόψη της τα λειτουργικά στοιχεία κάθε αεροδρομίου, [κίνηση-έξοδα-προσωπικό-υποδομές κλπ] καθώς και τις προοπτικές τους, προκειμένου να καταλήξει η Κυβέρνηση στον επωφελέστερο τρόπο εκσυγχρονισμού τους.
Θα εξεταστούν στο πλαίσιο αυτό και “εναλλακτικά σχέδια αξιοποίησης περιλαμβανομένων και σεναρίων Παραχώρησης, καθώς και μέσω Σύμπραξης μεταξύ Δημοσίου και Ιδιώτη”, όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στην απόφαση. Επομένως, το Υπουργείο αναθέτοντας στη Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Υποδομών τη συγκέντρωση όλων αυτών των στοιχείων και την προετοιμασία ολοκληρωμένων σχεδίων ανάπτυξης των 23 αεροδρομίων, ουσιαστικά κάνει το επόμενο βήμα και ξεκινά τη διαδικασία εκσυχρονισμού τους.
Πρώτο βήμα, συγκεντρώνονται τα στοιχεία για κάθε ένα από τα 23 περιφερειακά αεροδρόμια, καταρτίζεται ολοκληρωμένο σχέδιο ανάπτυξης και διερευνάται αν θα αξιοποιηθούν μέσω ΣΔΙΤ ή με σύμβαση παραχώρησης, όπως έγινε με τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που παραχωρήθηκαν για 40 χρόνια στην κοινοπραξία της fraport. Και τα δύο ενδεχόμενα θα τεθούν υπό διερεύνηση , καθώς στόχος της Κυβέρνησης είναι να επιλεγεί τελικά ο καλύτερος και επωφελέστερος για το δημόσιο συμφέρον τρόπος για τον εκσυγχρονισμό τους.
Όπως επισημαίνεται στην υπουργική απόφαση, “είναι αναγκαία για λόγους δημοσίου συμφέροντος που συνδέονται με την τουριστική ανάπτυξη της χώρας και την αύξηση του Ακαθάριστου Εθνικού Προϊόντος,
η διερεύνηση των δυνατοτήτων ανάπτυξης των είκοσι τριών (23) περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας”.
Να σημειωθεί ότι, σήμερα η διαχείριση της λειτουργίας των 23 αυτών αεροδρομίων γίνεται με μέριμνα της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (Υ.Π.Α.)
Ο υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστος Σπίρτζης, αναθέτει στη Διεύθυνση Συγκοινωνακών Υποδομών την κατάρτιση των σχεδίων αυτών, ως την πλέον αρμόδια, καθώς όπως ορίζεται στην απόφασή του “διαθέτει την εμπειρία και τεχνογνωσία για να φέρει σε πέρας ένα παρόμοιο εξειδικευμένο εγχείρημα”, και επιπλέον είναι η καθ’ύλην αρμόδια Υπηρεσία του Υπουργείου “για την ωρίμανση προς δημοπράτηση Έργων Παραχώρησης” . Στο έργο της αυτό θα υποβοηθηθεί από “Σύμβουλο Ανάπτυξης και Οργάνωσης Μικρού και Μεσαίου Μεγέθους Αεροδρομίων, νομικό και χρηματοοικονομικό Σύμβουλο, εγνωσμένης εμπειρίας στο αντικείμενο”.
Πηγή : Ράδιο Λασίθι