Πέμπτη 27 Σεπτεμβρίου 2018

Ξεκινούν οι εργασίες για το καλώδιο διασύνδεσης ανάμεσα σε Κρήτη – Πελοπόννησο

https://s1.neakriti.gr/images/1542x770/2/files/Image/201802/doc_20180209_1918985_submarine_cable_cww_5.jpgΜετά την επιτυχημένη ολοκλήρωση του διαγωνισμού για τα καλωδιακά τμήματα
Άμεσα ξεκινούν οι κατασκευαστικές εργασίες για τους Υποσταθμούς της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης - Πελοποννήσου, μετά την επιλογή του αναδόχου για το έργο.
Ο ΑΔΜΗΕ ανακοίνωσε πριν από λίγη ώρα ότι μειοδότρια εταιρεία για την κατασκευή του νέου τερματικού σταθμού Μετάβασης - Αντιστάθμισης στη Νοτιονατολική Πελοπόννησο καθώς και την αναβάθμιση και επέκταση του υφιστάμενου υπαίθριου Υποσταθμού στην περιοχή των Χανίων στην Κρήτη ανακηρύχθηκε η εταιρεία «ΤΕΡΝΑ ΑΕ», έναντι τιμήματος 18,5 εκατ. ευρώ.
Μετά την αξιολόγηση των οικονομικών προσφορών των τεσσάρων εταιρειών που συμμετείχαν στον διαγωνισμό (καθώς όλες κρίθηκαν αποδεκτές από τεχνικής πλευράς), προέκυψε ότι η TΕΡΝΑ προσέφερε το χαμηλότερο συγκριτικά τίμημα. Συγκεκριμένα, οι προσφορές που κατατέθηκαν  για το έργο με σειρά κατάταξης είχαν ως εξής:
1. Κοινοπραξία SIEYUAN-GEDI (Κίνα)
2. Ομιλος Μυτιληναίου
3. ΤΟΜΗ ΑΒΕΤΕ
4. ΤΕΡΝΑ ΑΕ
Μετά την επιτυχημένη ολοκλήρωση του διαγωνισμού για τα καλωδιακά τμήματα (υποβρύχια και υπόγεια) της διασύνδεσης Κρήτης-Πελοποννήσου στις 21 Σεπτεμβρίου, επελέγη ο ανάδοχος και για τους Υποσταθμούς. Συνεπώς το σύνολο του έργου εισέρχεται σε τροχιά υλοποίησης, εντός του χρονοδιαγράμματος που προβλέπει την ολοκλήρωσή του εντός του 2020 αναφέρει ο ΑΔΜΗΕ στην σχετική ανακοίνωση του
«Όχι» ΑΔΜΗΕ στην επιτροπεία
Άδοξο τέλος, όπως όλα δείχνουν, θα έχει, την ίδια ώρα, η νέα αντιπρόταση της Κομισιόν (αντιπρόταση βέβαια που θυμίζει τη γνωστή τακτική καρότο και μαστίγιο) προς τους ελληνικούς εμπλεκόμενους φορείς, δηλαδή ΡΑΕ και ΑΔΜΗΕ, σε σχέση με το έργο της μεγάλης ηλεκτρικής διασύνδεσης της Κρήτης με την ηπειρωτική χώρα. Όπως γράψαμε, κατά τη τελευταία σύσκεψη κορυφής στις Βρυξέλλες, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ξεκαθάρισε πως αν το έργο προχωρήσει με τον υφιστάμενο σχεδιασμό, δηλαδή της απευθείας ανάθεσης στον ΑΔΜΗΕ, τότε αποχαρακτηρίζεται από κοινοτικό έργο, με ότι αυτό συνεπάγεται σε επίπεδο αδειοδοτήσεων και χρηματοδοτήσεων.
Από εκεί και πέρα, η Κομισιόν αντιπρότεινε, για να παραμείνει το μεγάλο καλώδιο της Κρήτης έργο κοινοτικού ενδιαφέροντος να συστήσει ο ΑΔΜΗΕ εταιρεία, βάζοντας στο «παιχνίδι» τη κοινοπραξία του Euroasia Interconnector, διατηρώντας ο ΑΔΜΗΕ κυρίαρχο ρόλο αλλά με «καπέλωμα» στα τεχνικά θέματα από επιτροπεία.
Αυτός ο όρος από ότι φαίνεται, γιατί θα πρέπει να περιμένουμε επίσημη τοποθέτηση, απορρίπτεται από τον ΑΔΜΗΕ.
Όπως υποστηρίζουν από τον ΑΔΜΗΕ, η σύσταση επιτροπής για τον καθορισμό των τεχνικών προδιαγραφών του έργου που προτείνεται τώρα από την Κομισιόν, ήταν κάτι που ζητούσε η εταιρεία Euroasia Interconnector, αλλά είχε απορριφθεί από την ίδια την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ως απαράδεκτη απαίτηση καθώς θα μπλόκαρε την υλοποίηση της διασύνδεσης.
Ο ΑΔΜΗΕ διαμηνύει ότι δεν πρόκειται να επενδύσει κεφάλαια (τα οποία προέρχονται από τους λογαριασμούς ρεύματος των νοικοκυριών και των επιχειρήσεων της χώρας) σε ένα έργο στο οποίο θα είναι όμηρος άλλων!
Ο ΑΔΜΗΕ, μάλιστα, συνεχίζει τις δικές του κινήσεις στη σκακιέρα της υλοποίησης του έργου του μεγάλου καλωδίου της Κρήτης. Και στη κατεύθυνση αυτή η διοίκηση του θα έχει σήμερα επαφές με στελέχη του Ισπανικού ενεργειακού ομίλου Iberdrola που έχει εκφράσει ενδιαφέρον για την ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης - Αττικής. 

Πηγή : Νέα Κρήτη

Συνολικες προβολες σελιδας