Παρασκευή 6 Ιουλίου 2018

«Καίνε» οι θερμοκρασίες και οι... τιμές καυσίμων

https://s1.neakriti.gr/images/1542x770/files/Image/201610/doc_20161002_1690276_kausima.jpgΣε αρκετά υψηλά επίπεδα παραμένει η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης, λειτουργώντας απαγορευτικά στις μετακινήσεις των πολιτών με τα αυτοκίνητά τους. Αυτή τη στιγμή, η μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης στην Κρήτη είναι στο 1,70 ευρώ, ενώ σε πρατήρια της ενδοχώρας σε αρκετές περιπτώσεις ξεπερνά τα 1,72 ευρώ.
Οι καταναλωτές είναι συγκρατημένοι σε ό,τι αφορά μετακινήσεις και αγορά καυσίμων, ωστόσο, σύμφωνα με τον ταμία της ΠΟΠΕΚ Γιάννη Μαυράκη, ο οποίος μίλησε στο Ράδιο 98,4 και την Αγγέλα Δουλγεράκη, υπάρχουν ελπίδες για συγκράτηση των τιμών, καθώς οι χώρες του ΟΠΕΚ ανακοίνωσαν πρόσφατα την αύξηση της παραγωγής.

«Το καύσιμο είναι ένα χρηματιστηριακό προϊόν, διαπραγματεύεται διεθνώς και δεν μπορούμε να γνωρίζουμε τι θα γίνει την επόμενη μέρα. Η δήλωση ότι η παραγωγή μπορεί να αυξηθεί κατά περίπου 2 εκατομμύρια βαρέλια, αποτελεί ελπίδα για εμάς αναφορικά με το ότι μπορεί να σταματήσει η ανοδική τάση διεθνώς του καυσίμου. Είμαστε όμως επιφυλακτικοί μέχρι να δούμε κάτι τέτοιο να γίνεται στην πράξη», είπε ο κ. Μαυράκης.

Σε σχέση με τη μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης, όπως είπε ο κ. Μαυράκης, «στην Αττική κυμαίνεται, σύμφωνα με το Παρατηρητήριο Τιμών, στα 1,62 ευρώ το λίτρο, ενώ στην Κρήτη και συγκεκριμένα στο Ηράκλειο στο 1,70 ευρώ το λίτρο. Στην ενδοχώρα, ωστόσο, υπάρχουν πρατήρια όπου η βενζίνη μπορεί να πωλείται σε πιο χαμηλές ή και σε ακόμα πιο υψηλές τιμές.
Πτώση του τζίρου
Οι υψηλές τιμές, όμως, έχουν αναγκάσει τους Έλληνες και τους Κρητικούς οδηγούς να έχουν εδώ και αρκετό καιρό πάψει πια εκ των πραγμάτων να φουλάρουν τα ρεζερβουάρ τους, αδυνατώντας να καλύψουν το έξοδο αυτό, να μετριάζουν τις μετακινήσεις τους με μηχανάκι ή με αυτοκίνητο, και φυσικά να μη σκέπτονται πια καν να εκδράμουν οδικώς σε κάποιον μακρινό προορισμό. Οι περισσότεροι δε, όταν επισκέπτονται ένα πρατήριο, περιορίζονται στο να βάλουν 5, 10, 15, άντε στην καλύτερη περίπτωση 20 ευρώ βενζίνη, όταν ακόμα το πορτοφόλι τους έχει κάποια χρήματα, ίσα-ίσα δηλαδή για να μπορέσουν να μετακινηθούν κάποιες ώρες, με την όλη κατάσταση, όπως είναι φυσικό, να αποτυπώνεται στους τζίρους των ταμείων των πρατηρίων.
«Πανελλαδικά, σε σχέση και με την περσινή περίοδο, παρατηρείται μια πτώση. Ούτε η αριθμητική αύξηση του τουρισμού συνέβαλε στη σημαντική αύξηση της κατανάλωσης καυσίμου. Το υψηλό κόστος καυσίμου, το οποίο επηρεάζεται από δύο παράγοντες, την υψηλή φορολογία και την αύξηση των διεθνών τιμών, έχει κάνει τους καταναλωτές να είναι πολύ συγκρατημένοι, να περιορίζουν κατά πολύ τις μετακινήσεις τους και να σκέφτονται λόγω της οικονομικής τους κατάστασης το όλο κόστος», τόνισε ο κ. Μαυράκης.
Οι τιμές στην υπόλοιπη χώρα
Πού έσπασε το “φράγμα” των 2 ευρώ;
Παρά το ότι οι διεθνείς τιμές του αργού πετρελαίου παρουσιάζουν διακυμάνσεις, οι τιμές των καυσίμων στην ελληνική επικράτεια αυξάνονται. Οι τιμές της αμόλυβδης βενζίνης στην υπόλοιπη Ελλάδα είναι κυριολεκτικά μία ανάσα πριν από το “φράγμα” των 2 ευρώ το λίτρο. Είναι χαρακτηριστικό, όπως προκύπτει από το Παρατηρητήριο Τιμών Υγρών Καυσίμων και τις τιμοληψίες της 26ης Ιουνίου, ότι η απλή αμόλυβδη όχι μόνο έφτασε, αλλά “έσπασε” και τον πήχη των 2 ευρώ το λίτρο. Στους Φούρνους της Ικαρίας έφτασε το διάστημα εκείνο τα 2,021 ευρώ το λίτρο, ενώ στον Άγιο Κήρυκο πωλείτο ακριβώς στο όριο των 2 ευρώ το λίτρο.

Την ίδια στιγμή, η μέση τιμή του νομού Σάμου αποτυπώθηκε στα 1,815 ευρώ. Στην Πάτμο, η αμόλυβδη τη συγκεκριμένη περίοδο άγγιξε τα 2 ευρώ, όταν η μέση τιμή στα Δωδεκάνησα καταγράφηκε στα 1,774 ευρώ το λίτρο και η μέση τιμή της αμόλυβδης στις Κυκλάδες στα επίπεδα των 1,882 ευρώ το λίτρο.
Αξίζει να σημειωθεί ότι σε πολλά νησιά ο αριθμός των εταιρειών εμπορίας πετρελαιοειδών είναι μικρός, με αποτέλεσμα να μη λειτουργεί ορθά και πλήρως ο ανταγωνισμός. Το υψηλό κόστος των μεταφορικών είναι, επίσης, άλλος ένας παράγοντας που στέλνει τις τιμές των καυσίμων σε δυσθεώρητα επίπεδα. Σημειώνεται, επίσης, ότι οι καταναλωτές αγοράζουν ακριβά τα καύσιμα και λόγω της τεράστιας φορολογικής επιβάρυνσης. Μάλιστα, οι μεγάλες αυξήσεις του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης και του ΦΠΑ έχουν στείλει την Ελλάδα στις ακριβότερες χώρες της Ε.Ε. ως προς τα καύσιμα. Για το λόγο αυτό, όπως είπε ο κ. Μαυράκης, «και εμείς ως ΠΟΠΕΚ εμμένουμε στη θέση μας, ζητώντας τη μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης, λέγοντας παράλληλα “όχι” στην εξίσωση του πετρελαίου θέρμανσης με το πετρέλαιο κίνησης».

Πηγή : Νέα Κρήτη

Συνολικες προβολες σελιδας