Τρίτη 26 Ιουνίου 2018

Προβληματισμοί στο Δήμο Σητείας για τις απαιτήσεις των «Γαλάζιων Σημαιών»

Με αφορμή την πρόσφατη ανάρτηση της Γαλάζιας Σημαίας στην παραλία της Σητείας, ο Αντιδήμαρχος Καθαριότητας και Περιβάλλοντος κ. Νίκος Κοζυράκης αναφέρθηκε στην προσπάθεια του Δήμου για να διατηρήσει τον συγκεκριμένο θεσμό, αλλά και στην αλλαγή της σχετικής νομοθεσίας, που φέτος έχει επιφέρει προβλήματα στους Δήμους.

Όπως είπε, «φέτος μετά από αρκετά χρόνια, το πρόγραμμα της Γαλάζιας Σημαίας ανέλαβε να υλοποιήσει η Υπηρεσία Περιβάλλοντος του Δήμου Σητείας, κάτι που μέχρι τώρα έκανε ο ΔΟΚΑΣ. Είναι -ως γνωστόν- μία δύσκολη και χρονοβόρα διαδικασία δεδομένου ότι οι απαιτήσεις και τα κριτήρια στο πλαίσιο του προγράμματος είναι πολλά και συνεχώς αυξάνονται.
Έτσι και φέτος έπρεπε να είμαστε πολύ προσεκτικοί για να ανταποκριθούμε στις απαιτήσεις. Πράγματι η Υπηρεσία προχώρησε σε όλες τις διαδικασίες που χρειαζόταν και κατέθεσε την πρότασή της για έξι περιοχές του Δήμου, την πόλη της Σητείας, τον Κουρεμένο, το Βάι, την Χιόνα, την Κάτω Ζάκρο και την Ανάληψη. Η πρόταση εγκρίθηκε από την αρμόδια Επιτροπή κι απεστάλησαν οι Γαλάζιες Σημαίες, εκ των οποίων αναρτήθηκε ήδη στην παραλία της Σητείας καλύπτοντας το σύνολό της».

Οι έλεγχοι
«Πέραν όλων των άλλων προϋποθέσεων -σημαντικών και λιγότερο σημαντικών- το ουσιαστικό κομμάτι που αφορά την ποιότητα των υδάτων θα ελέγχεται σε όλη την έκταση του Δήμου, όπου υπάρχει περιοχή λουομένων, ανεξάρτητα αν διαθέτει ή όχι Γαλάζια Σημαία.
Αυτό θα γίνεται μία φορά το μήνα από υπηρεσία ανεξάρτητη του Δήμου και τα αποτελέσματα θα ανακοινώνονται, ενώ θα αναρτώνται και στα σημεία που υπάρχει πίνακας ανακοινώσεων του Δήμου. Ήδη έγινε ο πρώτος έλεγχος, η πρώτη καταγραφή στην Σητεία και οι ενδείξεις ήταν άριστες σε όλα τα σημεία.
Άρα εξασφαλίζουμε θάλασσες πεντακάθαρες και ελκυστικές για τους ντόπιους και τους επισκέπτες και θα φροντίσουμε ώστε να παρέχονται όλες οι ανέσεις και οι υποχρεώσεις που απορρέουν από την κατοχή της Γαλάζιας Σημαίας.
Έχει ξεκινήσει και η προετοιμασία για την επόμενη χρονιά με την προσθήκη περιοχών, όπως του Ξεροκάμπου και του Γούδουρα», πρόσθεσε.

Το οξύμωρο της νομοθεσίας
«Βέβαια μέσα σε όλη αυτή την προσπάθεια του προγράμματος», συνέχισε, «υπάρχουν προβλήματα που συχνά προκαλούνται από το ίδιο το κράτος. Έρχεται το κράτος και μας δυσκολεύει τη ζωή. Θέτει προϋποθέσεις που αρχικά φαίνονται λογικές όμως λόγω του πλαισίου που υπάρχει, είναι πολύ δύσκολο να υλοποιηθούν από τους Δήμους.
Συγκεκριμένα ένα από τα νέα φετινά δεδομένα αφορά το γεγονός ότι θα πρέπει σε περιοχές, παραλίες που συγκεντρώνουν μεγάλο αριθμό λουομένων -στο Δήμο Σητείας ως τέτοιες έχουν χαρακτηριστεί η παραλία της Σητείας και του Βάι- να υπάρχει εκτός από το Ναυαγοσώστη και το σκάφος του με τον απαραίτητο εξοπλισμό, και δεύτερο ειδικό σκάφος, τουλάχιστον πέντε μέτρων, με επαγγελματική άδεια το οποίο θα διαθέτει GPS, απινιδωτή κι άλλα καθώς και ένα χειριστή επαγγελματία κι ένα ναυαγοσώστη.
Το οξύμωρο είναι ότι αυτό το σκάφος δεν μπορεί να ελλιμενίζεται στην παραλία, διότι σύμφωνα με την νομοθεσία απαγορεύεται ένα σκάφος πάνω από πέντε μέτρα να βρίσκεται κοντά στην ακτή. Άρα θα πρέπει να είναι σε άλλο σημείο, του λιμανιού και προφανώς θα παρακολουθεί, θα ενημερώνεται, θα μπορεί να επέμβει και στο Βάι για προβλήματα που τυχόν δημιουργούνται.
Έπρεπε λοιπόν κι αυτό πράξαμε να μπούμε σε μία διαδικασία να αντεπεξέλθουμε, η οποία είναι αρκετά δύσκολη και ήδη το Λιμεναρχείο έχει ξεκινήσει την επιβολή προστίμων στην περίπτωση της μη συμμόρφωσης. Είναι δύσκολη η αγορά ενός τέτοιου σκάφους, που έχει σημαντικό κόστος κι επίσης πιο δύσκολη είναι η εξεύρεση χειριστών και ναυαγοσωστών.
Από την άλλη υπάρχουν και οι εταιρίες που αναλαμβάνουν αυτές τις διαδικασίες, όμως και πάλι είναι δύσκολη η ενοικίαση ενός τέτοιου σκάφους σε μία περιοχή, όπως είναι η Σητεία, δεδομένου ότι οι εταιρίες φροντίζουν να δραστηριοποιούνται σε περιοχές με περισσότερες παραλίες.
Βρισκόμαστε σε πολύ δύσκολη θέση. Όπως γνωρίζετε, συνεδρίασε πρόσφατα εκτάκτως και το Δημοτικό Συμβούλιο κι αποφασίστηκε να προχωρήσουμε στην διαδικασία ελέγχου σε πρώτη φάση όσον αφορά την ενοικίαση σκάφους, όπου θα πρέπει να υπάρχει χειριστής, ναυαγοσώστης κι εξοπλισμός, προχωρώντας σε τροποποίηση του προϋπολογισμού. Προχωράμε την διαδικασία γιατί πρέπει να υλοποιηθεί όσο γίνεται πιο γρήγορα.
Στο μεταξύ τα πρόστιμα τρέχουν και δεν ενδιαφέρεται κανείς για το αν οι Δήμοι μπορούν να ανταποκριθούν. Είναι εύκολο να θέτεις όρους και προϋποθέσεις, το δύσκολο είναι να μπορείς να ανταποκριθείς. Δυστυχώς συμβαίνει συχνά το κράτος να “πετάει” ευθύνες τους Δήμους χωρίς να ενδιαφέρεται αν μπορούν να ανταποκριθούν».
ΜΑΡΙΖΑ ΨΑΡΑΚΗ

Πηγή : Ανατολή

Συνολικες προβολες σελιδας