Παρασκευή 19 Ιανουαρίου 2018

Ο Χ. Λεβεντέρης μιλά για την απομάκρυνσή του αλλά και την συμμετοχή του σε «ομάδα προβληματισμού»

Το νέο έτος -ως γνωστόν- έφερε στα δημοτικά πράγματα της Σητείας αλλαγές και ανακατατάξεις, που προκαλούν ποικίλες συζητήσεις και σίγουρα προσελκύουν το ενδιαφέρον μίας μεγάλης μερίδας της τοπικής κοινωνίας.

Η ανάκληση του μέχρι πρότινος Αντιδημάρχου κ. Χαράλαμπου Λεβεντέρη από τον Δήμαρχο κ. Θοδωρή Πατεράκη και τα όσα ακολούθησαν είναι στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος τις τελευταίες ημέρες. Μετά την γνωστοποίηση της ανάκλησης για «το σημαντικό λόγο της πλημμελούς εκτέλεσης των καθηκόντων» του Αντιδημάρχου, ακολούθησε δήλωση του κ. Λεβεντέρη με την οποία μεταξύ άλλων έκανε γνωστή την πρόθεση του να προβεί σε δήλωση ανεξαρτητοποίησης. Πράγματι την κατέθεσε στον Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου κ. Γιάννη Δρακάκη.
Ο κ. Λεβεντέρης αναφέρθηκε στα όσα έχουν λάβει χώρα τονίζοντας πάντως ότι θα συνεχίσει να είναι ενεργός πολίτης, να εκτελεί τα καθήκοντά του ως Δημοτικός Σύμβουλος, δηλώνοντας «παρών» στο προσκλητήριο της επόμενης ημέρας για την ανάδειξη και την πρόοδο του τόπου.

Έκπληξη και απορία
Αρχικά δεν έκρυψε την έκπληξη που ένιωσε όταν, όπως είπε, την επομένη της Πρωτοχρονιάς εν μέσω ευχών με όλους, η πρώτη είδηση που έμαθε από φιλικό του πρόσωπο τηλεφωνικά, το οποίο την είχε αναγνώσει στη «Διαύγεια» και σε site, ήταν αυτή της αποπομπής του από το Δήμο.
«Αυτό», δήλωσε ο κ. Λεβεντέρης, «μου προκάλεσε έκπληξη. Ακόμα και να συνέβαινε, περίμενα μία τηλεφωνική επαφή αξιοπρεπώς, να μου εξηγήσει (εννοώντας τον Δήμαρχο Σητείας) τους λόγους για τους οποίους με παρέπεμψε ή να με καλέσει στο γραφείο του να μιλήσουμε και να μου πει: Αυτή είναι η απόφασή μου».
Εστιάζοντας στην αιτιολογία της ανάκλησης την χαρακτήρισε «απαράδεκτη. Αναφέρει για “τον σημαντικό λόγο της πλημμελούς εκτέλεσης καθηκόντων”. Τί εννοεί με τον όρο αυτό; Για να είναι δυνατή η ανάκληση, σύμφωνα με τον κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων θα πρέπει να υπάρχει ειδική αιτιολόγηση. Απόφαση του Δημάρχου μπορεί να υπάρξει, αλλά χρειάζεται ειδική αιτιολόγηση.
Εκφράζω την απορία και την θλίψη μου γιατί δεν μου είπε κάτι. Δεν ζήτησε την ακρόασή μου, ούτε την γραπτή μου απολογία γι’ αυτό που με εγκαλεί. Όλο αυτό το χρονικό διάστημα, που εκτελούσα τα καθήκοντά μου από την θέση του Αντιδημάρχου, δεν ειπώθηκε μία φορά ότι δεν προχωράω ένα θέμα, ότι δεν εκτελώ σωστά τα καθήκοντά μου στην τάδε υπηρεσία και σε εκείνες ή τις άλλες αρμοδιότητες. Δεν μου είχε αναφερθεί το παραμικρό.
Φιλικά μου πρόσωπα, νομικοί που επικοινώνησαν μαζί μου, με παρακίνησαν να κινηθώ νομικά δεδομένου ότι με την αιτιολογία της ανάκλησης θίγεται η προσωπικότητα, η τιμή και η υπόληψή μου».

Μηνύματα στήριξης
από την κοινωνία

Τις ημέρες που ακολούθησαν μετά την ανάκληση, ο κ. Λεβεντέρης, όπως είπε, έγινε δέκτης στήριξης και συμπαράστασης πάρα πολλών πολιτών τόσο από την Σητεία, όσο και τις Τοπικές Κοινότητες.
«Η ενέργεια αυτή», συνέχισε, «προκάλεσε έκπληξη, ερωτηματικά και αναταραχή, σε τοπικό επίπεδο. Από την ημέρα εκείνη και μέχρι σήμερα δέχομαι καταιγισμό πραγματικά, μηνυμάτων -τηλεφωνικά, δια ζώσης, μέσω των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης- συμπαράστασης από τον κόσμο, τους οποίους ευχαριστώ όλους από καρδιάς.
Νομίζω ότι όλο αυτό δείχνει τον παλμό του κόσμου, που έστειλε το μήνυμα του προς τον Δήμαρχο και προς εμένα. Ο κόσμος έχει σωστό κριτήριο. Θεωρώ ότι κατανοεί ότι εγώ έδωσα πραγματικά την ψυχή μου για 3,5 χρόνια στο Δήμο Σητείας.
Ασχολιόμουνα όχι μόνο με τις δικές μου αρμοδιότητες, τις οποίες πιστεύω ότι έφερα σε πέρας κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο, αλλά και με άλλες, που δεν ήταν καν στα καθήκοντά μου, με γνώμονα το καλό του Δήμου και των συμπολιτών μου. Ήμουν εξάλλου ίσως ο μόνος Αντιδήμαρχος που έφτανα πρώτος στο γραφείο μου κι έφευγα τελευταίος, προσπαθώντας επί ώρες καθημερινά να βοηθήσω στην αντιμετώπιση προβλημάτων και την παραγωγή έργου προς όφελος του Δήμου και των πολιτών. Δεχόμουνα τον κάθε πολίτη που απευθυνόταν σε εμένα -εγώ ήμουνα πάντα στο γραφείο μου- και προσπαθούσα να επιλύσω προβλήματα που δεν ήταν πάντα δικών μου αρμοδιοτήτων στην λογική της συλλογικής προσπάθειας και στηρίζοντας τους συναδέλφους Αντιδημάρχους, συμβάλλοντας και στην “αποσυμφόρηση” του γραφείου του Δημάρχου. Σε συνεργασία πάντα και με τις αρμόδιες υπηρεσίες κατεβάλλαμε κάθε δυνατή προσπάθεια.
Από ό,τι φαίνεται η εικόνα των άδειων γραφείων των Αντιδημάρχων δεν αλλάζει, όπως διαπίστωσα τελευταία, όταν πήγα στο γραφείο για να πάρω προσωπικά μου αντικείμενα.
Σε όλη αυτή την χρονική διάρκεια είχα υποβάλει αρκετές προτάσεις -για παρεμβάσεις, έργα κλπ.- για διάφορα θέματα, λύσεις για προβλήματα που ταλανίζουν το Δήμο, προς τον Δήμαρχο, όμως στην συντριπτική τους πλειοψηφία δεν έγιναν ποτέ -ευγενικά δε- αποδεκτές και παραπεμπόταν στο μέλλον.»

Για τους λόγους
της ανάκλησης

Αναφερόμενος στην πρόσφατη γραπτή ενημέρωση από τον Δήμαρχο Σητείας, ο κ. Λεβεντέρης αναρωτήθηκε αν τελικά οι λόγοι της αποπομπής του είναι η πλημμελής άσκηση των καθηκόντων του ή είναι πολιτικοί.
«Τα όσα αναφέρονται είναι διφορούμενα για να μην πω “άλλα λόγια να αγαπιόμαστε”. Γίνεται λόγος για προσωπικά, μελλοντικά μου σχέδια. Για συζητήσεις που είχαμε κάνει. Αρκετές φορές συζητούσαμε με τον Δήμαρχο. Έθετα προβληματισμούς βάσει των όσων ακουγόταν κατά καιρούς.
Για παράδειγμα ότι ο ίδιος δεν θα κατέβαινε εκ νέου υποψήφιος κι ότι θα έδινε “το δακτυλίδι” σε κάποιον δικό του άνθρωπο. Την ίδια ώρα, πολλοί άνθρωποι με προέτρεπαν να είμαι υποψήφιος στις επόμενες εκλογές. Σε συζήτηση που είχαμε κάνει έγινε αποδεκτό ότι δεν είναι κακό να έχει κάποιος φιλοδοξίες, απλά να μην εκμεταλλεύεται την θέση που κατέχει. Μα, θέση έχει και ο ίδιος, όπως και “δικοί” του άνθρωποι που σύμφωνα με τα όσα ακούγονται μπορεί να είναι υποψήφιοι.
Εγώ δεν έκανα ποτέ δήλωση ότι θα είμαι υποψήφιος Δήμαρχος στις επόμενες εκλογές. Μάλιστα για να είμαι εντάξει με τον εαυτό μου, τον Δήμαρχο και συνολικά την κοινωνία, είχα αναφέρει ότι έναν χρόνο πριν τις επόμενες εκλογές θα πρέπει να γίνει συζήτηση, θα αξιολογηθεί το έργο της Δημοτικής Αρχής και τότε επίσημα θα λέγαμε ποιό θα ήταν το μέλλον μας. Είχα δε, τονίσει ότι εάν εγώ λάμβανα μία τέτοια απόφαση, θα παραιτούμουν από την θέση μου ως Αντιδήμαρχος.
Πιθανολογώ όμως ότι από την πίεση που ασκήθηκε στο Δήμαρχο ίσως και από κάποιους συμβούλους- συνεργάτες του, θεώρησε καλό μιας και πιθανόν και κατέβει στις επόμενες εκλογές, να με “βγάλει από το παιχνίδι”, όπως λένε, γρήγορα. Άρα το ζητούμενο δεν είναι η επίλυση προβλημάτων και το καλό του Δήμου, αλλά η διατήρηση μίας καρέκλας με τον οποιοδήποτε τρόπο, ακόμα και προσπαθώντας να απομονώσουν ανθρώπους που μπορούν να προσφέρουν στο Δήμο, αλλά έχουν τις ίδιες ίσως φιλοδοξίες», πρόσθεσε.

Οι διαφωνίες
Ο κ. Λεβεντέρης εστίασε και στην στάση του στις αποφάσεις που ελήφθησαν όλο αυτό το χρονικό διάστημα μέσα κι από το Δημοτικό Συμβούλιο.
«Λίγες ήταν εκείνες που εξέφρασα την διαφωνία μου, όπως για την τιμολογιακή πολιτική της ΔΕΥΑΣ,  την εγκατάσταση αιολικών πάρκων στα 4 χωριά λόγω του υβριδικού του Αμαρίου και τελευταία το Αστεροσχολείο. Δεν θεωρώ ότι πρέπει να είμαι αχυράνθρωπος και πάντα να συμφωνώ στα πάντα. Ο κόσμος πιστεύω με εξέλεξε για να έχω και τη δική μου άποψη. Στην δημοκρατία πρέπει να θεωρείται δεδομένο ότι δεν μπορούμε πάντα να συμφωνούμε ή να διαφωνούμε με όλα. Στα περισσότερα θέματα του Δ.Σ. συμφωνούσα, συνειδητά.
Κι από ‘δω κι έπειτα το ίδιο θα συνεχίσω να πράττω. Το ότι ανεξαρτητοποιήθηκα δεν σημαίνει ότι θα διαφωνώ σε όλα. Όταν όμως έχω διαφορετική άποψη, θα διαφωνώ. Θα ασκώ καλοπροαίρετη κριτική, θα καταθέτω προτάσεις, θα στηρίζω δράσεις υποστηρίζοντας τα συμφέροντα των πολιτών και του τόπου».

Η υποψηφιότητα
Ερωτηθείς για την πρόθεσή του να κατέλθει ως υποψήφιος Δήμαρχος Σητείας στις επόμενες εκλογές, ο κ. Λεβεντέρης απάντησε: «Μετά από παραινέσεις πολλών ανθρώπων θα δημιουργήσουμε το επόμενο χρονικό διάστημα μία ομάδα προβληματισμού, στην οποία θα συμμετέχουν ενεργοί πολίτες, που ενδιαφέρονται για τον τόπο, από την πόλη και τα χωριά. Πολλοί με έχουν προσεγγίσει, ζητώντας να είμαι υποψήφιος. Οι αποφάσεις θα ληφθούν και οι απαντήσεις θα δοθούν μέσα από συζητήσεις που θα γίνουν με τους πολίτες».
ΜΑΡΙΖΑ ΨΑΡΑΚΗ

Πηγή : Ανατολή

Συνολικες προβολες σελιδας