όπως το αεροδρόμιο– στην ανάπτυξη του τόπου. Από ό,τι φαίνεται όμως, το δίκαιο αίτημα δεν τυγχάνει ανάλογης ανταπόκρισης από την πλευρά της πολιτείας μέχρι στιγμής.
Ο Δήμαρχος Σητείας κ. Θοδωρής Πατεράκης δεν έκρυψε τον έντονο προβληματισμό του. Αιτιολογώντας και αναπτύσσοντας τον συλλογισμό του, αναφέρθηκε στο Περιφερειακό Αναπτυξιακό Συνέδριο Κρήτης που διεξήχθη στο Ηράκλειο, αλλά και στις δηλώσεις του Πρωθυπουργού κ. Αλέξη Τσίπρα για το θέμα. «Είχε αναφέρει σαφέστατα ότι ο ΒΟΑΚ για την κυβέρνηση ξεκινάει από τα Χανιά- Καστέλι και καταλήγει στη Σητεία. Άρα βάσει της λογικής θα περιμέναμε στη συνέχεια, οποιοδήποτε βήμα από την κυβέρνηση ή τον ΟΑΚ να συμπεριλαμβάνει και το κομμάτι του ΒΟΑΚ που αφορά το τμήμα εντός του Νομού Λασιθίου», επεσήμανε.
«Αντί αυτού», συνέχισε ο Δήμαρχος, «τί έχουμε; Ένα θετικό που αφορά το γεγονός ότι η Περιφέρεια χρηματοδοτεί την μελέτη του τμήματος του ΒΟΑΚ από την Χερσόνησο μέχρι τον Άγιο Νικόλαο σαν μελέτη αυτοκινητόδρομου. Αυτό σημαίνει ότι η κυβέρνηση δεν είχε σκοπό αυτό το κομμάτι να το κάνει αυτοκινητόδρομο. Άρα καταγράφεται κάθε θετικό από πλευράς Περιφέρειας. Επίσης θετικό από πλευράς Περιφέρειας είναι η δήλωση του Περιφερειάρχη κ. Σταύρου Αρναουτάκη, ότι αυτή την στιγμή υπάρχει δυνατότητα για τουλάχιστον 50 έως 100 εκατ. να χρησιμοποιηθούν για τμήμα του ΒΟΑΚ εντός του Νομού Λασιθίου. Έχουμε λοιπόν δύο θετικά και θα περιμέναμε με αντίστοιχη λογική να κινηθεί η κυβέρνηση στις διεργασίες που γίνονται και αφορούν τις μελέτες, τις διαδικασίες των προμελετών που πρέπει να γίνουν στο υπόλοιπο κομμάτι του ΒΟΑΚ εντός Νομού Λασιθίου και στην ανάθεση της στρατηγικής μελέτης που περιμένουμε να δούμε τι θα περιέχει. Αντ’ αυτού δεν υπάρχει καμία αναφορά για το κομμάτι από Άγιο Νικόλαο μέχρι Σητεία».
Περιμέναμε
απόρριψη ενστάσεων
«Περιμέναμε – και το είχαμε αποτυπώσει με σαφήνεια και κατά την τοποθέτηση μας στην διάρκεια του Περιφερειακού Αναπτυξιακού Συνεδρίου– να ανακοινωθεί η υπογραφή από τον αρμόδιο Υπουργό κ. Σπίρτζη της απόρριψης των ενστάσεων που είχαν γίνει στο κομμάτι Καλό Χωριό – γέφυρα Φρουζή. Αυτό δεν απαιτεί χρήματα. Με την απόρριψη των ενστάσεων ολοκληρώνεται η διαδικασία έγκρισης της προμελέτης, πάμε στην οριστική μελέτη και άρα έχουμε ένα κομμάτι έτοιμο για δημοπράτηση. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν τα χρήματα που ανέφερε ο Περιφερειάρχης. Όμως δεν έγινε καμία αναφορά σε αυτό που είναι ανέξοδη κίνηση.
Περιμέναμε επίσης και ζητήσαμε, για να γίνει πειστικό ότι υπάρχει ενιαία οπτική για το ΒΟΑΚ, να γίνει ξεκάθαρο χρονικά -αναφερόμενοι σε συγκεκριμένη ροή χρηματοδότησης- η ολοκλήρωση των μελετών από την γέφυρα Φρουζή – παράκαμψη Παχειάς Άμμου και στην συνέχεια Καβούσι – Σητεία. Αυτές οι μελέτες είναι σε εξέλιξη και μάλιστα σε ό,τι αφορά την γέφυρα Φρουζή και την παράκαμψη Παχειάς Άμμου, είμαστε στη φάση σύνταξης των περιβαλλοντικών όρων. Άρα είναι ένα σχεδόν ημιώριμο κομμάτι.
Για το κομμάτι από Καβούσι έως Σητεία είναι στη φάση συγκέντρωσης των στοιχείων των μελετών που έγιναν, γεωτεχνικών, τοπογραφικών αποτυπώσεων κλπ. και να προχωρήσει η σύνταξη του κειμένου της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων.
Εμείς λοιπόν θέλουμε για τα δύο αυτά κομμάτια να πουν με σαφήνεια: Χρειάζονται 1.700.000 μελετητικά για να ωριμάσουν. Το 2018 θα χρηματοδοτήσουν με συγκεκριμένο ποσό και άλλα τόσα το 2019. Έτσι θα μας πείσουν ότι οι δηλώσεις του κ. Πρωθυπουργού είναι στον σχεδιασμό τους και γι’ αυτό θα πρέπει άμεσα να ξεκινήσει η υλοποίηση των δηλώσεών του. Δεν έχουμε όμως καμία αναφορά».
«Έχουμε για άλλη μία φορά την Περιφέρεια Κρήτης να παρεμβαίνει θετικά, υποβοηθώντας στην ουσία την κυβέρνηση και από πλευράς κυβέρνησης, μία το λιγότερο θα μπορούσαμε να πούμε κωλυσιεργία στο να θέσει συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα για την ολοκλήρωση των μελετών, που μας απασχολούν και να απορρίψει τις ενστάσεις, κάτι που ήδη έχει κάνει ο ΟΑΚ και η αρμόδια Διεύθυνση του Υπουργείου. Ας κάνουν λοιπόν αυτά που αναφέρθηκαν για να μας πείσουν ότι έχουν καλές προθέσεις και για το Νομό Λασιθίου. Διαφορετικά, δυστυχώς, αποδεικνύουν ότι τον βλέπουν σαν ένα ξεχωριστό τμήμα της υπόλοιπης Κρήτης, πρόσθεσε ο κ. Πατεράκης.
Ερωτηθείς για το αν θεωρεί ότι υπάρχει ή όχι πολιτική βούληση από την πλευρά της κυβέρνησης για την κατασκευή του ΒΟΑΚ που να καταλήγει στην Σητεία ο Δήμαρχος σημείωσε: «Η πολιτική βούληση εκφράζεται με έργα και όχι με λόγια. Αυτή την στιγμή τα λόγια θα πρέπει να εκφραστούν σε μία συγκεκριμένη ροή χρηματοδότησης και σε κάποιες υπογραφές. Αυτό δείχνει ότι η πολιτική βούληση είναι εν τοις πράγμασι και όχι έπεα πτερόεντα».
ΜΑΡΙΖΑ ΨΑΡΑΚΗ
Πηγή : ανατολή