Είναι δέσμευση του υπουργείου και τα δύο καλώδια
λέει τώρα το ΥΠΕΝ! “Θα τηρήσουμε την υπόσχεσή μας και θα προκηρύξουμε
ταυτόχρονα και το μεγάλο υποβρύχιο καλώδιο για την Κρήτη” διαβεβαιώνουν
τώρα στελέχη του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας μετά τις αντιδράσεις που προκάλεσε το ρεπορτάζ για την προκήρυξη του “μικρού καλωδίου”!
Οι αντιδράσεις από την Κρήτη, οι θέσεις της περιφέρειας Κρήτης, του δήμου Μαλεβιζίου, αλλά και των ανεξάρτητων παραγωγών Ενέργειας αναγκάζουν το ΥΠΕΝ να αναδιπλωθεί σχετικά με την υποβρύχια διασύνδεση της Κρήτης και κάνουν λόγο για προκήρυξη του ‘μεγάλου καλωδίου ως τον Μάιο’ και ας μην υπάρχουν τα λεφτά!
Ο ΑΔΜΗΕ προκήρυξε την μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του “μικρού καλωδίου” το οποίο θα ξεκινήσει πρώτο και όλοι εύχονται να μην είναι το…τελευταίο ! Το “μικρό καλώδιο με εναλλασσόμενο ρεύμα και όχι συνεχές είναι εκείνο ,που σύμφωνα με όλους τους ειδικούς όχι μόνο δεν λύνει το ενεργειακό πρόβλημα της Κρήτης, δημιουργεί “πρόβλημα ισορροπίας’ στο σύστημα και δεν συνάδει με το μεγαλεπήβολο σχέδιο του EuroAsia InterConnector (Ισραήλ-Κύπρος-Κρήτη-Ελλάδα)!
“Ελπίζουμε ότι και το άλλο έργο θα τρέξει!” λέει η αντιπεριφερειάρχης κ.Μανασάκη που επικαλείται και τις δεσμεύσεις του κ.Γεωργόπουλου που είπε την περασμένη Παρασκευεή στην Κρήτη ότι θα ξεκινήσει το μικρό καλώδιο και θα ακολουθήσει το άλλο.
“Εμείς θέλουμε τα έργα. Μια λύση στο ενεργειακό πρόβλημα του νησιού που είναι επιβαρυντικό περιβαλλοντικά και κοστοβόρο. Αλλά όχι να κάνουμε μέρος της λύσης που τελικά δεν θα είναι λύση” λέει η κ.Μανασάκη που ελπίζει ότι όλα θα εξελιχθούν με τον καλύτερο τρόπο.
“Εμείς παρακολουθούμε το θέμα, θα επιμείνουμε για οριστική και πραγματική λύση” αναφέρει η αντιπεριφερειάρχης η οποία προαναγγέλει ότι το όλο ζήτημα θα συζητηθεί και στις 22-23 Απριλίου στην διάσκεψη της επιτροπής για το ενεργειακό μετά και την πρόσφατη εισήγηση που έκανε ο κ.Κάπρος.
“Το καλώδιο θα λύσει προβλήματα και οικονομικά μέσω των ΥΚΩ που βέβαια τώρα δεν είναι όσο παλιά. Ήταν 800 εκατομμύρια ευρώ τώρα είναι κοντά στα 200 εκατομμύρια” τονίζει με νόημα η κ.Μανασάκη.
(Όπου ΥΚΩ είναι υπηρεσίες κοινής ωφέλειας, τα χρήματα που πληρώνουν όλοι οι καταναλωτές της χώρας για να μην επιβαρύνεται πχ παραπάνω ο λογαριασμός των κρητικών αφού εδο το ρεύμα που παράγεταις από τους ΑΗΣ και αεριοστρόβιλους είναι πιο ακριβό…)
Αυτό που φοβούντα όλοι, εάν μείνει μόνο το μικρό καλώδιο, είναι ότι έτσι μονιμοποιούνται οι εγκαταστάσεις των Λινοπεραμάτων , δεν προωθείται η Κορακιά ,αφού ο κόμβος του “μικρού καλωδίου” προωθείται από τη δυτική Κρήτη, η οποία επίσης επιβαρύνεται με γραμμές μεταφοράς ρεύματος- λόγω του εναλλασσόμενου ρεύματος.
Θυμίζουμε ότι αντιρρήσεις για τη λύση που προωθείται εκφράζει κι ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ανεξάρτητων Εταιρειών Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΕΣΑΗ).
Οι ανεξάρτητοι ηλεκτροπαραγωγοί τάσσονται υπέρ μιας διπλής διασύνδεσης της Κρήτης με το ηπειρωτικό σύστημα, μέσω ισχυρής διασύνδεσης Πελοποννήσου - Κρήτης αλλά και Αττικής - Κρήτης. Μάλιστα ο ΕΣΑΗ αναδεικνύει συγκεκριμένα επιχειρήματα, με βάση τα οποία υπάρχει ωφελιμότερος τρόπος διασύνδεσης της Πελοποννήσου με την Κρήτη, ο οποίος, ενώ περιλαμβάνεται στα σενάρια που εξετάζει ο ΑΔΜΗΕ, δεν προκρίνεται.
Πηγή : Creta live
Οι αντιδράσεις από την Κρήτη, οι θέσεις της περιφέρειας Κρήτης, του δήμου Μαλεβιζίου, αλλά και των ανεξάρτητων παραγωγών Ενέργειας αναγκάζουν το ΥΠΕΝ να αναδιπλωθεί σχετικά με την υποβρύχια διασύνδεση της Κρήτης και κάνουν λόγο για προκήρυξη του ‘μεγάλου καλωδίου ως τον Μάιο’ και ας μην υπάρχουν τα λεφτά!
Ο ΑΔΜΗΕ προκήρυξε την μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του “μικρού καλωδίου” το οποίο θα ξεκινήσει πρώτο και όλοι εύχονται να μην είναι το…τελευταίο ! Το “μικρό καλώδιο με εναλλασσόμενο ρεύμα και όχι συνεχές είναι εκείνο ,που σύμφωνα με όλους τους ειδικούς όχι μόνο δεν λύνει το ενεργειακό πρόβλημα της Κρήτης, δημιουργεί “πρόβλημα ισορροπίας’ στο σύστημα και δεν συνάδει με το μεγαλεπήβολο σχέδιο του EuroAsia InterConnector (Ισραήλ-Κύπρος-Κρήτη-Ελλάδα)!
“Ελπίζουμε ότι και το άλλο έργο θα τρέξει!” λέει η αντιπεριφερειάρχης κ.Μανασάκη που επικαλείται και τις δεσμεύσεις του κ.Γεωργόπουλου που είπε την περασμένη Παρασκευεή στην Κρήτη ότι θα ξεκινήσει το μικρό καλώδιο και θα ακολουθήσει το άλλο.
“Εμείς θέλουμε τα έργα. Μια λύση στο ενεργειακό πρόβλημα του νησιού που είναι επιβαρυντικό περιβαλλοντικά και κοστοβόρο. Αλλά όχι να κάνουμε μέρος της λύσης που τελικά δεν θα είναι λύση” λέει η κ.Μανασάκη που ελπίζει ότι όλα θα εξελιχθούν με τον καλύτερο τρόπο.
“Εμείς παρακολουθούμε το θέμα, θα επιμείνουμε για οριστική και πραγματική λύση” αναφέρει η αντιπεριφερειάρχης η οποία προαναγγέλει ότι το όλο ζήτημα θα συζητηθεί και στις 22-23 Απριλίου στην διάσκεψη της επιτροπής για το ενεργειακό μετά και την πρόσφατη εισήγηση που έκανε ο κ.Κάπρος.
“Το καλώδιο θα λύσει προβλήματα και οικονομικά μέσω των ΥΚΩ που βέβαια τώρα δεν είναι όσο παλιά. Ήταν 800 εκατομμύρια ευρώ τώρα είναι κοντά στα 200 εκατομμύρια” τονίζει με νόημα η κ.Μανασάκη.
(Όπου ΥΚΩ είναι υπηρεσίες κοινής ωφέλειας, τα χρήματα που πληρώνουν όλοι οι καταναλωτές της χώρας για να μην επιβαρύνεται πχ παραπάνω ο λογαριασμός των κρητικών αφού εδο το ρεύμα που παράγεταις από τους ΑΗΣ και αεριοστρόβιλους είναι πιο ακριβό…)
Αυτό που φοβούντα όλοι, εάν μείνει μόνο το μικρό καλώδιο, είναι ότι έτσι μονιμοποιούνται οι εγκαταστάσεις των Λινοπεραμάτων , δεν προωθείται η Κορακιά ,αφού ο κόμβος του “μικρού καλωδίου” προωθείται από τη δυτική Κρήτη, η οποία επίσης επιβαρύνεται με γραμμές μεταφοράς ρεύματος- λόγω του εναλλασσόμενου ρεύματος.
Θυμίζουμε ότι αντιρρήσεις για τη λύση που προωθείται εκφράζει κι ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ανεξάρτητων Εταιρειών Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΕΣΑΗ).
Οι ανεξάρτητοι ηλεκτροπαραγωγοί τάσσονται υπέρ μιας διπλής διασύνδεσης της Κρήτης με το ηπειρωτικό σύστημα, μέσω ισχυρής διασύνδεσης Πελοποννήσου - Κρήτης αλλά και Αττικής - Κρήτης. Μάλιστα ο ΕΣΑΗ αναδεικνύει συγκεκριμένα επιχειρήματα, με βάση τα οποία υπάρχει ωφελιμότερος τρόπος διασύνδεσης της Πελοποννήσου με την Κρήτη, ο οποίος, ενώ περιλαμβάνεται στα σενάρια που εξετάζει ο ΑΔΜΗΕ, δεν προκρίνεται.
Πηγή : Creta live