Συλλήψεις, καπνογόνα και ντομάτες έξω απο το υπουργείο
Η ατμόσφαιρα δυναμιτίστηκε όμως και νωρίτερα
όταν καπνόγονα εκσφενδονίστηκαν προς τις αστυνομικές δυνάμεις οι οποίες
ωστόσο και δεν "απάντησαν". Μάλιστα όπως καταγγέλλουν τα μέλη της
Ενωτικής Ομοσπονδίας Αγροτικών Συλλόγων Νομού Χανιών έγιναν και οι
πρώτες συλλήψεις ,αυτή του προέδρου του Αγροτικού Συλλόγου πρώην Δήμου
Κρυονερίδας Γιώργου Μαριδάκη καθώς και του αγρότη Νίκου Μπουρμπάκη από
τις αστυνομικές αρχές ενώ κατασχέθηκε και το αγροτικό όχημα με τις
προμήθειες των διαδηλωτών από τα Χανιά. Αυτό που ζητούν είναι "να
αφεθούν άμεσα ελεύθεροι ο συνάδελφοι που κρατούνται στο Αστυνομικό Τμήμα
Ακροπόλεως καθώς και το αγροτικό αυτοκίνητο με τις προμήθειες μας."
Νωρίτερα φορτηγό από την Κρήτη που μετέφερε
οπωροκηπευτικά ,αποτέλεσε το κόκκινο πανί μεταξύ αγροτών και αστυνομικών
. Μάλιστα οι αγρότες έφυγαν προς στιγμήν από το Υπουργείο
κατευθυνόμενοι προς την πλατεία Καραϊσκάκη σε μία προσπάθεια να πείσουν
την αστυνομία να επιτρέψει στο φορτηγό να κινηθεί προς το Υπουργείο
Αγροτικής Ανάπτυξης .Οι αγρότες αν και δεν κατάφεραν τελικά να
επιτρέψουν την διέλευση οχήματος προς το Υπουργείο, κατέβασαν τις
κλούβες με τα τρόφιμα μοιράζοντας τα στον κόσμο και ρίχνοντας ντομάτες
στο δρόμο. Στη συνέχεια επέστρεψαν και πάλι στο Υπουργείο.
Γύρω στις 12 το μεσημέρι αναμένεται να φθάσουν στην Αθήνα και τα πρώτα μπλόκα από τη Πελοπόννησο.
Το χρονικό της απόβασης
Οι πρώτες στιγμές έντασης έξω από το Υπουργείο
Αγροτικής Ανάπτυξης στην πλατεία Βάθης ξεκίνησαν λίγο μετά τις 8 το
πρωί .Οι αγρότες από την Κρήτη επιχείρησαν να καταθέσουν ψήφισμα με
τις δυνάμεις των ΜΑΤ να σταματούν την είσοδο τους .
Οι αγρότες ζήτησαν από τον αστυνομικό διευθυντή
να επιτρέψει σε αντιπροσωπεία τους να ανέβει τα σκαλιά του Υπουργείου
για να συναντηθεί με τον Υπουργό Βαγγέλη Αποστόλου. Αίτημα το οποίο και
εξετάζεται .Ενώ δεν έκρυψαν και τη δυσαρέσκεια τους για την ισχυρή
παρουσία των ΜΑΤ ,λέγοντας ενώπιον του αστυνομικού διευθυντή ότι δεν
έχουμε έρθει για πόλεμο και ζητώντας την απομάκρυνση τους .
Με το σύνθημα "αγρότη πολέμα σου πίνουνε το αίμα"
δίνουν ένα άκρως δυναμικό παρόν στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης ,με
την δύναμη της αστυνομίας να είναι τόσο ισχυρή και το Υπουργείο να
μοιάζει με απόρθητο φρούριο.
Σταδιακά στην διάρκεια της ημέρας θα καταφθάνουν
στην Αθήνα αγρότες και από άλλες περιοχές της χώρας για να
διατρανώσουν την αντίθεση τους στα σχέδια της κυβέρνησης
Οι αγρότες της Κρήτης στην Αθήνα
Μόνο από το λιμάνι του Ηρακλείου και συγκεκριμένα
με τα δύο πλοία της γραμμής, των Μινωικών και της ΑΝΕΚ, επιβιβάστηκαν
πάνω από 1.800 αγρότες, ενώ εκατοντάδες μπήκαν και από το λιμάνι της
Σούδας, προερχόμενοι από τους νομούς Ηρακλείου και Λασιθίου.
Ένα μεγάλο μέρος των διαδηλωτών της ανατολικής
Κρήτης προέρχεται από αγρότες και κτηνοτρόφους του Αγίου Νικολάου, της
Ιεράπετρας και του Οροπεδίου, που αρχικά ετοιμάζονταν να ανεβάσουν τα
τρακτέρ. Μόλις όμως έγινε ξεκάθαρο από την κυβέρνηση ότι δεν υπάρχει
καμία περίπτωση να τους επιτραπεί αυτό, άφησαν τα τρακτέρ και μπήκαν στα
πλοία χωρίς γεωργικά μηχανήματα. Ήταν απολύτως βέβαιο ότι στην αντίθετη
περίπτωση θα είχαμε επανάληψη των συγκρούσεων που συγκλόνισαν την
Ελλάδα στο λιμάνι του Πειραιά το Φεβρουάριο του 2009, καθώς, βάσει
νομοθεσίας, τα τρακτέρ στην Αθήνα απαγορεύονται!
Οι εκπρόσωποι του Συντονιστικού ξεκαθαρίζουν ότι
οι αγρότες της Κρήτης έχουν «ανοιχτό εισιτήριο. Αν χρειαστεί να μείνουμε
παραπάνω μέρες, θα το κάνουμε. Δε θα υποχωρήσουμε», τονίζει
χαρακτηριστικά ο αντιπρόεδρος της Ομάδας Αμπελουργών Κρήτης Μύρος
Χιλετζάκης. Όπως λέει, συγκεκριμένα, οι αγρότες, αν περάσουν τα μέτρα
του νέου ασφαλιστικού και του φορολογικού νομοσχεδίου, «έχουν
τελειώσει».
Ο πρόεδρος της ΕΑΣ Ηρακλείου Ανδρέας Στρατάκης
χαρακτηρίζει από την πλευρά του την κυβέρνηση ως «ιμιτασιόν Αριστερά»
και λέει ότι δε θα περίμενε κανείς από τη συγκεκριμένη κυβέρνηση πως θα
έκανε τέτοια πράγματα.
Οι διαδηλωτές της Κρήτης στη διάρκεια της ημέρας
θα μεταβούν στο Σύνταγμα, όπου και θα ενώσουν τις φωνές τους με τα
μπλόκα της υπόλοιπης Ελλάδας. Εκεί αναμένεται να βρίσκονται ήδη τα
μπλόκα των πιο κοντινών προς την Αθήνα περιοχών, ενώ κατά τις
απογευματινές ώρες αναμένονται και οι αγρότες του Θεσσαλικού κάμπου της
ομάδας του Βαγγέλη Μπούτα.
«Όποιοι προσπαθούν να μας εμφανίσουν σαν
διασπασμένους», λέει ο Πρίαμος Ιερωνυμάκης, «κάνουν πολύ μεγάλο λάθος.
Εγώ με τον Βαγγέλη Μπούτα μιλάμε διαρκώς. Είμαστε ενωμένοι σαν μια
γροθιά όλοι οι αγρότες της χώρας. Και αυτό το κλίμα που προσπαθούν να
περάσουν κάποια φερέφωνα της κυβέρνησης δε θα περάσει»...
Αποστολή Αθήνα: Χριστόφορος Παπαδάκης
Φωτογραφίες: Νίκος Χαλκιαδάκης, ΑΠΕ-ΜΠΕ
Ρεπορτάζ: Βάλια Μπούη
Πηγή : Νέα Κρήτη