Η οργάνωση έχει ακόμα στις εγκαταστάσεις της
εκατοντάδες τόνους ελαιολάδου και θα συνεχίσει με δημοπρασίες να πουλάει
το "χρυσάφι" που συγκεντρώνει από τους ελαιοπαραγωγούς-μέλη της!
Μιλώντας στη "Ν.Κ." ο πρόεδρος του δραστήριου
συνεταιρισμού Γιώργος Περογιαννάκης, σε αυτή τη δημοπρασία, που
κατακυρώθηκε σε τυποποιητή από την Αθήνα - διαφορετικό από την
προηγούμενη φορά - έκανε γνωστό πως πουλήθηκε μια ποσότητα 100 τόνων
ελαιολάδου, οξύτητας 0,3.
«Έχουμε στις εγκαταστάσεις μας ακόμα 400 τόνους
ελαιολάδου», λέει ο συνεταιριστής. «Και μέχρι στιγμής έχουμε συνολικά
αλέσει 580 τόνους ελαιολάδου. Την άλλη εβδομάδα θα έχουμε ξεπεράσει τους
600 τόνους, αφού η συγκομιδή του ελαιοκάρπου στην περιοχή μας
συνεχίζεται», σύμφωνα με τον ίδιο.
Όπως διευκρινίζει, έχει μείνει ακόμα για συγκομιδή ένα 20% της συνολικής παραγωγής της φετινής περιόδου.
Σύμφωνα με τη διαδικασία που ακολουθεί η
οργάνωση, γίνεται κοινή άλεση του ελαιοκάρπου και οι παραγωγοί
πληρώνονται με εκκαθάριση το προϊόν τους. Για όσους αντιμετωπίζουν
πιεστικά οικονομικά προβλήματα και ζητούν να πληρωθούν αμέσως το λάδι το
οποίο παραδίδουν, ο συνεταιρισμός ανταποκρίνεται στην ανάγκη τους αυτή,
χωρίς να ξεφεύγει από τη διαδικασία που εφαρμόζει απέναντι σε όλους
τους παραγωγούς-μέλη του.
Οι δημοπρασίες
Η τελευταία δημοπρασία του Αγροτικού
Συνεταιρισμού Εμπάρου πραγματοποιήθηκε στις 3 Φεβρουαρίου, με την τιμή
3,41 ευρώ το κιλό χωρίς ΦΠΑ.
Η προηγούμενη δημοπρασία του συνεταιρισμού, που
κατακυρώθηκε πάλι σε τυποποιητή των Αθηνών, έκλεισε με 3,37 ευρώ το
κιλό, τιμή στην οποία συμπεριλαμβάνεται ο ΦΠΑ. Είχε προηγηθεί ο
Αγροτικός Συνεταιρισμός Ζάκρου με δημοπρασία στις 12 Ιανουαρίου, με τιμή
παραγωγού 3,24 ευρώ το κιλό χωρίς το ΦΠΑ.
Λίγο πριν εκπνεύσει το 2015 και συγκεκριμένα στις
4 Σεπτεμβρίου, ο Αγροτικός Συνεταιρισμός Μεσαράς είχε πετύχει από
δημοπρασία την τιμή των 3,85 ευρώ το κιλό συν ΦΠΑ. Πάλι ο Αγροτικός
Συνεταιρισμός Ζάκρου στις 30 Ιουλίου είχε πετύχει "χρυσή" συμφωνία 4,06
ευρώ το κιλό χωρίς ΦΠΑ.
Αναλυτικά, τα στοιχεία αυτά τα συνέλλεξε και τα
δημοσιεύει στην ηλεκτρονική του σελίδα ο Σύνδεσμος Ελαιοκομικών Δήμων
Κρήτης (ww. sedik. gr) από τους φορείς που εμπλέκονται στους
διαγωνισμούς εμπορίας ελαιολάδου, ενώ ο ίδιος στηρίζει και προβάλλει τις
πρωτοβουλίες αυτές, ως "μονόδρομο" για την επίτευξη της καλύτερης
συμφωνίας, προς όφελος οργανώσεων και παραγωγών.
Χριστόφορος Παπαδάκης
Πηγή : Νέα Κρήτη