όπως φάνηκε και από τις τοποθετήσεις στη διάρκεια της χθεσινής συνάντησης, έντονο προβληματισμό στους εμπλεκόμενους. Οι καταστηματάρχες τονίζουν ότι κατά την περυσινή χειμερινή περίοδο εφαρμογής του μέτρου σημειώθηκε μία μείωση της κίνησης κατά περίπου 40%. Το μεγαλύτερο όμως πρόβλημα που αντιμετωπίζει η πλειοψηφία των καταστηματαρχών κατά την εφαρμογή του νόμου, όπως αναφέρθηκε χθες, είναι ότι θα πρέπει οι ίδιοι να γίνουν «κακοί» με τους πελάτες τους ή και ακόμα «αστυνομικοί» στο κατάστημά τους, στην προσπάθεια να πείσουν κάποιους να μην καπνίσουν ή να ελέγχουν αν κάποιοι καπνίζουν, κάτι που είναι παράλογο.
Ο Πρόεδρος του Συλλόγου Καταστημάτων Εστίασης και Ψυχαγωγίας του Δήμου Σητείας κ. Χριστόφορος Καλαμπόκης ανέφερε ότι «ο Σύλλογος είναι θετικός στην εφαρμογή του αντικαπνιστικού νόμου δεδομένου ότι πρέπει η χώρα μας να εκσυγχρονιστεί και στο κομμάτι αυτό. Όμως υπάρχουν αρκετές δυσκολίες στην εφαρμογή του. Αποτελεί ένα αγκάθι επιπλέον για εμάς διότι πρέπει να υπάρχει η συνεργασία και με τους πελάτες. Πρέπει λοιπόν να αντιληφθεί ο Σητειακός πολίτης ότι δε φθάνει μόνο η διάθεση των καταστηματαρχών για την τήρηση του νόμου, πρέπει και οι ίδιοι να επιδείξουν την ανάλογη διάθεση. Εμείς ως καταστήματα διωκόμαστε με πολύ σημαντικά πρόστιμα και διοικητικές κυρώσεις. Πρέπει λοιπόν όλοι μαζί να προσπαθήσουμε για την εφαρμογή του νόμου. Ο πολίτης πρέπει να καταλάβει ότι πρέπει να σέβεται και το κατάστημα και τους υπόλοιπους πολίτες, που είναι στον ίδιο χώρο και δε θέλουν να καπνίζουν. Δυστυχώς εμείς δε νομοθετούμε, όμως πρέπει να τηρήσουμε το νόμο και ζητάμε την αρωγή των ελεγκτικών αρχών και τη συνεργασία των πολιτών».
ΜΑΡΙΖΑ ΨΑΡΑΚΗ
Πηγή : Ανατολή