Την πρώτη της συνεδρίαση με την νέα της σύνθεση πραγματοποίησε η
Επιτροπή Περιβάλλοντος της Περιφέρειας Κρήτης.
Το μέλος της Επιτροπής και Περιφερειακός Σύμβουλος Λασιθίου κ. Γιώργος Ζερβάκης αναφέρθηκε με δηλώσεις του στην ΑΝΑΤΟΛΗ ερωτηθείς σχετικά, στην συνεδρίαση και ειδικότερα στο θέμα που αφορούσε την έγκριση επενδύσεων μονάδων παραγωγής ρεύματος – έγκριση των ΜΠΕ δύο μονάδων βιοαερίου - θέμα το οποίο απασχολεί γενικότερα κι εντόνως εδώ και μεγάλο χρονικό διάστημα και την τοπική κοινωνία της Σητείας.
Στην συνεδρίαση δεν έλλειψε η ένταση, ενώ και οι αποφάσεις που ελήφθησαν – κατά πλειοψηφία – και όχι με αναμενόμενη σύνθεση, προκαλούν ερωτηματικά.
Όπως ανέφερε ο κ. Ζερβάκης, τόσο κατά την τοποθέτηση του στην συνεδρίαση της Επιτροπής όσο και με δηλώσεις του, το θέμα των νέων εγκαταστάσεων Βιομάζας, Βιοαερίου, είναι πολυσύνθετο: «Δεν υπάρχει αυτή την στιγμή μία συγκεκριμένη εγκατάσταση για να ελέγξουμε και να δούμε και τα αποτελέσματα. Είναι λογικό λοιπόν και οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι και ο κόσμος να έχουν μία δυσπιστία για το αν οι συγκεκριμένες επενδύσεις θα επιφέρουν το αποτέλεσμα που προσδοκούν όλοι, διότι όλοι έχουμε περιβαλλοντικές ανησυχίες κι όλοι θέλουμε να αντιμετωπιστεί η κατάσταση που επικρατεί με τους κατσίγαρους και τα διάφορα λύματα. Δυστυχώς όμως αυτό που εγώ είδα στην συνεδρίαση είναι ότι επειδή η RAE έχει θέσει το όριο των 15MW για όλη την Κρήτη, ουσιαστικά υπάρχει ένας ακήρυχτος πόλεμος αυτή την στιγμή μεταξύ των επενδυτών για να πάρουν κάποιοι πρώτοι άδειες ώστε να μπορέσουν να εγκατασταθούν σε διάφορες περιοχές που προτείνουν.»
Τέλος ρωτήσαμε τον κ. Ζερβάκη εάν υπάρχει σαφής ενημέρωση αναφορικά με το στάδιο στο οποίο βρίσκεται η επένδυση βιοαερίου στην Σητεία.
«Ο φάκελος πρέπει να βρίσκεται στο ΠΕΧΩ της Αποκεντρωμένης Διοίκησης. Φαντάζομαι ότι στον φάκελο θα περιλαμβάνονται η αρνητική απόφαση του ΔΣ, της ΥΠΑ, των διαμαρτυριών ενδεχομένως των κατοίκων. Δεν είναι δική μου αρμοδιότητα, οπότε δεν γνωρίζω ακριβώς. Είναι θέμα υπηρεσιακών παραγόντων και πολιτικής βούλησης για το αν θα γίνει ή δεν θα γίνει», κατέληξε.
ΜΑΡΙΖΑ ΨΑΡΑΚΗ
Πηγή : Ανατολή
Το μέλος της Επιτροπής και Περιφερειακός Σύμβουλος Λασιθίου κ. Γιώργος Ζερβάκης αναφέρθηκε με δηλώσεις του στην ΑΝΑΤΟΛΗ ερωτηθείς σχετικά, στην συνεδρίαση και ειδικότερα στο θέμα που αφορούσε την έγκριση επενδύσεων μονάδων παραγωγής ρεύματος – έγκριση των ΜΠΕ δύο μονάδων βιοαερίου - θέμα το οποίο απασχολεί γενικότερα κι εντόνως εδώ και μεγάλο χρονικό διάστημα και την τοπική κοινωνία της Σητείας.
Στην συνεδρίαση δεν έλλειψε η ένταση, ενώ και οι αποφάσεις που ελήφθησαν – κατά πλειοψηφία – και όχι με αναμενόμενη σύνθεση, προκαλούν ερωτηματικά.
Όπως ανέφερε ο κ. Ζερβάκης, τόσο κατά την τοποθέτηση του στην συνεδρίαση της Επιτροπής όσο και με δηλώσεις του, το θέμα των νέων εγκαταστάσεων Βιομάζας, Βιοαερίου, είναι πολυσύνθετο: «Δεν υπάρχει αυτή την στιγμή μία συγκεκριμένη εγκατάσταση για να ελέγξουμε και να δούμε και τα αποτελέσματα. Είναι λογικό λοιπόν και οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι και ο κόσμος να έχουν μία δυσπιστία για το αν οι συγκεκριμένες επενδύσεις θα επιφέρουν το αποτέλεσμα που προσδοκούν όλοι, διότι όλοι έχουμε περιβαλλοντικές ανησυχίες κι όλοι θέλουμε να αντιμετωπιστεί η κατάσταση που επικρατεί με τους κατσίγαρους και τα διάφορα λύματα. Δυστυχώς όμως αυτό που εγώ είδα στην συνεδρίαση είναι ότι επειδή η RAE έχει θέσει το όριο των 15MW για όλη την Κρήτη, ουσιαστικά υπάρχει ένας ακήρυχτος πόλεμος αυτή την στιγμή μεταξύ των επενδυτών για να πάρουν κάποιοι πρώτοι άδειες ώστε να μπορέσουν να εγκατασταθούν σε διάφορες περιοχές που προτείνουν.»
Τέλος ρωτήσαμε τον κ. Ζερβάκη εάν υπάρχει σαφής ενημέρωση αναφορικά με το στάδιο στο οποίο βρίσκεται η επένδυση βιοαερίου στην Σητεία.
«Ο φάκελος πρέπει να βρίσκεται στο ΠΕΧΩ της Αποκεντρωμένης Διοίκησης. Φαντάζομαι ότι στον φάκελο θα περιλαμβάνονται η αρνητική απόφαση του ΔΣ, της ΥΠΑ, των διαμαρτυριών ενδεχομένως των κατοίκων. Δεν είναι δική μου αρμοδιότητα, οπότε δεν γνωρίζω ακριβώς. Είναι θέμα υπηρεσιακών παραγόντων και πολιτικής βούλησης για το αν θα γίνει ή δεν θα γίνει», κατέληξε.
ΜΑΡΙΖΑ ΨΑΡΑΚΗ
Πηγή : Ανατολή