«Παραλάβαμε ήδη το πρώτο φορτίο, ενώ έρχεται σε
λίγο και το δεύτερο φορτίο των φρούτων που εξασφαλίσαμε από Αγροτικούς
Συνεταιρισμούς παραγωγών μήλων και ακτινιδίων της Νάουσας, οι οποίοι
έχουν μπει στα χρηματοδοτούμενα προγράμματα της δωρεάν διανομής των
προϊόντων τους, σε κοινωνικές οργανώσεις όλης της χώρας. Λόγω της
αδυναμίας που υπάρχει να διατεθούν σε καλές τιμές τα ελληνικά φρούτα και
τα λαχανικά , εξαιτίας του Ρωσικού εμπάργκο στα κοινοτικά
οπωροκηπευτικά, η Ε.Ε. αποζημιώνει την απόσυρση, τη δωρεάν διανομή και
την πράσινη συγκομιδή, ώστε να αποσυμφορηθεί η αγορά και να επέλθει
ισορροπία στην προσφορά και τη ζήτηση», μας είπε η πρόεδρος του Συλλόγου
Πολυτέκνων Ιεράπετρας κ. Ευαγγελία Κορνάρου.
«Η διανομή των μήλων και των ακτινιδίων θα γίνει
σε όλες ανεξαιρέτως τις πολύτεκνες οικογένειες, την Παρασκευή και το
Σάββατο από τις 9.00 μέχρι τις 15.00 στις εγκαταστάσεις της Ένωσης
Αγροτικών Συνεταιρισμών Ιεράπετρας, την οποία ευχαριστούμε για τη
συνδρομή της. Ευχαριστούμε βέβαια τους Ναουσαίους παραγωγούς, αλλά και
τον Αγροτικό Συνεταιρισμό "Το Νησί" που διέθεσε τους ψυκτικούς του
θαλάμους για τη σωστή διατήρηση των φρούτων μέχρι να γίνει η διανομή
τους», προσθέτει η κ. Ευαγγελία Κορνάρου.
Απαραίτητη προϋπόθεση για την παραλαβή των μήλων
και των ακτινιδίων από το Σύλλογο Πολυτέκνων Ιεράπετρας είναι η επίδειξη
του πολυτεκνικού βιβλιαρίου.
Το μήλα και τα ακτινίδια πέρασαν από τον έλεγχο
τριών γεωπόνων της Περιφέρειας Κρήτης, είναι σε πάρα πολύ καλή
κατάσταση, είναι Α' ποιότητας και θα δώσουν μια σημαντικά μεγάλη
οικονομική ανάσα στα 1.450 μέλη των 520 πολύτεκνων οικογενειών της
Ιεράπετρας.
Πολλές από αυτές τις οικογένειες ασχολούνται με
την παραγωγή πρώιμων κηπευτικών και είχαν συνδράμει και αυτές τα
προηγούμενα χρόνια τους οικονομικά αδύναμους των μεγάλων αστικών κέντρων
της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, με κηπευτικά που προσέφεραν δωρεάν σε
περιόδους κατάρρευσης της αγοράς.
Στο μεταξύ ενώ οι υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες
έχουν εκμεταλλευτεί στο έπακρο, τα χρηματοδοτούμενα προγράμματα
αντιμετώπισης της κρίσης από το Ρωσικό εμπάργκο, ελάχιστες κοινωνικές
οργανώσεις έχουν ενδιαφερθεί να επωφεληθούν εξυπηρετώντας μέσω των
κοινωνικών δομών τις χιλιάδες των οικονομικά ασθενέστερων συνελλήνων
πολλοί εκ των οποίων σήμερα θεωρούν είδος πολυτελείας το φρέσκο φρούτο η
το φρέσκο λαχανικό, ενώ θα μπορούσαν να τα έχουν δωρεάν στο τραπέζι
τους. Αν δεν απορροφηθούν τα κονδύλια που έχουν εγκριθεί από την Ε.Ε.
για τη χώρα μας, θα επωφεληθούν οι χώρες εκείνες που έσπευσαν να
εκμεταλλευτούν πρώτες αυτά τα προγράμματα.
Του Νίκου Πετάση
Πηγή : Νέα Κρήτη