«Ανεπαρκής η χρηματοδότηση για την κατασκευή και αναβάθμιση του Οδικού Άξονα Κρήτης»
Η υπ΄αριθμ. πρωτ. 1446/373 απάντηση του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων στην υπ’ αριθμ. πρωτ. 1428/18-09-2014 αναφορά του βουλευτή Ηρακλείου των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ Κώστα Δαμαβολίτη, σχετικά με την επιτακτική ανάγκη αναβάθμισης του Βόρειου Οδικού άξονα Κρήτης , επιβεβαιώνει την διαχρονική αδιαφορία των κυβερνόντων και την συστηματική μεθοδικότητα ένταξης του μεγαλόπνοου αυτού έργου σε καθεστώς συμβάσεως με ιδιώτες.
Στην απάντησή του, το Υπουργείο Υποδομών αναφέρει ότι έθεσε επί τάπητος την τεκμηριωμένη μελέτη που έχει συντάξει ο Ο.Α.Κ και κατέθεσε ο κ.Δαμαβολίτης, αλλά παρόλα αυτά κρατά σκληρή στάση, επιχειρώντας να μας πείσει ότι κάποιες δεκάδες εκατομμύρια ευρώ που έχουν προβλεφθεί για χρηματοδότηση των ΒΟΑΚ και ΝΟΑΚ στο πλαίσιο του Συμφώνου Εταιρικής Σχέσης (ΣΕΣ) 2014 – 2020 και η πιθανότητα ανακατανομής πόρων σε άλλα επιχειρησιακά προγράμματα του ΕΣΠΑ 2014 – 2020 επαρκούν για την βελτίωση της προσβασιμότητας και την μείωση της επικινδυνότητας του ταλαιπωρημένου οδικού δικτύου.
Για την κατασκευή ενός οδικού άξονα που θα πληροί στοιχειώδεις προϋποθέσεις σε επίπεδο ασφάλειας και λειτουργικότητας υπολογίζεται ότι απαιτούνται 2 δις. ευρώ. Με δράσεις που περιλαμβάνουν βραχυπρόθεσμες και μεσοπρόθεσμες παρεμβάσεις (μικρής & μεσαίας κλίμακας, ανάλογου κόστους) στο εθνικό και επαρχιακό δίκτυο προωθείται η δημιουργία κλίματος για την αναγκαιότητα επιβολής διοδίων για την κατασκευή του ΒΟΑΚ.
Ο βουλευτής Ηρακλείου τάσσεται ενάντια σε κάθε προσπάθεια επιβολής διοδίων στον ΒΟΑΚ. Προς αυτή την κατεύθυνση, καλεί όλους τους εμπλεκόμενους, παραμερίζοντας τα κομματικά τους κριτήρια και επιδιώξεις, να χαράξουν από κοινού την πορεία πλεύσης και δράσης, για την κατασκευή ενός σύγχρονου οδικού άξονα που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες του νησιού.
Η υπ΄αριθμ. πρωτ. 1446/373 απάντηση του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων στην υπ’ αριθμ. πρωτ. 1428/18-09-2014 αναφορά του βουλευτή Ηρακλείου των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ Κώστα Δαμαβολίτη, σχετικά με την επιτακτική ανάγκη αναβάθμισης του Βόρειου Οδικού άξονα Κρήτης , επιβεβαιώνει την διαχρονική αδιαφορία των κυβερνόντων και την συστηματική μεθοδικότητα ένταξης του μεγαλόπνοου αυτού έργου σε καθεστώς συμβάσεως με ιδιώτες.
Στην απάντησή του, το Υπουργείο Υποδομών αναφέρει ότι έθεσε επί τάπητος την τεκμηριωμένη μελέτη που έχει συντάξει ο Ο.Α.Κ και κατέθεσε ο κ.Δαμαβολίτης, αλλά παρόλα αυτά κρατά σκληρή στάση, επιχειρώντας να μας πείσει ότι κάποιες δεκάδες εκατομμύρια ευρώ που έχουν προβλεφθεί για χρηματοδότηση των ΒΟΑΚ και ΝΟΑΚ στο πλαίσιο του Συμφώνου Εταιρικής Σχέσης (ΣΕΣ) 2014 – 2020 και η πιθανότητα ανακατανομής πόρων σε άλλα επιχειρησιακά προγράμματα του ΕΣΠΑ 2014 – 2020 επαρκούν για την βελτίωση της προσβασιμότητας και την μείωση της επικινδυνότητας του ταλαιπωρημένου οδικού δικτύου.
Για την κατασκευή ενός οδικού άξονα που θα πληροί στοιχειώδεις προϋποθέσεις σε επίπεδο ασφάλειας και λειτουργικότητας υπολογίζεται ότι απαιτούνται 2 δις. ευρώ. Με δράσεις που περιλαμβάνουν βραχυπρόθεσμες και μεσοπρόθεσμες παρεμβάσεις (μικρής & μεσαίας κλίμακας, ανάλογου κόστους) στο εθνικό και επαρχιακό δίκτυο προωθείται η δημιουργία κλίματος για την αναγκαιότητα επιβολής διοδίων για την κατασκευή του ΒΟΑΚ.
Ο βουλευτής Ηρακλείου τάσσεται ενάντια σε κάθε προσπάθεια επιβολής διοδίων στον ΒΟΑΚ. Προς αυτή την κατεύθυνση, καλεί όλους τους εμπλεκόμενους, παραμερίζοντας τα κομματικά τους κριτήρια και επιδιώξεις, να χαράξουν από κοινού την πορεία πλεύσης και δράσης, για την κατασκευή ενός σύγχρονου οδικού άξονα που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες του νησιού.