Ημερίδα με θέμα την κοινωνική επιχειρηματικότητα στις αγροτικές και
τουριστικές περιοχές πραγματοποιήθηκε στη Σητεία. Τη διοργάνωσαν η
Αναπτυξιακή Σύμπραξη «Όλοι Μαζί» σε συνεργασία με το Υπουργείο Εργασίας
και το Δίκτυο αναπτυξιακών Συμπράξεων Κρήτης, στο πλαίσιο της δράσης
«Δικτύωση» του Προγράμματος «Στηρίζουμε την Εργασία και την Ανάπτυξη».
Κεντρικός ομιλητής ήταν ο Υφυπουργός Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας κ. Γιάννης Πλακιωτάκης. Αρκετοί ήταν οι πολίτες που παρακολούθησαν τις εργασίες. Μεταξύ αυτών και ο Πανοσιολογιότατος Ηγούμενος της Ιεράς Μονής Τοπλού κ. Φιλόθεος Σπανουδάκης, η Αντιπεριφερειάρχης Λασιθίου κ. Πελαγία Πετράκη, ο Αντιπεριφερειάρχης Κρήτης κ. Σημαντιράκης, ο Δήμαρχος Σητείας κ. Θοδωρής Πατεράκης, ο Δήμαρχος Αγίου Νικολάου κ. Αντώνης Ζερβός, ο Δήμαρχος Χερσονήσου κ. Μαστοράκης.
Αρχικά το λόγο έλαβε ο κ. Νίκος Πετράκης Πρόεδρος του ΚΕΚ Ανάπτυξη Κρήτης και Πρόεδρος της Αναπτυξιακής Σύμπραξης «Όλοι Μαζί», ο οποίος ήταν και συντονιστής της ημερίδας καλωσορίζοντας τους παριστάμενους.
Ακολούθως ευχαρίστησε τον κ. Πλακιωτάκη για το ενδιαφέρον του για τα προγράμματα στήριξης, δημιουργίας απασχόλησης, εστιάζοντας στη μεγάλη ώθηση που τους έδωσε με την ανάληψη των καθηκόντων του στο υπουργείο, επιλύοντας χρονίζοντα προβλήματα. Επίσης ευχαρίστησε όλους τους εκπροσώπους του υπουργείου, της περιφέρειας και των άλλων φορέων που συμμετέχουν, τους συμμετέχοντες στα προγράμματα που υλοποιούνται καθώς και τους εισηγητές στην ημερίδα.
Χαιρετισμό στη συνέχεια απηύθυναν η κ. Πετράκη και ο κ. Πατεράκης, αναφέρθηκαν στη σπουδαιότητα του αντικειμένου της ημερίδας, επισημαίνοντας ότι η κοινωνική επιχειρηματικότητα είναι ένας σημαντικός κι επίκαιρος τομέας που μπορεί να προσφέρει πολλά στην αντιμετώπιση της ανεργίας που μαστίζει ιδιαίτερα τους νέους και τις γυναίκες όσο και στην κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη.
Η κ. Ράνια Οικονόμου, Διευθύντρια της Ε.Υ.Κ.Ε.Κ.Ο του υπουργείου Εργασίας μίλησε για τρέχοντα και προβλεπόμενα προγράμματα ενίσχυσης της κοινωνικής επιχειρηματικότητας (ΕΣΠΑ 2007-2014 και ΕΣΠΑ 2014 -2020 ).
Η κ. Ελένη Δεινάκη και η κ. Ολυμπία Μελεσανάκη, εκπρόσωποι της Ενδιάμεσης Διαχειριστικής Αρχής της Περιφέρειας Κρήτης αναφέρθηκαν στην πορεία υλοποίησης και τις προοπτικές των Τοπικών Σχεδίων Απασχόλησης (ΤΟΠΣΑ). Ο κ. Νίκος Πετράκης ανέπτυξε το θέμα «κοινωνική επιχειρηματικότητα: τοπική εμπειρία και οι προϋπόθεσης επιτυχίας». Ο κ. Γιώργος Ζερβός Διευθυντής του ΚΕΚ Ανάπτυξη Κρήτης ενημέρωσε για το θεσμικό πλαίσιο των κοινωνικών συνεταιριστικών επιχειρήσεων, την εμπειρία και παραδείγματα ΚΣΕ στην Κρήτη. Η κ. Κατερίνα Τσούκη αναφέρθηκε στην εμπειρία από την καταγραφή που έχει κάνει στους γυναικείους συνεταιρισμούς στην Κρήτη.
Επίσης παρουσιάστηκαν από το Γυναικείο Συνεταιρισμό Ζάκρου «Ο Μελλίων» και την κ. Νεκταρία Κουνελάκη καθώς και την ΚΟΙ.Σ.ΕΠ. «Αρετούσα» (υφαντική τέχνη Αρχάνες) με την κ. Κατερίνα Καναβάκη καλά παραδείγματα καλών πρακτικών υφιστάμενων Κοινωνικών Συνεταιριστικών Επιχειρήσεων. Αντίστοιχα παρουσιάστηκαν τα προβλήματα και οι προτάσεις τριών υπό σύσταση Κοινωνικών Συνεταιριστικών Επιχειρήσεων, ΚΟΙΝ.Ε.ΕΠ ΑμεΑ, υπηρεσίες καθαριότητας Σητεία (η παρουσίαση έγινε από την κ. Ελπίδα Κουρτζή), ΚΟΙΝ.Σ.ΕΠ. Παραδοσιακά γλυκά και εδέσματα Ιεράπετρα (κ. Μαριάννα Χαραλαμπάκη) και Φροντίδας ηλικιωμένων Σητείας (κ. Βασιλική Ηλιάδη).
ΜΑΡΙΖΑ ΨΑΡΑΚΗ
Πηγή : Ανατολή
Κεντρικός ομιλητής ήταν ο Υφυπουργός Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας κ. Γιάννης Πλακιωτάκης. Αρκετοί ήταν οι πολίτες που παρακολούθησαν τις εργασίες. Μεταξύ αυτών και ο Πανοσιολογιότατος Ηγούμενος της Ιεράς Μονής Τοπλού κ. Φιλόθεος Σπανουδάκης, η Αντιπεριφερειάρχης Λασιθίου κ. Πελαγία Πετράκη, ο Αντιπεριφερειάρχης Κρήτης κ. Σημαντιράκης, ο Δήμαρχος Σητείας κ. Θοδωρής Πατεράκης, ο Δήμαρχος Αγίου Νικολάου κ. Αντώνης Ζερβός, ο Δήμαρχος Χερσονήσου κ. Μαστοράκης.
Αρχικά το λόγο έλαβε ο κ. Νίκος Πετράκης Πρόεδρος του ΚΕΚ Ανάπτυξη Κρήτης και Πρόεδρος της Αναπτυξιακής Σύμπραξης «Όλοι Μαζί», ο οποίος ήταν και συντονιστής της ημερίδας καλωσορίζοντας τους παριστάμενους.
Ακολούθως ευχαρίστησε τον κ. Πλακιωτάκη για το ενδιαφέρον του για τα προγράμματα στήριξης, δημιουργίας απασχόλησης, εστιάζοντας στη μεγάλη ώθηση που τους έδωσε με την ανάληψη των καθηκόντων του στο υπουργείο, επιλύοντας χρονίζοντα προβλήματα. Επίσης ευχαρίστησε όλους τους εκπροσώπους του υπουργείου, της περιφέρειας και των άλλων φορέων που συμμετέχουν, τους συμμετέχοντες στα προγράμματα που υλοποιούνται καθώς και τους εισηγητές στην ημερίδα.
Χαιρετισμό στη συνέχεια απηύθυναν η κ. Πετράκη και ο κ. Πατεράκης, αναφέρθηκαν στη σπουδαιότητα του αντικειμένου της ημερίδας, επισημαίνοντας ότι η κοινωνική επιχειρηματικότητα είναι ένας σημαντικός κι επίκαιρος τομέας που μπορεί να προσφέρει πολλά στην αντιμετώπιση της ανεργίας που μαστίζει ιδιαίτερα τους νέους και τις γυναίκες όσο και στην κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη.
Η κ. Ράνια Οικονόμου, Διευθύντρια της Ε.Υ.Κ.Ε.Κ.Ο του υπουργείου Εργασίας μίλησε για τρέχοντα και προβλεπόμενα προγράμματα ενίσχυσης της κοινωνικής επιχειρηματικότητας (ΕΣΠΑ 2007-2014 και ΕΣΠΑ 2014 -2020 ).
Η κ. Ελένη Δεινάκη και η κ. Ολυμπία Μελεσανάκη, εκπρόσωποι της Ενδιάμεσης Διαχειριστικής Αρχής της Περιφέρειας Κρήτης αναφέρθηκαν στην πορεία υλοποίησης και τις προοπτικές των Τοπικών Σχεδίων Απασχόλησης (ΤΟΠΣΑ). Ο κ. Νίκος Πετράκης ανέπτυξε το θέμα «κοινωνική επιχειρηματικότητα: τοπική εμπειρία και οι προϋπόθεσης επιτυχίας». Ο κ. Γιώργος Ζερβός Διευθυντής του ΚΕΚ Ανάπτυξη Κρήτης ενημέρωσε για το θεσμικό πλαίσιο των κοινωνικών συνεταιριστικών επιχειρήσεων, την εμπειρία και παραδείγματα ΚΣΕ στην Κρήτη. Η κ. Κατερίνα Τσούκη αναφέρθηκε στην εμπειρία από την καταγραφή που έχει κάνει στους γυναικείους συνεταιρισμούς στην Κρήτη.
Επίσης παρουσιάστηκαν από το Γυναικείο Συνεταιρισμό Ζάκρου «Ο Μελλίων» και την κ. Νεκταρία Κουνελάκη καθώς και την ΚΟΙ.Σ.ΕΠ. «Αρετούσα» (υφαντική τέχνη Αρχάνες) με την κ. Κατερίνα Καναβάκη καλά παραδείγματα καλών πρακτικών υφιστάμενων Κοινωνικών Συνεταιριστικών Επιχειρήσεων. Αντίστοιχα παρουσιάστηκαν τα προβλήματα και οι προτάσεις τριών υπό σύσταση Κοινωνικών Συνεταιριστικών Επιχειρήσεων, ΚΟΙΝ.Ε.ΕΠ ΑμεΑ, υπηρεσίες καθαριότητας Σητεία (η παρουσίαση έγινε από την κ. Ελπίδα Κουρτζή), ΚΟΙΝ.Σ.ΕΠ. Παραδοσιακά γλυκά και εδέσματα Ιεράπετρα (κ. Μαριάννα Χαραλαμπάκη) και Φροντίδας ηλικιωμένων Σητείας (κ. Βασιλική Ηλιάδη).
ΜΑΡΙΖΑ ΨΑΡΑΚΗ
Πηγή : Ανατολή