Ανοιχτή επιστολή του αρμόδιου αντιδημάρχου προς τους οφειλέτες
Στην ανοιχτή επιστολή του ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος Σητείας , Πρόεδρος του Δ.Ο.Κ.Α.Σ. Λεωνιδας Τερζής αναφέρει:
"Συνδημότες και συνδημότισσες,
βιώνουμε όλοι τα τελευταία χρόνια μια οικονομική κατάσταση που δεν πρόκειται άμεσα να αλλάξει. Οι επιχορηγήσεις από το Κράτος (ΚΑΠ, ΣΑΤΑ) παραμένουν περιορισμένες και η δημοτική αρχή έχει χρέος να αξιοποιήσει τις δικές της δυνατότητες για τα έσοδά της.
Μεταξύ αυτών, είναι η καλύτερη δυνατή διαχείριση πηγών εσόδων, όπως είναι η άρδευση, τα τέλη παρεπιδημούντων, τα ανταποδοτικά τέλη από ΑΠΕ, τα τέλη από την κατάληψη κοινόχρηστων χώρων, η ελεγχόμενη στάθμευση, οι πολιτικοί γάμοι.
Θεωρώ πως είναι αναγκαία η είσπραξη των ανείσπρακτων οφειλών ύψους 2.079.000 εκατομμυρίων ευρώ.
Οι επιστολές που παρέλαβαν χιλιάδες δημότες, με τις οποίες ενημερώνονται για τις οφειλές τους προς το δήμο από το έτος 2002 και μετά, ήταν μία αναγκαστική διαδικασία. Σε διαφορετική περίπτωση, αφ' ενός οι υπηρεσιακοί παράγοντες απειλούνται με καταλογισμό για διαφυγόντα έσοδα, για τα οποία δεν έκαναν τις απαραίτητες ενέργειες είσπραξης, αφ' ετέρου ο Δήμος κινδυνεύει να εισέλθει σε καθεστώς επιτήρησης από το Υπουργείο Εσωτερικών. Επομένως πρέπει να ενημερώνει η υπηρεσία τους δημότες ότι χρωστούν.
Οι συνδημότες μας πρέπει να γνωρίζουν ότι ο Ν.3852/2010 (Πρόγραμμα «Καλλικράτης») προβλέπει ότι η Οικονομική Υπηρεσία του κάθε Δήμου ελέγχεται από τον Επίτροπο του Ελεγκτικού Συνεδρίου σχετικά με την πρόοδό της στην είσπραξη των βεβαιωμένων οφειλών. Σε περίπτωση που η Επίτροπος διαπιστώσει ότι υπάρχει για μεγάλο διάστημα αδράνεια είσπραξης, παραπέμπει τους υπαλλήλους και προϊσταμένους των Οικονομικών Υπηρεσιών στο Ελεγκτικό Συνέδριο για τον καταλογισμό των διαφυγόντων εσόδων σε αυτούς.
Από τα παραπάνω συνάγεται ότι δε μπορούν οι αιρετοί να κάνουν ανέξοδη πολιτική εις βάρος των υπαλλήλων και ούτε οι υπάλληλοι να κάνουν «χατίρια» στους αιρετούς, ειδικά όταν κινδυνεύουν να χάσουν τη δουλειά τους, καθώς κάθε παράβαση υπαλληλικού καθήκοντος που προσδιορίζεται από τις υποχρεώσεις που επιβάλλουν στον υπάλληλο οι κείμενες διατάξεις και οι νόμοι, αποτελεί πειθαρχικό παράπτωμα για το οποίο ο υπάλληλος διώκεται αυστηρά. Δε νομίζω κανένας μας να θέλει να συμβεί το ίδιο και στο δικό μας Δήμο.
Σχετικά με τις ατομικές ειδοποιήσεις, πρόκειται για βεβαιωμένες ληξιπρόθεσμες οφειλές, οι οποίες αφορούν κυρίως σε: οφειλές από τέλη επί των ακαθαρίστων εσόδων επιτηδευματιών και από τέλη διαμονής παρεπιδημούντων των ξενοδοχείων, καταστημάτων εστίασης, (βασικές πηγές των θεσμοθετημένων εσόδων του Δήμου, ποσά που εισπράττει ο επιχειρηματίας από τους πελάτες του για να τα αποδώσει στο Δήμο), οφειλές ΤΑΠ (και μάλιστα σε αρκετές περιπτώσεις οφειλετών που, κατόπιν ελέγχου της υπηρεσίας, διαπιστώθηκε ότι είχαν καταθέσει ανακριβείς δηλώσεις τετραγωνικών μέτρων), τέλη άρδευσης πρόστιμα αυθαίρετης κατάληψης κοινοχρήστων χώρων, οφειλόμενα μισθώματα κά.
Για όλα τα παραπάνω ληξιπρόθεσμα χρέη, οι οφειλέτες έχουν επανειλημμένως ειδοποιηθεί από την Οικονομική Υπηρεσία κατά την τελευταία δεκαετία και δεν έχουν ανταποκριθεί για την τακτοποίησή τους. Πρέπει εδώ να τονιστεί ότι όλοι μας θα ζητούμε να γίνουν περισσότερες μελέτες, περισσότερα έργα, περισσότερες δράσεις κοινωνικής πολιτικής κτλ. Πώς όμως θα πραγματοποιηθούν αυτά, όταν o δήμος αδιαφορούμε για τη δυνατότητα είσπραξης των θεσμοθετημένων εσόδων;
Είναι αυτονόητο ότι κάποιοι από τους οφειλέτες αντιμετωπίζουν δυσκολία στην κάλυψη των υποχρεώσεών τους. Ωστόσο η Οικονομική Υπηρεσία ούτε μπορεί να το γνωρίζει αυτό αλλά και ούτε να κάνει εξ αρχής καμία διάκριση. Για το λόγο αυτό έως τις 14 Αυγούστου υπήρχε δυνατότητα ευνοϊκής ρύθμισης των οφειλών, κάτι για το οποίο υπήρξαν επανειλημμένες ειδοποιήσεις τόσο από τον Τύπο, όσο και με κάθε άλλο πρόσφορο μέσο, ώστε να επωφεληθούν οι δημότες και να ρυθμίσουν με ευνοϊκούς όρους τις οφειλές τους και με δυνατότητα αποπληρωμής σε πολλές μηνιαίες δόσεις. Ρύθμιση που εκμεταλλεύτηκαν κάποιοι συνδημότες μας. Παρά ταύτα θα ήθελα να ενημερώσω ότι σύμφωνα με πληροφορίες, πρόκειται η ρύθμιση αυτή να ενεργοποιηθεί εκ νέου μέχρι και το Νοέμβριο, συμπεριλαμβάνοντας και τρέχουσες οφειλές, κάτι που επίκειται άμεσα με ψήφιση τροπολογίας.
Θα πρέπει λοιπόν όλοι να κατανοήσουν πως η οικονομική αυτοτέλεια και η ανταποδοτικότητα των υπηρεσιών είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την οικονομική συνέπεια όλων μας.
Για όλα τα παραπάνω, καλώ όλους τους συναδέλφους δημοτικούς συμβούλους σε συνεργασία.
Καλώ επίσης τους πολίτες να σκύψουν πάνω από τα προβλήματα του δήμου.
Η αντιπολίτευση βεβαίως και οφείλει να υπερασπίζεται τον ρόλο της και να ασκεί κριτική στη δημοτική αρχή όταν θεωρεί ότι αυτό είναι απαραίτητο και οι πολίτες έχουν αναφαίρετο δικαίωμα να απαιτούν καλύτερες υπηρεσίες. Η κριτική είναι πάντα δεκτή εφόσον, όμως, η εκκίνησή της δεν είναι στείρα. Τα ζητήματα βιωσιμότητας του Δήμου, της εξυπηρέτησης των πολιτών, και της ανάπτυξης της περιοχής μας πρέπει να είναι κοινός στόχος όλων μας".
Πηγή : Creta live
"Συνδημότες και συνδημότισσες,
βιώνουμε όλοι τα τελευταία χρόνια μια οικονομική κατάσταση που δεν πρόκειται άμεσα να αλλάξει. Οι επιχορηγήσεις από το Κράτος (ΚΑΠ, ΣΑΤΑ) παραμένουν περιορισμένες και η δημοτική αρχή έχει χρέος να αξιοποιήσει τις δικές της δυνατότητες για τα έσοδά της.
Μεταξύ αυτών, είναι η καλύτερη δυνατή διαχείριση πηγών εσόδων, όπως είναι η άρδευση, τα τέλη παρεπιδημούντων, τα ανταποδοτικά τέλη από ΑΠΕ, τα τέλη από την κατάληψη κοινόχρηστων χώρων, η ελεγχόμενη στάθμευση, οι πολιτικοί γάμοι.
Θεωρώ πως είναι αναγκαία η είσπραξη των ανείσπρακτων οφειλών ύψους 2.079.000 εκατομμυρίων ευρώ.
Οι επιστολές που παρέλαβαν χιλιάδες δημότες, με τις οποίες ενημερώνονται για τις οφειλές τους προς το δήμο από το έτος 2002 και μετά, ήταν μία αναγκαστική διαδικασία. Σε διαφορετική περίπτωση, αφ' ενός οι υπηρεσιακοί παράγοντες απειλούνται με καταλογισμό για διαφυγόντα έσοδα, για τα οποία δεν έκαναν τις απαραίτητες ενέργειες είσπραξης, αφ' ετέρου ο Δήμος κινδυνεύει να εισέλθει σε καθεστώς επιτήρησης από το Υπουργείο Εσωτερικών. Επομένως πρέπει να ενημερώνει η υπηρεσία τους δημότες ότι χρωστούν.
Οι συνδημότες μας πρέπει να γνωρίζουν ότι ο Ν.3852/2010 (Πρόγραμμα «Καλλικράτης») προβλέπει ότι η Οικονομική Υπηρεσία του κάθε Δήμου ελέγχεται από τον Επίτροπο του Ελεγκτικού Συνεδρίου σχετικά με την πρόοδό της στην είσπραξη των βεβαιωμένων οφειλών. Σε περίπτωση που η Επίτροπος διαπιστώσει ότι υπάρχει για μεγάλο διάστημα αδράνεια είσπραξης, παραπέμπει τους υπαλλήλους και προϊσταμένους των Οικονομικών Υπηρεσιών στο Ελεγκτικό Συνέδριο για τον καταλογισμό των διαφυγόντων εσόδων σε αυτούς.
Από τα παραπάνω συνάγεται ότι δε μπορούν οι αιρετοί να κάνουν ανέξοδη πολιτική εις βάρος των υπαλλήλων και ούτε οι υπάλληλοι να κάνουν «χατίρια» στους αιρετούς, ειδικά όταν κινδυνεύουν να χάσουν τη δουλειά τους, καθώς κάθε παράβαση υπαλληλικού καθήκοντος που προσδιορίζεται από τις υποχρεώσεις που επιβάλλουν στον υπάλληλο οι κείμενες διατάξεις και οι νόμοι, αποτελεί πειθαρχικό παράπτωμα για το οποίο ο υπάλληλος διώκεται αυστηρά. Δε νομίζω κανένας μας να θέλει να συμβεί το ίδιο και στο δικό μας Δήμο.
Σχετικά με τις ατομικές ειδοποιήσεις, πρόκειται για βεβαιωμένες ληξιπρόθεσμες οφειλές, οι οποίες αφορούν κυρίως σε: οφειλές από τέλη επί των ακαθαρίστων εσόδων επιτηδευματιών και από τέλη διαμονής παρεπιδημούντων των ξενοδοχείων, καταστημάτων εστίασης, (βασικές πηγές των θεσμοθετημένων εσόδων του Δήμου, ποσά που εισπράττει ο επιχειρηματίας από τους πελάτες του για να τα αποδώσει στο Δήμο), οφειλές ΤΑΠ (και μάλιστα σε αρκετές περιπτώσεις οφειλετών που, κατόπιν ελέγχου της υπηρεσίας, διαπιστώθηκε ότι είχαν καταθέσει ανακριβείς δηλώσεις τετραγωνικών μέτρων), τέλη άρδευσης πρόστιμα αυθαίρετης κατάληψης κοινοχρήστων χώρων, οφειλόμενα μισθώματα κά.
Για όλα τα παραπάνω ληξιπρόθεσμα χρέη, οι οφειλέτες έχουν επανειλημμένως ειδοποιηθεί από την Οικονομική Υπηρεσία κατά την τελευταία δεκαετία και δεν έχουν ανταποκριθεί για την τακτοποίησή τους. Πρέπει εδώ να τονιστεί ότι όλοι μας θα ζητούμε να γίνουν περισσότερες μελέτες, περισσότερα έργα, περισσότερες δράσεις κοινωνικής πολιτικής κτλ. Πώς όμως θα πραγματοποιηθούν αυτά, όταν o δήμος αδιαφορούμε για τη δυνατότητα είσπραξης των θεσμοθετημένων εσόδων;
Είναι αυτονόητο ότι κάποιοι από τους οφειλέτες αντιμετωπίζουν δυσκολία στην κάλυψη των υποχρεώσεών τους. Ωστόσο η Οικονομική Υπηρεσία ούτε μπορεί να το γνωρίζει αυτό αλλά και ούτε να κάνει εξ αρχής καμία διάκριση. Για το λόγο αυτό έως τις 14 Αυγούστου υπήρχε δυνατότητα ευνοϊκής ρύθμισης των οφειλών, κάτι για το οποίο υπήρξαν επανειλημμένες ειδοποιήσεις τόσο από τον Τύπο, όσο και με κάθε άλλο πρόσφορο μέσο, ώστε να επωφεληθούν οι δημότες και να ρυθμίσουν με ευνοϊκούς όρους τις οφειλές τους και με δυνατότητα αποπληρωμής σε πολλές μηνιαίες δόσεις. Ρύθμιση που εκμεταλλεύτηκαν κάποιοι συνδημότες μας. Παρά ταύτα θα ήθελα να ενημερώσω ότι σύμφωνα με πληροφορίες, πρόκειται η ρύθμιση αυτή να ενεργοποιηθεί εκ νέου μέχρι και το Νοέμβριο, συμπεριλαμβάνοντας και τρέχουσες οφειλές, κάτι που επίκειται άμεσα με ψήφιση τροπολογίας.
Θα πρέπει λοιπόν όλοι να κατανοήσουν πως η οικονομική αυτοτέλεια και η ανταποδοτικότητα των υπηρεσιών είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την οικονομική συνέπεια όλων μας.
Για όλα τα παραπάνω, καλώ όλους τους συναδέλφους δημοτικούς συμβούλους σε συνεργασία.
Καλώ επίσης τους πολίτες να σκύψουν πάνω από τα προβλήματα του δήμου.
Η αντιπολίτευση βεβαίως και οφείλει να υπερασπίζεται τον ρόλο της και να ασκεί κριτική στη δημοτική αρχή όταν θεωρεί ότι αυτό είναι απαραίτητο και οι πολίτες έχουν αναφαίρετο δικαίωμα να απαιτούν καλύτερες υπηρεσίες. Η κριτική είναι πάντα δεκτή εφόσον, όμως, η εκκίνησή της δεν είναι στείρα. Τα ζητήματα βιωσιμότητας του Δήμου, της εξυπηρέτησης των πολιτών, και της ανάπτυξης της περιοχής μας πρέπει να είναι κοινός στόχος όλων μας".
Πηγή : Creta live