Μετά από μία μεγάλη προσπάθεια των τελευταίων χρόνων αρχικά του τότε
Δήμου Ιτάνου και στη συνέχεια του Δήμου Σητείας, στην τελική ευθεία
βρίσκεται η διαδικασία για την υποβολή πρότασης ένταξης του Φυσικού
Πάρκου Σητείας
στο Δίκτυο των Ευρωπαϊκών και Παγκόσμιων Γεωπάρκων. Την Τετάρτη στη συνεδρίασή του το Δημοτικό Συμβούλιο Σητείας όρισε το ΔΟΚΑΣ ως Φορέα Διαχείρισης προκειμένου να υποβάλει τη σχετική πρόταση.
Η όλη προσπάθεια εντάσσεται στο πλαίσιο του προγράμματος ΓΕΩ.ΤΟΠΙ.Α., που είχε υλοποιήσει ο ΔΟΚΑΣ ως επικεφαλής εταίρος, με συνολικό προϋπολογισμό 890.000 €. Τα χρήματα διαχειρίστηκε και διένειμε ο ΔΟΚΑΣ στους εταίρους δηλαδή στο Πανεπιστήμιο Κρήτης, στο Τμήμα Γεωλογικής Επισκόπησης, στην Εταιρία Ανάπτυξης Τροόδου και στο Τμήμα Δασών της Κύπρου. Οι εταίροι της Κύπρου έλαβαν περίπου 540.000 €, το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας 170.000 περίπου υλοποιώντας υποδομές στην Ζάκρο και το Καρύδι και ο ΔΟΚΑΣ 180.000 € που αφορούσαν τα μονοπάτια, τη σήμανση, το Σταθμό στο Καρύδι κι άλλα. Ολοκληρώθηκε το πρόγραμμα
Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε περίπου πριν έξι μήνες με μεγάλη επιτυχία χάρις και τις ιδιαίτερες προσπάθειες που κατέβαλλαν οι υπάλληλοι του ΔΟΚΑΣ, καθώς το πρόγραμμα ήταν πολύ απαιτητικό.
Η ένταξη του Φυσικού Πάρκου Σητείας στην οικογένεια των Γεωπάρκων κρίνεται ιδιαίτερα σημαντική με πολλαπλά οφέλη για την περιοχή, όπως έχει συμβεί σε αντίστοιχες της Ευρώπης, οι οποίες παρουσίασαν μία μεγάλη αλλαγή στην τουριστική ανάπτυξη.
Εξάλλου τα Γεωπάρκα θέτουν ένα πλαίσιο, μίας αειφόρου διαχείρισης του περιβάλλοντος. Τα Γεωπάρκα δεν είναι μία προστατευόμενη περιοχή, όπως επισημαίνεται από τους αρμοδίους, με τον αυστηρό νόμο Νatura για παράδειγμα που θέτει απαγορεύσεις κλπ. Απλά θέτουν κανόνες δείχνοντας τον δρόμο για το πώς μπορεί να αναπτυχθεί μία περιοχή με σεβασμό στο περιβάλλον και τον άνθρωπο, δεδομένου ότι ο ανθρώπινος παράγοντας είναι απαραίτητη προϋπόθεση για τη λειτουργία των Γεωπάρκων.
ΜΑΡΙΖΑ ΨΑΡΑΚΗ
Πηγή : Ανατολή
στο Δίκτυο των Ευρωπαϊκών και Παγκόσμιων Γεωπάρκων. Την Τετάρτη στη συνεδρίασή του το Δημοτικό Συμβούλιο Σητείας όρισε το ΔΟΚΑΣ ως Φορέα Διαχείρισης προκειμένου να υποβάλει τη σχετική πρόταση.
Η όλη προσπάθεια εντάσσεται στο πλαίσιο του προγράμματος ΓΕΩ.ΤΟΠΙ.Α., που είχε υλοποιήσει ο ΔΟΚΑΣ ως επικεφαλής εταίρος, με συνολικό προϋπολογισμό 890.000 €. Τα χρήματα διαχειρίστηκε και διένειμε ο ΔΟΚΑΣ στους εταίρους δηλαδή στο Πανεπιστήμιο Κρήτης, στο Τμήμα Γεωλογικής Επισκόπησης, στην Εταιρία Ανάπτυξης Τροόδου και στο Τμήμα Δασών της Κύπρου. Οι εταίροι της Κύπρου έλαβαν περίπου 540.000 €, το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας 170.000 περίπου υλοποιώντας υποδομές στην Ζάκρο και το Καρύδι και ο ΔΟΚΑΣ 180.000 € που αφορούσαν τα μονοπάτια, τη σήμανση, το Σταθμό στο Καρύδι κι άλλα. Ολοκληρώθηκε το πρόγραμμα
Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε περίπου πριν έξι μήνες με μεγάλη επιτυχία χάρις και τις ιδιαίτερες προσπάθειες που κατέβαλλαν οι υπάλληλοι του ΔΟΚΑΣ, καθώς το πρόγραμμα ήταν πολύ απαιτητικό.
Η ένταξη του Φυσικού Πάρκου Σητείας στην οικογένεια των Γεωπάρκων κρίνεται ιδιαίτερα σημαντική με πολλαπλά οφέλη για την περιοχή, όπως έχει συμβεί σε αντίστοιχες της Ευρώπης, οι οποίες παρουσίασαν μία μεγάλη αλλαγή στην τουριστική ανάπτυξη.
Εξάλλου τα Γεωπάρκα θέτουν ένα πλαίσιο, μίας αειφόρου διαχείρισης του περιβάλλοντος. Τα Γεωπάρκα δεν είναι μία προστατευόμενη περιοχή, όπως επισημαίνεται από τους αρμοδίους, με τον αυστηρό νόμο Νatura για παράδειγμα που θέτει απαγορεύσεις κλπ. Απλά θέτουν κανόνες δείχνοντας τον δρόμο για το πώς μπορεί να αναπτυχθεί μία περιοχή με σεβασμό στο περιβάλλον και τον άνθρωπο, δεδομένου ότι ο ανθρώπινος παράγοντας είναι απαραίτητη προϋπόθεση για τη λειτουργία των Γεωπάρκων.
ΜΑΡΙΖΑ ΨΑΡΑΚΗ
Πηγή : Ανατολή